-
“نسل بتا” چه ویژگی هایی دارد؟
شنبه 15 دیماه سال 1403 08:53
نسل بتا، نسلی است که در آستانه تحولات شگرف فناوری و تغییرات اجتماعی عمیق پا به عرصه وجود میگذارد. انتظار میرود کودکان متولد شده در این دوره، یعنی بین سالهای ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۹ ، به متخصصانی ماهر در حوزه فناوریهای پیشرفته تبدیل شوند. هوش مصنوعی بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره آنها خواهد بود و این نسل به راحتی با...
-
نام برند معادل معنای برند
یکشنبه 28 مردادماه سال 1403 07:51
کسانی که کارشان خلق نام تجاری است در یافتن نام و لقب برای برند شما تخصص دارند. آنها همواره توجیهاتی برای اثبات اینکه نام تجاری انتخابشده بسیار مهم است ارائه میکنند . برخی از مردم میگویند که انتخاب نام تجاری مهمترین تصمیم در مدیریت برند است. وقتی والاستریت ژورنال و نیویورکتایمز هر دو در یک روز درباره...
-
کاربردیترین نکات برای ارتقای اعتبار برندتان
یکشنبه 21 مردادماه سال 1403 17:47
خوشنامی و آبروی یک برند برای تمام ارکان یک شرکت بهویژه مدیرانی که در رأس آن قرار دارند دارای اهمیت غیرقابلانکاری است و به همین جهت هم هست که بسیاری از مالکان و رهبران شرکتها و کسب و کارها با این موضوع به شکلهای مختلفی دست به گریبان هستند. صاحبان کسب و کارها از مدیران شاغل در آنجا انتظار دارند نهایت تلاششان...
-
مسوولیت برندسازی فقط برعهده واحد بازاریابی نیست: برندها با پل ساخته میشوند نه با سیلو
یکشنبه 8 بهمنماه سال 1402 08:10
موضوع همه برندها تجربه مشتری است. برندهای بزرگ برای مشتریان تجارب عالی میسازند و فرقی نمیکند که این تجربه مزه کردن یک پیتزای باکیفیت و تازه، رانندگی هیجانانگیز با یک ماشین اسپرت یا خواب شبانه فرحبخش روی یک تشک خوب باشد . محصولاتی که تجربه خوبی برای مشتریان فراهم نمیکنند به مدت طولانی در بازار نمیمانند ....
-
برند پرسیل ارائه دهنده تبلیغات مخاطب پسند
چهارشنبه 8 آذرماه سال 1402 11:42
برند پرسیل همیشه بعنوان یک پرچم دار در میان برندهای تجاری مواد شوینده قرار گرفته است و بنیان گذاری آن در کشور برندهای مشهور یعنی آلمان انجام شده ، تبلیغات پرسیل همیشه مخاطب پسند و جالب توجه بوده است. شرکت هنکل آلمان این برند را در اختیار دارد و بیش از یک قرن است که در این زمینه فعالیت دارد. پرسیل به خوبی توانسته از...
-
استنلی، با نسوختن در خودروی در حال سوختن بر شهرت خود افزود "صعود اتفاقی یک برند"
چهارشنبه 1 آذرماه سال 1402 08:51
شرکتها برای برندسازی یا حفظ قدرت برند خود، ماهها وقت میگذارند و ارقام سنگین هزینه میکنند؛ اما یک اتفاق مجانی، خارج از اراده آنها میتواند «سکوی پرتاب» شهرت شرکت در بازار شود؛ مشروط به وجود ابتکار عمل. فیلم حادثه اخیر نسوختن «استنلی» در خودروی در حال سوختن، بیش از ۲۹ میلیون بار در شبکههای اجتماعی، دیده شد. شرکت...
-
بازاریابی آنی به شیوه شامپو پنتن
یکشنبه 1 مردادماه سال 1402 08:22
از خانه خارج می شوید و قصد دارید شام را خارج از خانه بخورید. اما هنوز تصمیمی برای رستوران مقصد خود نگرفته اید. موبایل را برداشته و به عنوان مثال، «غذاهای ایرانی» با فاصله 5 کیلومتری خود را جست وجو می کنید. در این حالت، فهرستی از رستوران هایی را مشاهده خواهید کرد که آماده اند روی تصمیم آنی شما اثر گذاشته و یک وعده...
-
ویژگیهای ساختار سازمانی شرکت استار باکس
یکشنبه 21 خردادماه سال 1402 14:04
شرکت قهوه استارباکس در سال ۱۹۷۱ با هدف تجارت دانههای قهوه تاسیس شد و طی یک دهه فعالیت موفقیت چشمگیری نداشت تا اینکه در سال ۱۹۸۰ توسط هاوارد شولتز خریداری و به مجموعهای از کافی شاپهایی که نوشیدنیهای اسپرسویی ارائه میکردند تبدیل شد . آنچه اصطلاحا «موج دوم فرهنگ قهوه» نامیده میشود مرهون پیشگامی استارباکس در ابداع...
-
درخت بازاریابی اینترنتی
سهشنبه 17 آبانماه سال 1401 08:53
درخت بازاریابی اینترنتی دید مناسبی از اتفاقات عملی در بازاریابی اینترنتی به افراد می دهد که بسیار در بازدهی سایت موثر می باشد. در قدم اول بازاریابی اینترنتی باید ریشه ها قوی را در عمق پژوهش، استراتژی، برند سازی و ایجاد محتوا کاشت. چرا که بازاریابی نمی تواند بر رشیه های سست و ضعیف اتکا کند و سرپا بایستد همچین درختی...
-
قیمتگذاری جدید P&G برای تست وفاداری مشتریان
دوشنبه 28 شهریورماه سال 1401 12:41
شرکت پراکتراند گمبل (P&G) میخواهد تمایل مصرفکنندهها را برای خرید محصولات گرانقیمت خود تست کند. این شرکت، دههها بازار شویندهها و پاککنندههایی را در اختیار داشته که قیمت آنها تقریبا دو برابر برندهای رقیب بوده است. در سالهای اخیر، قیمت محصولاتی مثل تاید افزایش یافته، بدون اینکه با مقاومتی از طرف...
-
برنده صنعت توزیع و پخش چهکسی خواهد بود؟ سقف شیشهای دنیای خردهفروشی
یکشنبه 23 مردادماه سال 1401 08:58
دنیای خردهفروشی تغییرات عمیقی را در ۱۰ سال گذشته پشت سر گذاشته است. برخی مشاهدهگران، این تغییرات را نشان از یک دگردیسی واقعی با اثرات گسترده اقتصادی و اجتماعی میدانند. چارچوبهای لجستیکی رایجی که برای عملکرد مدلهای قدیمی خردهفروشی ایجاد شده بودند، در این چند سال به چالش کشیده شدند و زمان نگریستن به...
-
الیزابت ردفورد: توانمندسازی معلولان با شیرینیپزی
چهارشنبه 19 مردادماه سال 1401 09:56
جوانان دارای معلولیت معمولا به سختی کار پیدا میکنند. نرخ بیکاری در آنها سرسامآور است. در ایالات متحده، متوسط نرخ بیکاری این افراد به ۸۰ درصد میرسد. این موضوعی است که ذهن «الیزابت ردفورد» را مشغول کرده بود. او بنیانگذار موسسه غیرانتفاعی «نکست موو»است که به افراد دارای معلولیت، آموزشهای ویژه ارائه میدهد. الیزابت...
-
چهار واقعیت در مورد ارتباط با مخاطب از طریق داستانگویی
چهارشنبه 31 فروردینماه سال 1401 08:20
داستانگویی در کسب و کار یعنی ایجاد تناسب بین داستان و مخاطب. ممکن است خودتان فکر کنید بهترین داستان دنیا را دارید، اما بیشتر مخاطبان شما موافق این موضوع نباشند. برعکس، ممکن است فکر کنید داستان شما پیش پا افتاده و خستهکننده است، اما مخاطب با همین داستان عمیقا ارتباط برقرار میکند. بنابراین بخشی از وظیفه شما به...
-
در جستو جوی اعتبار از دسترفته
دوشنبه 31 خردادماه سال 1400 15:43
در فضای استارتآپی عادت بر این است که از موفقیتها بگوییم تا امیدمان به آینده را زنده نگه داریم اما اشتباه بزرگی است که شکست گذشتگان را به فراموشی بسپاریم و از تجارب گذشتگان بهرهمند نشویم. برای این منظور اقدام به جمعآوری تجربیات مجموعهای از استارتآپهای ناموفق کردهایم تا شاید مرور سرگذشت ناکام ایشان زمینهای...
-
مدیریت کمپین تبلیغاتی و دستورالعمل های اجرایی آن
یکشنبه 22 فروردینماه سال 1400 09:12
اگر در حال حاضر در فضای یک کسب و کار مشغول به کار هستید یا در حال تحصیل در یکی از شاخه های بازاریابی یا MBA می باشید، حتما تا به حال نام کمپین های تبلیغاتی به گوشتان خورده است. کمپین تبلیغاتی چیست؟ شامل چه مواردی است؟ چگونه می توان به شکل عملی یک کمپین تبلیغاتی برای برند خود پیاده سازی کنیم؟ مزایای یک کمپین تبلیغاتی...
-
خشت اول چون نهد معمار کج
شنبه 16 اسفندماه سال 1399 12:17
چند سال پیش، موسسه گالوپ در یک طرح تحقیقاتی جالب به سراغ دو شرکت بزرگ کارگزاری بورس در آمریکا رفت و روی عملکرد آنها در زمینه استخدام نیروهای جدید و ارتباط آن با موفقیتهای آتیشان متمرکز شد. نتایج این تحقیقات نشان داد که عملکرد این شرکتها در زمان استخدام نیروهای جدید، تاثیر زیادی بر عملکرد کلی و موفقیت آنها در رقابت...
-
الگو گرفتن یا کپیکردن در توسعه برند و کسبوکار
چهارشنبه 2 مهرماه سال 1399 15:42
چند سالی است در کشور ما نیز همچون سایر کشورهای دنیا، توسعه کسبوکارها در قالب هلدینگ و ورود به صنایع جدید و متمایز رونق بیشتری گرفته است . قاعده و فاکتور اصلی در بحث توسعه برند یا توسعه کسبوکار تکیه کردن بر یک یا چند عامل است که باید بهصورت یک اهرم، امکان توسعه و موفقیت در یک صنعت جدید را تقویت کند. توسعه ممکن...
-
راهکار بوستونی برای همه جهان
چهارشنبه 29 مردادماه سال 1399 11:40
پیش از سال ۱۹۶۳، شرکتهای مشاوره مدیریت و استراتژی براساس تخصص و تجربه خود به هر شرکت، پیشنهادهای متناسب میدادند. در این میان، گروه مشاوره بوستون ظهور کرد و شرایط را برای همه ساده ساخت. این شرکت یک مدل جهانشمول طراحی کرد که بر اساس آن میشد برای هر شرکت و صنعتی در سراسر جهان، دستورالعمل مدیریتی ارائه داد. پیش از آن،...
-
نتایج نظرسنجی جهانی ادراک رفتار مصرفکنندگان ۲۰۲۰ نشان میدهد : انقلاب در الگوی مصرف جهانی
شنبه 21 تیرماه سال 1399 10:33
شرکت خدمات مشاورهای «پیدبلیوسی» تازهترین گزارش خود را با عنوان «نظرسنجی جهانی ادراک رفتار مصرفکنندگان ۲۰۲۰» منتشر کرد. این گزارش که یازدهمین نظرسنجی از این دست را شامل میشود، نشان میدهد چطور رفتار خرید مصرفکنندگان در پی شیوع بیماری «کووید-۱۹» تغییر کرده است. بر این اساس به چهار پرسش اصلی کسبوکارها پیرامون...
-
رازهایی درباره مارک زاکربرگ و شرکت فیسبوک
سهشنبه 13 خردادماه سال 1399 15:47
مارک زاکربرگ، بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل شرکت فیسبوک با بیش از ۷.۱ میلیارد کاربر فعال و ثروتی معادل 55.3 میلیارد دلار، جزو نامداران دنیای کسبوکار امروز محسوب میشود. او شرکت فیسبوک را با سرمایهای اندک و فقط با ۷ کارمند که همگی از دوستان و هم اتاقیهای دوران دانشگاهش بودند، روی یک قایق تفریحی تاسیس کرد و توانست تا...
-
کرونا و ماندن نام نیک و بد از برندها
سهشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1399 10:56
خیلی از برندها میلیونها دلار برای بازاریابی خرج میکنند تا به مشتریان خود بگویند که چقدر به آنها و زندگیشان، به محیطزیست و به کیفیت اهمیت میدهند. اما چه تعداد از این برندها واقعا دغدغهمند هستند؟ ما بهعنوان مشتری، قطعا دوست داریم برندها به ما اهمیت بدهند. مثلا تحقیقات نشان میدهد برای خیلی از مشتریان، هنگامی که...
-
برترین مدیران عامل دنیا در سال ۲۰۱۹
شنبه 18 آبانماه سال 1398 09:11
-
اینفلوئنسرها دنیای تبلیغات را تسخیر میکنند
یکشنبه 31 شهریورماه سال 1398 18:30
در کل دنیا، دوری جوانان از رسانههای سنتی و روی آوردن آنها به محتواهای دستسازی که ستارههای آنلاین درست میکنند، بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها را بهشدت رونق داده است. دلیل اصلی این امر هم تا حد زیادی افزایش محبوبیت پلتفرمهایی همچون اینستاگرام است. نتیجه این است که آگهیدهندگان، دیگر فضاهایی مثل رسانههای چاپی و...
-
محبوبترین برندها نیازهای احساسی مشتریان را میشناسند
چهارشنبه 23 مردادماه سال 1398 17:41
تحقیقات جدید نشان میدهد برندهایی که قویترین رابطه را با مشتریان خود برقرار میکنند، شناخت عمیقی از نیازهای احساسی فعلی مخاطب هدف خود دارند. ما هر روز راههای میانبری ایجاد میکنیم که بتوانیم بر اساس نیازها و ارزشهای اساسی خود تصمیمگیری کنیم. هر یک از ما مجموعهای از این نیازها و ارزشها را داریم که پیوسته وجود...
-
داستان موفقیت تصادفی هوندا
چهارشنبه 23 مردادماه سال 1398 17:32
استراتژیهای کسبوکار معمولا بهصورت مطلق و با مثال از گذشته، آموزش داده میشوند. زمانی هم که از موفقیت یک شرکت در تدوین استراتژی و اجرای آن صحبت میشود، مانند آن است که یک داستان تخیلی نوشته شده که شخصیت مثبت داستان، با تمام مشکلات و اتفاقاتی که بر سر راهش پیش میآید، میداند که در نهایت، اوضاع تغییر خواهد کرد و همه...
-
ارزشمندترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۹ کدامند؟
دوشنبه 31 تیرماه سال 1398 09:34
-
وفاداری مشتریان نمرده است
سهشنبه 21 خردادماه سال 1398 10:25
بازاریابان از دیرباز به دنبال آن بودهاند که بتوانند مشتریانی وفادار برای خود و سازمانشان پرورش دهند. یک نکته میان بازاریابی که میتواند مشتری احتمالی را به مشتری قطعی تبدیل کند و تیمی که موفق میشود به مقام قهرمانی دست یابد، مشترک است. همه ما شنیدهایم که وقتی تیمی به مقام قهرمانی دست مییابد، بازیکنان و مربیان آن...
-
اثر رومئو و ژولیت
شنبه 11 اسفندماه سال 1397 07:54
ضمن پژوهشی از دانشجویان خواسته بودند ده پوستر را به ترتیب جذابیت ردهبندی کنند و به آنها گفتند در پایان میتوانند بهعنوان هدیه یکی از پوسترها را برای خود نگه دارند. پنج دقیقهی بعد اعلام کردند پوستری که در ردهبندی آنها سوم شده بود دیگر موجود نیست. سپس، از آنها خواستند مجددا ردهبندی را انجام دهند. پوستری که دیگر...
-
شیوه محاسبه پورسانت بخش فروش
شنبه 4 اسفندماه سال 1397 17:19
یکی از مهمترین کارهایی که مدیر یک مجموعه و یا مدیر فروش باید انجام دهد مشخص کردن الگو و شیوه پرداخت پورسانت است. این الگو باید طوری پیاده سازی شود که نه تنها در دراز مدت باعث کم شدن انگیزه بخش فروش نشود بلکه منافع بلند مدت سازمان نیز در نظر گرفته شده باشد. ۱- الگوی پرداخت پورسانت در یک سازمان باید به گونه ای باشد که...
-
بایدها و نبایدهای توسعه صنعت پخش
شنبه 27 بهمنماه سال 1397 15:58
محمد اسماعیل قدس مدیرعامل شرکت پخش پگاه صنعت پخش یکی از اهرمهای قدرتمند برای واحدهای تولیدی، بهبود کیفیت و تعدیل و ثبات قیمتی بازار در شرایط مختلف است. این صنعت در دهههای اخیر نقش قابلتوجه و کلیدی در توسعه صنایع تولیدی کشور ایفا کرده است. زمانی که میگوییم صنعت پخش، اصولا ذهنمان به این سمت میرود که ماموریت این...