-
شرایط انتخاب یک نام تجاری موفق
دوشنبه 22 فروردینماه سال 1390 09:47
مجله اکونومیست 1988 را سال برند نامید. در این سال فیلیپ موریس، کرفت (Kraft) را در آمریکا و نستله، رون تیری (Rown Tree) را در اروپا خریدند . فیلیپ موریس چهار برابر ارزش دارایی های شرکت کرفت بابت خرید آن پول پرداخت کرد و نستله بیش از پنج برابر بابت خرید رون تیری. در سال 1988 تنها چهار نام تجاری به ارزش 50 میلیارد دلار...
-
کمپین تبلیغاتی Kleenex
پنجشنبه 18 فروردینماه سال 1390 14:30
کلینکس با اجرای کمپینی تبلیغاتی ،ارزش سهام خود را در بازار حدود 4 درصد افزایش داد . طرح جدید کلینکس در خصوص ارسال بسته های رایگان دستمال کاغذی برای افراد مختلف ، موفقیت بزرگی برای این برند ایجاد کرد . شرکت مادر Kimberly-Clark میلیونها مینی باکس دستمال کاغذی کلینکس را برای راه اندازی کمپینی با شعار " لطافت، ارزش...
-
آنالیز SWOT برند سونی
پنجشنبه 18 فروردینماه سال 1390 13:39
آنالیز SWOT که یکی از ابزارهای تطابق نقاط قوت و ضعف درون سازمان ها با فرصتها و تهدیدهای برون سازمانی است ،یکی از مهمترین دغدغه های شرکت های بزرگ در دهه اخیر بشمار می آید و مطالعه دقیق اینگونه آنالیزها توسط مدیران شرکت ها موجب خواهد شد تا بسیاری از مسایل و مشکلات پیش روی آنها چه در زمینه تولید و چه در زمینه گسترش...
-
ایسر ، داستان موفقیت یک برند از آسیا
چهارشنبه 17 فروردینماه سال 1390 15:55
Stan Shih یک قهرمان ملی در تایوان و ایسر یک برند بین المللی موفق است. صنعت کامپیوتر همواره یکی از رقابتی ترین صنایع در دنیا بوده که همیشه شرکتهای غول پیکری چون آی بی ام بر آن تسلط داشته اند. به نظر شما در چنین صنعتی یک شرکت کامپیوتری چگونه میتواند مقام سومین تولیدکننده بزرگ کامپیوترهای شخصی ( PC ) در دنیا را از آن...
-
هفت مولفه قدرت برند در مدل ارزشی Interbrand
چهارشنبه 17 فروردینماه سال 1390 15:35
قدرت برند در مدل شرکت Interbrand قسمتی از روشهای ارزشیابی می باشد که می تواند چارچوب مفیدی را برای ملاحظه عملکرد هر برند ارائه نماید § بازار: 10 درصد قدرت برند را بازار تشکیل می دهد برند ها در بازارهایی که به اولویت های مصرف کننده اهمیت بیشتر ی می دهند نمره بالاتری را به خود اختصاص می دهند § ثبات: 15 درصد از قدرت برند...
-
تاریخچه صنعت لوازم خانگی در جهان - جاروبرقی
چهارشنبه 17 فروردینماه سال 1390 08:38
اولین جاروبرقی دستی با استفاده ازخلاء " Whirlwind " بود ، که در شیکاگو در سال 1868 اختراع گردید. این دستگاه سبک وزن و کم حجم بود ،ولی برای استفاده کردن مشکل بود،زیرا نیاز به گرداندن دسته همزمان با فشاردادن رو به جلو روی کف زمین بود.مخترع این جارو آنرا در سال 1869 ثبت اختراع نمود، و در فهرست کمپانی نظافت فرش...
-
تاریخچه صنعت لوازم خانگی در جهان - ماشین لباسشویی
چهارشنبه 17 فروردینماه سال 1390 08:31
اولین لباسشویی بصورت تخته ای برای مالش محکم لباس بود.در قدیم مردم لباسهایشان را توسط کوبیدن آنها روی صخره ها یا مالیدن آنها با شن و ماسه های ساینده پاک نموده و در نهرهای محلی شستشو میدادند.پدیده کاربرد صابون شستشو در ساپوهیل( Sapo Hill ) رم رخ داد ،که در آنجا از خاکسترهای بدست آمده از چربی حیوانات ذبح شده بعنوان صابون...
-
تاریخچه صنعت لوازم خانگی در جهان - یخچال
چهارشنبه 17 فروردینماه سال 1390 08:24
اولین یخچال در سال 1784در دانشگاه گلاسکو به ثبت رسید.در سال 1805،اولین یخچال که بخار را جایگزین مایع نموده بود،طراحی گردید.در سال 1850یا 1851 ،بستنی ساز به ثبت رسید.در سال 1857،یک استرالیایی،دستگاه خنک کن با بخار متراکم را معرفی نمود.در سال 1859،یک فرانسوی سیستم پیچیده تری را ساخت،که برعکس دستگاههای متراکم کننده...
-
انواع عطر و درباره عطر
دوشنبه 15 فروردینماه سال 1390 14:39
هم مردان و هم زنان از عطرها و خوشبو کنندهها استفاده میکنند چون همه میخواهند بوی خوبی از بدنشان به مشام برسد. زنان به ویژه قدرت انتخاب زیادی دارند چون طیف وسیعی از عطرها و خوشبو کنندههای موجود در بازار، برای زنان تولید میشود اما بسیاری از افراد نمیدانند که چگونه عطر تهیه کنند. برای تهیه عطر از فروشگاه، ابتدا...
-
آیا کارآفرینان واقعا ریسک را دوست دارند؟
دوشنبه 15 فروردینماه سال 1390 14:29
بیشتر مردم معتقدند کارآفرینان افرادی هستند که دوست دارند بیشتر از انسانهای معمولی ریسک کنند. البته این تفکر درست است. اما پس از تقریبا سه دهه کار کردن با شرکتها و کارآفرینان بزرگ، من برای خودم یک تئوری ایجاد کردهام، البته این تئوری هنوز به درستی آزمایش نشده و تنها بر اساس دادههای تجربی و شهودی به دست آمده از...
-
چرا شما به فروشنده نیازی ندارید
دوشنبه 15 فروردینماه سال 1390 09:31
دنیایی را تصور کنید که شما قادر هستید تمامی فروشندگانتان را اخراج کنید و هنوز رشد درآمد پایداری داشته باشید. واقعا چگونه میتوانید در این راه موفق شوید؟ برای بیشتر کسب و کارهای در حال رشد، کیفیت فروشندگان یک ضرورت است، اما نیروهای فروش نمیتوانند به تنهایی پشتوانه توسعه یک کسبوکار باشند. حتی بهترین فروشنده نیز...
-
بازاریابى سازمان ها
یکشنبه 14 فروردینماه سال 1390 12:24
سازمانها نیز براى فروش خود، اقدام به بازاریابى مىکنند. و این کار شامل فعالیتهایى است که براى ایجاد، حفظ یا تغییر طرز تفکر یا رفتار مخاطبین، نسبت به یک سازمان انجام مىگیرد. بازاریابى سازمان، هم به وسیله موسسات انتفاعى و هم موسسات غیرانتفاعی، مورد استفاده قرار مىگیرد. موسسات اقتصادى مىکوشند با بهره گیرى از روابط...
-
پیشبینى فروش
یکشنبه 14 فروردینماه سال 1390 12:00
پیشبینی، هنر برآورد تقاضاى آینده است با آینده نگرى درباره نحوه واکنش احتمالى خریداران تحت مجموعه اى از شرایط خاص. کالاها و خدماتى که پیشبینى تقاضاى آینده آنها آسان است بسیار اندک هستند. این کالاها از جمله کالاها و خدماتى هستند که به طورکلى در یک وضعیت رقابتى با ثبات قرار دارند و از فروش یا رشد فروش یکنواختی...
-
اندازهگیرى تقاضاى کنونی بازار
یکشنبه 14 فروردینماه سال 1390 11:31
برآورد تقاضاى کل بازار تقاضاى کل بازار براى یک کالا یا خدمت، حجم کل ی کالا یا خد م تى است که توسط گروه مشخصى از مصرف کنندگان در یک منطقه جغرافیایى خاص در طول یک دوره زمانى مشخص، در یک محیط بازاریابى معین و سطح و ترکیب مشخصى از تلاشهاى بازاریابى صنعت مربوطه خریدارى می گردد. نکته قابل توجه درباره تقاضاى کل بازار این...
-
تعریف بازار و انواع آن
یکشنبه 14 فروردینماه سال 1390 08:46
واژه بازار در طول سالیان معانى مختلفى داشته است. بازار در معناى عام خود، مکان فیزیکى خاصى است که در آن خریداران و فروشندگان براى تبادل کالا و خدمات دور هم گزد مىآیند. از دید یک اقتصاددان، یک بازار، شامل تمام خریداران و فروشندگانى است که در حال دادوستد کالاها یا خدمات خاصى هستند. از نظر یک بازاریاب بازار مجموعهٔ تمام...
-
بازاریابی الکترونیک
چهارشنبه 10 فروردینماه سال 1390 14:46
بازاریابی الکترونیک عبارتست از بکارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی. در همین ارتباط،بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که عموما بدین معنی است: دستیابی به اهداف شرکت از طریق برآوردن و فراتر رفتن از نیازهای مشتریان به نحوی بهتر از رقبا با استفاده از فن آوری های دیجیتالی اینترنت....
-
پنج مرحله برای مدیریت ریسک سازمانی
چهارشنبه 10 فروردینماه سال 1390 14:00
در محیط تجارت امروز، مفهوم تجارت دیگر متمرکز بر مدیریت عملیاتی و تاکتیکی ریسک نیست. در دوران کنونی، مدیریت سازمانی ریسک برای به وجود آوردن تجارتی ارتجاعی مورد نیاز است. این برای تجارت چارچوبی ایجاد میکند تا موقعیت کلیاش را نسبت به ریسک تعیین کند و تصمیمات استراتژیک به موقع و با آگاهی کافی اتخاذ کند. در این جا 5...
-
چرا نوآوران همیشه پیروز نیستند؟
چهارشنبه 10 فروردینماه سال 1390 09:26
این نظریه با توجه به شواهد تاریخی در دنیای نوآوری و ابداعات به دست آمده است. به طور مثال اولین سی تی اسکن جهان توسط گودفری هاونسفیلد، دانشمندی از شرکت EMI در انگلستان مطرح شد. اگرچه جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی سال 1979 به هاونسفیلد جهت اختراعش اعطا گردید اما کنترل کامل بر بازار سی تی اسکن تنها تا زمانی در اختیار شرکت...
-
تخمین ارزش ریالی بازار لوازم خانگی
سهشنبه 9 فروردینماه سال 1390 08:53
برای درک بهتر مطلب از مثالی ساده استفاده می کنم: در کشور ما کولرهای آبی با ظرفیتهای مختلفی تولید می شوند و قیمت آنها نیز متفاوت است. قیمت این کولرها بین 100.000 تومان تا 300.000 تومان است. همچنین در چند سال اخیر کولرهای گازی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و قیمت این کولرها بین 500.000 تا 1.700.000 تومان می باشد....