ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
شاید همه ما در کودکی آرزوی رفتن به اتاقی پر از بستنی را داشتیم. حالا موزهای در لسآنجلس این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. موزه بستنی جایی است که ایدهها به تجربیات واقعی زندگی تبدیل میشوند. موسسان این موزه ماموریت خود را طراحی محیطهایی تعریف میکنند که مردم را کنار یکدیگر جمع میکند و قوه تخیل آنها را برمیانگیزاند. آنها به این گشتو گذار در موزه عنوان «سفر تجربی بستنی» دادهاند.موزه بستنی یک موزه سنتی نیست. در موزه بستنی در لسآنجلس، بازدیدکنندگان میتوانند با پرداخت یک بلیت نه چندان ارزان 29 دلاری (برای کودکان 18 دلار) از امکانات هنری مانند اتاقی پر از بستنیهای یخی غولپیکر استفاده کنند؛ مجسمههایی که در حال آب شدن از روی دیوار هستند. در اتاق موز 10 هزار موز آویزان است و مردم میتوانند بوی کاغذهای آغشته به اسانس موز را استشمام کنند و استخر حاوی صدها میلیون دانه رنگی خوراکی از دیگر صحنههای تماشایی این نمایشگاه است.
آیا در فکر روشهایی هستید تا کسبوکار خود را نوآورتر کنید؟ نوآوری بخشی حیاتی از موفقیت برای هر کسبوکاری است. تکنولوژی موجب شده است تا گسترش جهانی، دستیابی به مخاطبان هدف بزرگتر و افزایش قابلتوجه سودها آسانتر شود؛ اما رقابت بسیار زیادی را نیز به همراه داشته است. به این معنی که کسبوکارها برای پیشرفت باید این اطمینان را ایجاد کنند که آنها نوآور هستند و قادرند محصولات و خدمات جدید و جذابی را تولید کنند. اگر در تلاشید تا کسبوکار خود را نوآورتر کنید، در زیر چند ترفند و توصیه فوقالعاده ارائه شده است که به شما کمک خواهند کرد.
یک قدم به عقب برگردید
ممکن است اندکی زیانآور به نظر بیاید، اما اگر از موفقترین کارآفرینان بپرسید که ترفندهای آنها برای نوآوری چه بوده است، به شما خواهند گفت همه چیز به این برمیگردد که بدانید چه زمانی به عقب برگردید. وقتی استرس دارید، نمیتوانید بهترین ایدههای خود را ارائه دهید. فشار ثابتی که از راهاندازی یک کسبوکار ناشی میشود، میتواند به شانس نوآور بودن شما و ارائه تفکر خلاق صدمه بزند. یک قدم به عقب برگشتن و دور شدن از محیط کار برای مدتی کوتاه میتواند تفاوت شگرفی ایجاد کند. این کار به تقویت مغز و تفکر بهتر برای پیشبرد کسبوکار کمک قابلتوجهی خواهد کرد.
مطمئن شوید شرکای درستی انتخاب میکنید
ایجاد نوآوری درست به یک تیم نیاز دارد و شرکتهایی که با آنها مشارکت میکنید، موفقیت شما را تعیین خواهند کرد. اطمینان یابید که شرکتهایی را انتخاب میکنید که برای خدمات نوآوریشان مشهور هستند و گزینههای خود را مقایسه کنید. حتی خدمات تحویل کالایی که انتخاب میکنید نیز میتواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند.
مشتریان خود را در ذهن بسپارید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که میتوانید مرتکب شوید، این است که فقط بهخاطر اینکه میخواهید نوآور باشید دست به آن بزنید. اینکه یک برند با محصولات و خدمات تکنولوژی بالا تولید کنید بسیار خوب است؛ اما اگر این محصول یا خدمات عاری از علاقه شما به مشتریانتان باشد، هیچ نتیجهای نخواهد داد. زمانی که میخواهید محصول یا خدمات جدیدی را توسعه دهید، همیشه مشتریانتان را در ذهن داشته باشید. به چیزهایی فکر کنید که زندگی آنها را بهتر خواهد کرد. نوآوری درست زمانی ایجاد میشود که آنچه مشتریان میخواهند را حتی پیش از اینکه حتی خودشان به آن پی ببرند، در اختیارشان قرار دهید.
کارمندان نوآور استخدام کنید
برخی افراد بهطور طبیعی نوآورتر از سایرین هستند. بنابراین اگر با تیم فعلی خود مشکل دارید، شاید زمان آن رسیده است که روی یک کارمند جدید سرمایهگذاری کنید. به دنبال کاندیداهایی باشید که بتوانند دیدگاه جدید برای شرکت شما به ارمغان بیاورند. نسل هزاره در زمینه نوآوری فوقالعاده هستند؛ چرا که در عصر دیجیتال رشد کردهاند. اگر استطاعت استخدام کارمندان جدید را ندارید، به فکر روشهایی باشید تا کارمندان فعلی خود را به افزایش خلاقیت در کار تشویق کنید. هر کارمندی میتواند تفاوت قابلتوجهی ایجاد کند؛ تنها باید این فرصت به او داده شود. بهطور کلی، نوآوری برای پیشرفت کسبوکارها در دنیای امروز ضروری است. تنها باید از ناحیه امن خود خارج شوید و بیاموزید که متفاوت فکر کنید.
منبع: innovationmanagement
سارا کاوس، زندگی حرفهایاش را بهعنوان حسابدار رسمی آغاز کرد و سپس از مدرسه کسبوکار هاروارد مدرک ام بی ای دریافت کرد. او حسابداری بسیار منظم و دقیق در کارش بود و مردم بیشتر این نوع افراد را خشک و به دور از هنر و خلاقیت میدانند. اما سارا همواره به این فکر میکرد که در ساخت ظاهر بطریهای آب قابل استفاده مجدد تغییراتی ایجاد کند. بطری خودش که اغلب به زور داخل کیفش جای میگرفت و سارا فکر میکرد ظاهر زشتی دارد، جرقه این تغییر بود. خودش میگوید: «مبلغ زیادی پرداخت میکردم تا یک کیف دستی ظریف و زیبا داشته باشم و بعد چیزی را از آن بیرون میآوردم که انگار وسیله کوهنوردی بود!»