ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
شرکت پراکتراند گمبل (P&G) میخواهد تمایل مصرفکنندهها را برای خرید محصولات گرانقیمت خود تست کند. این شرکت، دههها بازار شویندهها و پاککنندههایی را در اختیار داشته که قیمت آنها تقریبا دو برابر برندهای رقیب بوده است. در سالهای اخیر، قیمت محصولاتی مثل تاید افزایش یافته، بدون اینکه با مقاومتی از طرف مصرفکننده مواجه شود و حتی حجم فروش این محصول بیشتر شد و P&G سهم بازار قابل توجهی در این فرآیند به دست آورد.
اما در هفتههای اخیر، طبق دادههای صنعتی، فروش شویندههای ممتاز شرکت روند کاهشی داشته است و مصرفکنندهها ترجیح میدهند از برندهای ارزانتر استفاده کنند. این نشانه دیگری است مبنی بر اینکه افزایش تورم بیسابقه در چهار دهه اخیر، رفتار خرید مصرفکنندهها را حتی درباره آیتمهای ضروری تغییر داده است.
جان مولر، مدیرعامل P&G، میگوید: «اصلا انکار نمیکنم که یکسری مصرفکنندهها در حاشیه سود ما تغییراتی ایجاد میکنند.» به گفته او، استراتژی P&G تولید سریع و انبوه محصولاتی است که کیفیت بهتری نسبت به محصولات رقیب دارند و برای زندگی روزمره ضروری محسوب میشوند. «برای من سخت است بخواهم باور کنم برتر بودن در این دستهبندی محصولی دیگر جایی ندارد.»