ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
اقیانوسهای ما در آستانه از بین رفتن هستند و زمان زیادی برای نجات آنها نداریم. هیچکس نمیتواند این مشکل را به تنهایی حل کند. همه بخشی از حل این مشکل هستند و همکاری و مشارکت در این زمینه فرمول جادویی است.
این گفته کریل کاچ، موسس سازمان گفتوگو برای اقیانوسها است؛ سازمانی که در سال 2013 تاسیس شد و به انجام پروژههایی برای حفاظت از اقیانوسهای کره زمین میپردازد. آلودگیهای دریایی را اگر یک مشکل بزرگ بدانیم، آن را دستکم گرفتهایم. طبق اعلام سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل در سال 2006، در هر 5/ 1 کیلومتر مربع از آب اقیانوس، 46 هزار تن زباله پلاستیکی شناور وجود دارد. پسماندهای پلاستیکی سالانه عامل مرگ بیش از یک میلیون مرغ دریایی و 100 هزار موجود دریایی هستند و اینها تنها اطلاعاتی هستند که از آن خبر داریم؛ اثرات پسماندهای پلاستیکی در زندگی جانوران دریایی عمدتا ناشناخته است.
بدون شک تحقق رشد پایدار و دستیابی به عملکرد موثر امری دشوار و بسیار نادر است. از این رو بسیاری از شرکتها هنوز هم موفق به توسعه مهارتهای بازاریابی و فروش برای بهبود عملکرد خود نشدهاند.
انقلاب تولید ناب، دنیای کسبوکار را به طرز شگفتآوری دگرگون ساخت. شرکتها پس از آن روشهایی را برای تولید کارآمد و دستیابی به عملکرد مولد ابداع کردند. به باور ما زمان آن فرا رسیده است که کسبوکارها بار دیگر با هدف بازنگری در اصول بازاریابی و فروش تحولی جدید بیافرینند. مطالعات به روشنی نشان میدهند سازمانهایی که دارای مهارتهای بازاریابی و فروش بهتری هستند، رشد سریعتری دارند. شرکتها باید در برهههایی که رشد تنها عامل کلیدی موفقیت بهشمار نمیرود، از پتانسیلهای بالقوه نهفته در بخش بازاریابی و فروش برای کسب نتایج بهتر استفاده کنند.
بهمنظورکمک به مدیران برای درک بهتر عملکرد بازاریابی و فروش اخیرا طی پژوهشی اقدام به بررسی 15 هزار تن از کارکنان ۱۴۰ شرکت پیشرو در حوزه کسبوکارهای بنگاه –بنگاه و بنگاه-مشتری بینالمللی کردهایم. نتایج حاکی از این بود که نرخ رشد درآمد در شرکتهایی با مهارتهای پیشرفته بازاریابی 30 درصد بیشتر است. این به معنی رشد ۴ درصدی سالانه هر صنعت است، شرکتی که در چارک اول مهارتهای بازاریابی و فروش قرار دارد، معمولا به میزان 3/ 5 درصد رشد خواهد داشت.
هفت نشانه مهارتهای برتر بازاریابی و فروش
بسیاری از مدیران ارشد هنوز هم استدلال میکنند که دستیابی به بازگشت سرمایه حاصل از فرآیندهای بازاریابی و فروش امری بسیار دشوار است. ازاین رو بسیاری از کسبوکارها بهجای اتخاذ رویکرد نظاممند برای سرمایهگذاری در حوزه بازاریابی و فروش بر فعالیتهای تاکتیکی که نتایج ملموستری به ارمغان میآورند تمرکز میکنند. این یک اشتباه است. مزیت رقابتی پایدار برای شرکتهایی محقق میشود که از بهترین مهارتهای بازاریابی و فروش برخوردار هستند. نتایج مطالعات ما و تجارب کسب شده از کسبوکارها، هفت نشانه کلیدی شرکتهای پیشرو در این مسیر را به شرح زیر شناسایی کرده است: