-
صنعت پخش و غذا؛ دو حلقه انکارناپذیر
شنبه 27 بهمنماه سال 1397 15:12
مهدی بهمنآبادیمدیرعامل شرکت پخش سراسری بانیچاو ایرانیان جهت دستیابی به سیستم یکپارچه در حوزه توزیع و پخش، ضروری است که چارچوبمند فکر کنیم، بنابراین یکی از مهمترین کارها برای توسعه متوازن در این صنعت، استانداردسازی فرآیندها و اجرای دقیق آنها در همه نقاطی است که یک شرکت توزیع در آنها فعالیت میکند؛ اگرچه این امر...
-
۶ مانع صنعت پخش ایران
شنبه 27 بهمنماه سال 1397 15:02
صنعت پخش در ایران هنوز اول راه است. در حالی که دنیا به سمت مدرنیزه شدن در بخش توزیع کالا پیش رفته، اما در ایران همچنان نظام توزیع با ساختاری سنتی در حال فعالیت است. این در حالی است که صنعت پخش یکی از ارکان اصلی در بهبود فضای کسب وکار است و بهبود وضعیت صنعت پخش موجب ظهور تکنولوژیهای پیشرفته در توزیع محصولات میشود....
-
چگونه بعد از ۱۰ سالگی هم رشد کنیم؟
چهارشنبه 17 بهمنماه سال 1397 15:46
عملا هر شرکتی یک ماموریت سازمانی و چشمانداز زیبا برای خود تصویر کرده و بیان میکند که به آن پایبند است. شرکتی مانند اچپی که در سالهای گذشته به شدت در حال افول بوده و به دلیل تمرکز محض بر سودآوری متحمل شکست شده است، همچنان از این سخن میگوید که به نوآوری معنادار، وفاداری مشتریان و سود و رشد بلندمدت میاندیشد. جنرال...
-
ماموریت خود را فراموش نکنید
چهارشنبه 10 بهمنماه سال 1397 11:21
واژه «موفق» به شرکتی اطلاق میشود که عملکردی بهتر از متوسط رقبا دارد. اما حتی بسیاری از موفقترین شرکتها هم به راحتی نمیتوانند دو دهه به پیشگامی خود در بازار ادامه دهند. بررسیها حاکی است که حتی ۸۷ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر فورچون، نتوانستهاند به چنین دستاوردی برسند و عملکردشان در بلندمدت، بالاتر از متوسط بازار نبوده...
-
محدودیتهای تخریب بازار
چهارشنبه 3 بهمنماه سال 1397 17:30
فناوریهای مخربی که بازار را به کلی تغییر میدهند، پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند. با ارائه چنین فناوریهایی به یکباره ماهیت محصولات و خدمات ارائه شده به بازار تغییر میکنند و تا مدتها هیچ رقیبی نمیتواند درآمدهای شرکت ارائهکننده را تهدید کند. اما چرا ارائه چنین فناوریها و نوآوریهایی به ندرت اتفاق میافتد؟ آن هم...
-
ارائه فناوریهای مخرب به بازار
چهارشنبه 26 دیماه سال 1397 12:38
اصطلاح فناوریهای مخرب یا آنچه با نام تخریب خلاق شناخته میشود، به معنای ارائه محصولات و خدماتی است که پیش از این در بازار وجود نداشته است؛ یا دستکم به این شکل در بازار وجود نداشته است. تغییرات چشمگیر در محصولات و خدمات بازار موجب میشود تا شرکت ارائهکننده بتواند به مشتریان جدید دست پیدا کند، بازار خود را گسترش دهد،...
-
استفاده کارآمد از تحقیقات بازار برای ساخت محصولات نوآورانه، درسهایی از موفقیت و شکست همزمان هوندا
یکشنبه 16 دیماه سال 1397 10:43
تحقیقات بازار و نظرسنجی از مشتریان اغلب به دلیل خیالپردازیهای محدود مشتریان و دانش فنی کم آنها با شکست مواجه میشود. به همین دلیل، به جای نظرسنجی مستقیم از مشتریان، بهتر آن است که به مشاهده رفتارهای آنها نشسته و مشکلات آنها را در عالم واقع مشاهده کنیم. در مرحله بعد و در صورتی که برخی از رفتارهای آنها برایمان مبهم...
-
با کوسهها درگیر نشوید!
چهارشنبه 12 دیماه سال 1397 12:56
استراتژیهای معکوس و انشعابی را پیش از این توضیح دادیم که هر دو برای ایجاد تمایز پایدار بین شما و رقبایتان به کار میروند. در استراتژی معکوس، مسیری بر خلاف رقبا در پیش گرفته میشود (مانند توقف در افزایش کیفیت صفحات نمایش موبایل برای کاهش قیمت) و در استراتژی انشعابی، ویژگیهای محصولاتی از دسته دیگر به محصولات و خدمات...
-
تولید محصولاتی که کسی منتظرش نیست!
چهارشنبه 5 دیماه سال 1397 08:58
کاملا متفاوت بودن با رقبا، کار چندان دشواری نیست. جایگاهسازی معکوس و جایگاهسازی انشعابی برای رسیدن به این هدف استفاده میشود. در جایگاهسازی معکوس، یک کسبوکار تلاش میکند از رقابتهای شدید فعالان بازار حول یک ویژگی محصول اجتناب کرده و محصول و خدمت متفاوتی ارائه کند. بهعنوان مثال، در شرایطی که همه تولیدکنندگان...
-
متمایز بودن به شیوه سواچ
چهارشنبه 28 آذرماه سال 1397 15:07
به برخی از شرکتهایی فکر کنید که در یک دهه گذشته، بازار را متحول کرده و حتی نگاه مشتریان را هم بهطور کامل تغییر دادهاند. در بین این شرکتها، میتوان شرکتهایی مانند گوپرو را مشاهده کرد که دوربینهای ورزشی را به بازار عرضه کرد؛ دوربینهایی که ممکن است حتی بسیاری از مشتریان بالقوه متوجه نبودند که نیازمند آن هستند....
-
نقش و وظایف مدیر توسعه بازار
شنبه 5 آبانماه سال 1397 11:05
از آنجا که شرکتها همواره محصولات جدیدی را معرفی می کنند، به دنبال آن انواع معاملات جدیدی را نیز ارائه می دهند که منجر به قراردادهای همکاری جدیدی می شوند؛ در واقع می توان گفت، ارتباطات دنیای کسب و کار همواره در حال تغییر و تحول است. از این روی برای کمک به تسهیل ارتباطات کسب و کار و ایجاد روابط جدید، شرکتها به...
-
فرار از هنجارهای بازار
چهارشنبه 2 آبانماه سال 1397 09:35
مشتریان، نقش زیادی در شکل دادن به فضای رقابتی بین شرکتها و ایجاد فشار بر آنها برای بهبود مستمر و تقلید مداوم از یکدیگر دارند. البته این روند، طبیعی است؛ چرا که هر شرکتی بتواند مشتریان را بهتر درک کند، بهتر میتواند خود را با انتظارات، نگرشها، احساسات و رفتارهای آنها انطباق دهد. در این میان، رقبا هم به سرعت تلاش...
-
لکسوس LS 400
سهشنبه 24 مهرماه سال 1397 11:48
چندین سال قبل و در دوران رکود اقتصادی جهانی، مدیر یکی از نمایندگیهای فروش خودروی لکسوس ، اعتقاد داشت اوضاع اقتصادی مهم نیست، بلکه واکنش او مهم است . این مدیر خلاق تصمیم گرفت کار متفاوتی بکند. اگر همان واکنش همیشگی را نسبت به رکود نشان میداد، مردم دیگر از او خرید نمیکردند و ورشکست میشد. البته طبیعی هم بود که به علت...
-
لکسوس LS 400
سهشنبه 24 مهرماه سال 1397 11:48
چندین سال قبل و در دوران رکود اقتصادی جهانی، مدیر یکی از نمایندگیهای فروش خودروی لکسوس ، اعتقاد داشت اوضاع اقتصادی مهم نیست، بلکه واکنش او مهم است . این مدیر خلاق تصمیم گرفت کار متفاوتی بکند. اگر همان واکنش همیشگی را نسبت به رکود نشان میداد، مردم دیگر از او خرید نمیکردند و ورشکست میشد. البته طبیعی هم بود که به علت...
-
فروش صفر تا ۱۰ میلیون دلاری یک استارتآپ ظرف چهار سال
چهارشنبه 18 مهرماه سال 1397 16:26
نانسی تواین (Nancy Twine) ۳۳ ساله، در آزمایشگاه کوچکش در حومه نیوجرسی، به دهها ظرف ۲۰۰ گرمی که زغال چوب و شامپوی روغن نارگیل با بوی کلوچههای نعنایی در آنها جریان دارد، سر میزند. او با ابداع فرمولی برای لایهبرداری پوست سر، شرکت محصولات مراقبت از موی Briogeo را تاسیس کرده و حالا چند برابر ارزش برندهای معروفی مثل هد...
-
فهم نیازهای مشتریان و واکنش به آن
چهارشنبه 18 مهرماه سال 1397 15:24
از مهمترین راهکارها برای موفقیت یک شرکت، متمایزسازی قابل توجه محصولات و خدمات نسبت به محصولات و خدمات رقبا است. اما چگونه میتوان به این هدف دست یافت؟ کارشناسان بازاریابی و استراتژیستها بر این باورند که برای رسیدن به این هدف نباید به تصورات خود شرکت نسبت به محصولات و خدماتش توجهی کرد؛ بلکه درک مشتریان کلید موفقیت و...
-
شمشیر دولبه پیچیدگی محصولات
چهارشنبه 11 مهرماه سال 1397 10:31
متنوعسازی محصولات و قابلیتهای آنها یکی از شیوههای رایج فعالیت کسبوکارها در جهان امروز است تا بتوانند مشتریان بیشتری به دست بیاورند؛ اما همین موضوع گاهی میتواند به بهای از بین رفتن آنها تمام شود. متنوعسازی بیش از حد و افراط در پیچیدگیهای محصول، نه تنها هزینهها را افزایش میدهد، کیفیت را فدا میکند و به سودآوری...
-
تیشه به برند با توسعه نامربوط
چهارشنبه 4 مهرماه سال 1397 08:50
نشانهای تجاری برجسته این تمایل را دارند که با معرفی محصولات جدید به بازار، از بازار گسترده و شهرت خود بهره ببرند. بررسی تاریخ نشان میدهد که در بسیاری از مواقع نیز، این اتفاق افتاده و راهاندازی خطوط تولیدی جدید، موفقیتآمیز بودهاند. شرکت بیک، یکی از شرکتهایی بود که پس از گسترش بازارهای جهانی خود برای فروش...
-
داستان راننده تاکسی در سنگاپور
سهشنبه 16 مردادماه سال 1397 16:13
هشت سال پیش به یک راننده تاکسی در سنگاپور، یک بیزینس کارت دادم تا طبق آدرس، من را به جای خاصی برساند. راننده در آخرین نقطه، دور یک ساختمان پیچید. تاکسی متر یازده دلار نشون می داد اما او فقط ده دلار گرفت . به او گفتم آقای هنری! تاکسی متر یازده تا نشان می دهد چرا ده دلار حساب کردی؟ او پاسخ داد: "آقا، من یک راننده...
-
کسب هویت با نوشیدن یک برند خاص
شنبه 23 تیرماه سال 1397 08:45
برای بسیاری از مصرفکنندگان، خرید یا مالکیت محصولی که نشان تجاری خاصی روی آن حک شده، به مفهوم عضویت در یک گروه اجتماعی مطلوب است. این موضوع به ویژه در مورد کالاها و محصولاتی مصداق پیدا میکند که تمایز ملموسی نسبت به سایر محصولات موجود در بازار ندارند، اما باز هم مصرفکنندگان آنها وفاداری شدیدی از خود نشان میدهند تا...
-
رمز و راز ثروتمند شدن ثروتمندهای دنیا
شنبه 19 اسفندماه سال 1396 18:27
سال گذشته رکورد ثروتمندترین مردم روی زمین شکست؛به طوری که تعداد میلیاردرها در سال گذشته ۱۳ درصد رشد کرد و به ۲۰۴۳ نفر رسید . به گزارش فوربس،۲۰۱۶ تعداد ثروتمندهای جهان ۱۸۱۰ نفر بود، در سال ۲۰۱۷ تعداد آنها ۱۳ درصد رشد کرد. ارزش خالص دارایی های ثروتمندان با ۱۸ درصد افزایش به ۷.۶۷ تریلیون دلار رسید. تغییر در تعداد...
-
موردکاوی چالش بزرگ اسنپ چت: هزینههای میلیاردی در پی نشنیدن صدای مشتری!
سهشنبه 8 اسفندماه سال 1396 10:37
هفته گذشته یکی از محبوبترین برنامههای به اشتراکگذاری عکس و ویدئو، اسنپچت، که رقیب اصلی اینستاگرام بهشمار میرود با چالشی بزرگ مواجه شد که منجر به کاهش ۱۵ درصدی ارزش سهام آن در بورس نیویورک و از دست رفتن ۶/ ۳ میلیارد دلار از سرمایه این شرکت شد. تحلیلگرانی که سهامداران را به فروش سهام این شرکت تشویق کردند،...
-
متمایزسازی واقعی به سبک جوراب تابهتا
چهارشنبه 11 بهمنماه سال 1396 16:45
تمایزسازی محصولات و ماهیت شرکت خود از رقبا، یکی از موضوعاتی است که همواره مشاوران مدیریت بر آن تاکید میکنند. با این حال، چندان به آن توجه نمیشود. به راستی، زمانی که محصولات شما در بین هزاران محصول مشابه دیگر قرار میگیرد، مشتریان چگونه باید به تفاوتها پی ببرند. چه اقدامی انجام دادهاند تا بین شرکت شما و رقبای...
-
راه های ثروتمند شدن در سال ۲۰۱۸ را بشناسید
یکشنبه 17 دیماه سال 1396 09:40
راههای متعددی از نظر کارشناسان معرفی شده اند که در سال ۲۰۱۸ می توان از این راه ها به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد . امروزه مردم در سراسر دنیا به دنبال راههای مطمن و دقیق برای میلیونر شدن هستند؛ هر چند تعداد کمی از این افراد در راه خود موفق می شوند و شاید تنها دلیلشان دید به آینده و یک برنامه ریزی خوب باشد . شاخص های...
-
شش نصیحت یک میلیاردر به کارآفرینان
سهشنبه 12 دیماه سال 1396 13:33
سر ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی است و احتماال تنها میلیاردر دنیا است که در هشت صنعت مجزا هشت شرکت میلیارد دلاری تاسیس کرده است . به گزارش مجله بیزینس اینسایدر، برانسون در رشته های مرتبط به مدیریت و اقتصاد درس نخوانده و خودش تجارت را یاد گرفته است. او شهرتش را مدیون موفقیت عظیم گروه شرکتهای ویرجین...
-
اریسون سووت ماردِن
دوشنبه 4 دیماه سال 1396 16:44
در سال 1890 آمریکا با رکود بزرگی مواجه شد. شرکت ها یکی پس از دیگری ورشکست و کارکنان دسته دسته از کار بیکار می شدند. یکی از تاجران نیز هتلش را از دست داد و تنها چیزی که برایش باقی ماند، اندکی پول و وقت فراوان بود. وی تصمیم گرفت کتابی بنویسد و به مردم انگیزه بدهد که حتی در دشواری ها نیز به تلاش خود ادامه دهند . نام او...
-
هفت گام اساسی بازسازی برند
شنبه 18 آذرماه سال 1396 09:33
-
چگونه از یک اپلیکیشن ساده پول درآوریم؟
دوشنبه 15 آبانماه سال 1396 18:20
اپلیکیشنها یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی با موبایل در عصرکنونی هستند. با توجه به آنکه که اکثر افراد جامعه از گوشیهای هوشمند برخوردارند، این استراتژی میتواند کسبوکارها را در رسیدن به اهداف خود کمک کند. البته باید به این موضوع توجه کرد که اپلیکیشنها باید بتوانند خدمت یا مزیتی خاص برای مشتریان فراهم کنند که...
-
قیف مشتریان در بازاریابی
شنبه 22 مهرماه سال 1396 16:53
-
تاکتیکهای فشاری در بازاریابی با موبایل
چهارشنبه 5 مهرماه سال 1396 10:18
بسیاری از کسبوکارها و برندهای امروزی، برنامههای بازاریابی خود را با تمرکز بر کاربران موبایل و کسانی که همیشه آنلاین بوده و در حال کسب اطلاعات و سرگرم کردن خود در محیط موبایل هستند، قرار میدهند. برای جذب آنها راههای زیادی وجود دارد که یک دسته از آنها تاکتیکهای بازاریابی «کششی» است که برای مخاطبان فعال استفاده...