-
نگارخانه ای به وسعت چای ماسوله
دوشنبه 17 اسفندماه سال 1394 12:50
تبلیغات چای ماسوله مانند دستورالعملی می ماند که در آن می گوید چگونه تبلیغات محیطی وسیعی انجام دهیم بدون اینکه دیده شویم. چندی قبل یک فیلم تبلیغاتی در اینترنت برای این برند رونمایی شد که روند خلق برند را روایت می کرد حرکتی بسیار عالی که مشخص بود با ایده های نوآورانه این برند منطبق است. فیلمی که خبر از ورود یک برند...
-
پیش بینی وضعیت بازار ماکارونی در ایران
دوشنبه 5 بهمنماه سال 1394 09:30
روند ماکارونی جزء کالاهایی است که از اجرای برنامه ی هدفمندی یارانه ها و اعمال تحریم های بین المللی که منجر به افزایش قیمت نان , گوشت و برنج شد بیشترین سود را برد . مهمترین منفعتی که ماکارونی در این دوره به دست آورد این بود که برای بسیاری از ایرانیان ماکارونی پخته شده با سویا , به عنوان یک غذای سالم و باصرفه , جایگزین...
-
چگونه یک تبلیغ براساس استانداردهای جهانی بسازیم؟
شنبه 3 بهمنماه سال 1394 13:32
برنامهریزی کلید موفقیت شما است. آگهی شما به هر اندازه که باشد، باید براساس اصول ساده ارزیابی شرایط و برنامهریزی دقیق باشد. معمولا 10 تا 90 درصد سرمایهگذاریهای تبلیغاتی به دلیل عدم برنامهریزی یا برنامهریزی غیر اصولی به هدر میرود. برنامهریزی برای تبلیغ شما با پاسخ به پنج پرسش شروع میشود. 1- محصول شما چیست ؟...
-
کسبو کار در برزیل
شنبه 5 دیماه سال 1394 10:08
جمهوری فدراتیو برزیل، بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2014، معادل 3/ 2 تریلیون دلار بود که برزیل را در رده هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار میدهد. احتمالا این کشور در سال 2016 پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا میشود. طی دو دهه گذشته، برزیل سیاستهای اقتصاد کلان را برای کنترل تورم و افزایش...
-
سریع از ما تقلید میکنند
سهشنبه 17 آذرماه سال 1394 09:43
ما یک کسبوکار خدماتی هستیم و تقریبا سابقه خوبی در بازار خودمان داریم. تا الان میتوانستیم خود را بهعنوان یکی از رهبران بازار معرفی کنیم اما با توجه به ورود تازه واردها در این بازار قدرت ما به شدت کم شده است . این تازه واردها قدرت اول بودن در بازار را مثل ما در ابتدای ورود نداشتند اما رفته رفته با تقلید از ما در حال...
-
چرا هرچقدر تبلیغ میکنیم جواب نمیدهد؟
دوشنبه 16 آذرماه سال 1394 10:01
مشاور عزیز، ما یک کسبوکار خدماتی هستیم و سابقه بسیار اندکی در کسبوکار خودمان داریم. از شروع فعالیتمان در این حوزه تا به حال سرمایهگذاری زیادی در تبلیغات انجام دادهایم اما به اهداف تبلیغاتی خودمان که نهایتا فروش بیشتر است نرسیدهایم. عقیده ما این است که تبلیغات بهترین ابزار در فروش بیشتر است اما با توجه به رقبای...
-
آیا مدیران بازاریابی برای شرکتها واقعا سودآورند؟
یکشنبه 24 آبانماه سال 1394 12:01
این موضوع مدتهای زیادی است که مورد بحث و مناقشه بسیاری از پژوهشهای علمی و مطبوعات تجاری است؛ آیا شرکتها به لحاظ مالی از داشتن مدیر بازاریابی در تیم مدیریت خود سود میبرند؟ چندی پیش و در سال 2008 تحقیقات گستردهای صورت گرفت که نشان میداد مدیران بازاریابی در بسیاری از شرکتها تاثیر چندانی روی سودآوری و افزایش فروش...
-
مشارکت اجتماعی؛ کلید موفقیت اتریشی
شنبه 9 آبانماه سال 1394 10:47
اتریش یک کشور محصور در خشکی، واقع در قلب اروپا با جمعیتی حدود هشت میلیون نفر است . این کشور منابع طبیعی اندکی دارد و در هر دو بخش صادرات و واردات بیشتر به کشور همسایه خود آلمان وابسته است. با وجود این موانع ظاهری، اتریشیها از استاندارد بالای زندگی و اقتصاد نسبتا قدرتمندی برخوردارند . پایتخت این کشور، وین، قرنها یکی...
-
سرجیو زیمن مدیر بازار کوکاکولا
سهشنبه 28 مهرماه سال 1394 11:41
سرجیو زیمن از مدیران خوشفکر و خلاق روزگار ماست. او در کتاب پایان بازاریابی سنتی سخنانی را بیان میکند که درد امروز کسبوکارهای ایرانی است. او مینویسد: واقعیت این است که مارکتینگ اینگونه نیست که شما در هنگام شروع پاسخ تمامی پرسشها را داشته باشید. مارکتینگ علمی است که در آن آزمون کردن، سنجش نتایج، تجزیه و تحلیل آنها...
-
بستهبندی مناسب راهگشای تحقیقات بازار
دوشنبه 27 مهرماه سال 1394 10:10
تعدادی از تئوریسینهای بازاریابی از بستهبندی بهعنوان پنجمین متغیر قابل کنترل بازار در کنار محصول و قیمت و مکان و ترفیع یاد میکنند . با توجه به تغییر الگو و سبک زندگی در بعضی جوامع مانند کوچکتر شدن خانوادهها، ارائه بستهبندیهایی متناسب با نیاز مشتریان، مورد استقبال خواهد بود. طراح حرفهای بسته بندی باید توان...
-
از زباله تا گنج؛ طراحی کفش جدید آدیداس
شنبه 28 شهریورماه سال 1394 10:56
اقیانوسهای ما در آستانه از بین رفتن هستند و زمان زیادی برای نجات آنها نداریم. هیچکس نمیتواند این مشکل را به تنهایی حل کند. همه بخشی از حل این مشکل هستند و همکاری و مشارکت در این زمینه فرمول جادویی است. این گفته کریل کاچ، موسس سازمان گفتوگو برای اقیانوسها است؛ سازمانی که در سال 2013 تاسیس شد و به انجام پروژههایی...
-
انقلاب تولید ناب
یکشنبه 8 شهریورماه سال 1394 10:23
بدون شک تحقق رشد پایدار و دستیابی به عملکرد موثر امری دشوار و بسیار نادر است. از این رو بسیاری از شرکتها هنوز هم موفق به توسعه مهارتهای بازاریابی و فروش برای بهبود عملکرد خود نشدهاند. انقلاب تولید ناب، دنیای کسبوکار را به طرز شگفتآوری دگرگون ساخت. شرکتها پس از آن روشهایی را برای تولید کارآمد و دستیابی به عملکرد...
-
تجار اروپایی؛ فرصتی برای ارتقای سطح تحقیقات بازار در ایران
شنبه 31 مردادماه سال 1394 09:50
سال ها از آخرین حضور شرکتهای تجاری معتبر اروپایی در ایران میگذرد و در هفتههای اخیر پس از توافق 1+5 شاهد حضور هیاتهای سیاسی و تجاری اروپایی در ایران بودیم . این اتفاق به خودی خود علامتی مثبت و امید بخش برای فعالیتهای بیش از پیش تجاری در ایران خواهد بود. در این میان رونق کسبوکار آژانسهای تحقیقات بازار در ایران...
-
بازار را به ارزانفروشها نسپارید
شنبه 17 مردادماه سال 1394 14:23
منبع: کتاب تجارت کردن با قلب پرستون عزیز از زمانی که کسبوکار خدماتی خود را شروع کردیم، اعتبار خوبی به دست آوردهایم. کارهای خود را به خوبی انجام میدهیم و در آنها از مواد اولیه باکیفیت استفاده میکنیم. همچنین به مشتریان خود خلاقیت و اصالت بالایی ارائه میدهیم. در هر صورت، هراز گاهی برخی سفارشهای کاری را به رقبایی...
-
تحقیقات بازاریابی ضربتی
چهارشنبه 14 مردادماه سال 1394 11:26
با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار در حوزههای مختلف، شرکتها ضرورت ابزار تحقیقات بازاریابی را بیش از پیش برای درک بهتر مشتریان و فعالیتهای رقبا و اندازهگیری پیشرفت خود احساس میکنند. از طرفی، در اغلب کسبوکارها چرخه طول عمر محصول (product life cycle-PLC) روز به روز کوتاهتر میشود و حضور کالاهای متنوع،...
-
مغز انسان چگونه به قیمت کالاها واکنش نشان میدهد؟
سهشنبه 13 مردادماه سال 1394 09:57
کاربرد علوم عصبشناختی (نوروساینس) در علوم مدیریت بازار و بازاریابی، امروزه بیش از پیش حیاتی است. تکنیکهای اثربخش قیمتگذاری، یکی از مقولاتی است که محققان بازاریابی با تکیه بر مفاهیم نوروساینس و نورومارکتینگ به آن دست یافتهاند. موضوعی که متن حاضر سعی در تبیین آن دارد. سوال مهمی که در این میان به وجود میآید این است...
-
مشتریان طرفدار؛ بزرگترین دارایی کسبوکار شما
شنبه 3 مردادماه سال 1394 14:21
مبحث مشتریان طرفدار یکی از مفاهیم بازاریابی است که شامل استراتژیهای تمرکز بر مشتری بوده و بر تمامی نقاط ارتباطی یک کسبوکار با مشتریان ازجمله محصول، خدمات، فروش، پشتیبانی و شکایات دلالت دارد. مقوله مشتریان طرفدار بهدلیل فراهم کردن روشهایی برای نفوذ در وفادارترین مشتریان بهعنوان سفیران نام تجاری، با هدف ایجاد...
-
راهکارهای اثبات شده برای افزایش فروش
سهشنبه 16 تیرماه سال 1394 08:55
پیدا کردن مشتریان جدید برای خرید محصول یا خدمت بخش مهمی از فرآیند کلی فروش است. آیا شما محصول یا خدمت بسیار مناسبی در اختیار دارید و تاکنون موفق به جلب مشتری خوبی برای خرید آن نشدهاید؟ آیا شما از رویکردهای خود برای جلب مشتریان مطمئن نیستید یا فکر میکنید پیام گیجکنندهای برای فروش به مشتریان ارسال...
-
ترفندی که هر کارآفرینی باید پیش از شروع بداند
چهارشنبه 27 خردادماه سال 1394 09:44
در یکی از دانشگاههای کلمبیا همایشی با موضوع کارآفرینی برگزار شد. در آن همایش تعداد زیادی کارآفرین تازهکار و جوان حضور داشتند و در حین سخنرانی سوالاتی را مطرح میکردند. یکی از حضار از سخنران این سوال را پرسید: «اگر همه سرمایه، منابع و توان خود را برای سرمایهگذاری جدید گذاشتم و درنهایت بعد از 2 سال شکست خوردم و در...
-
خودپرداز سخاوتمند کوکاکولا
شنبه 9 خردادماه سال 1394 10:02
شرکت کوکاکولا ماشینهای خودپردازی در اسپانیا راهاندازی کرد که بهطور رایگان صد یورو میان مردم تقسیم میکرد؛ به این شرط که فرد دریافتکننده این صد یورو را با فرد دیگری تقسیم کند. این کمپین بخشی از برنامه کوکاکولا برای گسترش شادی میان مردم است. همزمان با برگزاری رقابتهای جامجهانی 2014 برزیل کوکاکولا ویدئوی یکی از...
-
تبلیغات خدمات عمومی در آفریقا
شنبه 9 خردادماه سال 1394 09:57
فیداسای یک سازمان خیریه در آفریقای جنوبی است که برای کودکان فقیر این کشور کمکهای غذایی جمعآوری میکند. این سازمان خیریه توانسته است کمکهای قابلملاحظهای برای کودکان جمعآوری کند. برای افزایش سطح کمکهای مردمی، این سازمان یک کمپین بازاریابی چریکی بهراه انداخت . در این کمپین، تصویر کودکان فقیر و گرسنه در سبدهای...
-
انعطاف در بودجهبندی بازاریابی کسبوکارها
شنبه 9 خردادماه سال 1394 09:23
سازمانها برای بازاریابی موفق و پایدار، نیاز به برنامه بازاریابی دارند، نداشتن برنامه بازاریابی مشخص باعث میشود که عملیات بازاریابی کاملا اتفاقی پیش رود و رفتهرفته شرایط ما را هدایت کند. اگر میخواهید فعالیتهای بازاریابی ما اصولی و سودآور باشد، باید کسبوکار دارای یک برنامه بازاریابی خوب باشد. طلب موفقیت در هر...
-
چگونه خرید، به بخش مهمی از گردشگری تبدیل شده؟
چهارشنبه 6 خردادماه سال 1394 09:07
خرید میتواند بخشی از تجربه سفر یا دلیل اولیه و انگیزه اصلی برای رفتن به یک سفر تفریحی جهت گذراندن اوقات فراغت باشد. گردشگران به دنبال موقعیتهای استثنایی برای خرید در طول سفر خود هستند. برخی از مقاصد گردشگری اقدامات ویژهای در جهت افزایش خرید توسط گردشگران انجام دادهاند . گردشگری خرید، پتانسیل ایجاد تنوع در گردشگری...
-
قیمت مناسب از دید مشتری!
دوشنبه 14 اردیبهشتماه سال 1394 10:59
برای ورود به بازار کشورهای دیگر، تغییر یا به عبارت بهتر بهبود روند کسبوکار ضروری به نظر میرسد. نوآوری یکی از بهترین ابزارهای اصلاح کسبوکار است. شرکتها باید ساختار بازار کشور مورد نظر را به خوبی مطالعه کنند و مطابق با مختصات آن، کسبوکار خود را از طریق نوآوری بهبود ببخشند. بهطور یقین، نوآوری غیرهدفمند کمکی به آنها...
-
4 اشتباه در ارزیابی میزان آگاهی از برند
یکشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1394 12:17
یکی از مهمترین وظایف بازاریابان جذب مشتریان جدید است. قدم اول در این فرآیند معرفی برند به مشتریان احتمالی است، همان چیزی که بازاریابان از آن بهعنوان «آگاهی از مارک تجاری» یاد میکنند. مهمترین مشکلی که در رابطه با آگاهی از مارک تجاری وجود دارد این است که اغلب مدیران هیچ گاه آن را نوعی ارزش برای سازمان تلقی نمیکنند....
-
برندهای مشهوری که در جبهه جنگ متولد شدند
شنبه 29 فروردینماه سال 1394 11:37
آیا میدانستید که بسیاری از برندهای مشهور جهان پیشینه نظامی داشتهاند؟ برخی از کمپانیهای بسیار مشهور جهان، با افتخار از پیشینه نظامی خود یاد کرده و آن را حتی در نشان تجاری، وبسایت و بازاریابی خود نیز به روشنی نشان میدهند، درحالیکه برخی دیگر، پیشینه شروع فعالیتهای خود را در کتب تاریخ ذکر کردهاند. به گزارش...
-
سازگاری فروشگاههای بزرگ با محیط بازار جدید
دوشنبه 17 فروردینماه سال 1394 11:55
سون ایلون، یک فروشگاه زنجیرهای است که محصولاتی همچون خشکبار و مایحتاج روزمره زندگی را ارائه میدهد. این فروشگاه یکی از بزرگترین اپراتورهای بزرگ امتیازدهنده با درآمد سالانه بیش از 62 میلیارد دلار است، 7200 فروشگاه در سرتاسر اروپا و آمریکای شمالی دارد و در حدود 36400 امتیاز شعبه به کشورهای آسیایی داده است که آمار...
-
نقش و وظایف مدیر توسعه بازار
یکشنبه 16 فروردینماه سال 1394 10:15
از آنجا که شرکتها همواره محصولات جدیدی را معرفی میکنند، به دنبال آن انواع معاملات جدیدی را نیز ارائه میدهند که منجر به قراردادهای همکاری جدیدی میشوند؛ در واقع میتوان گفت، ارتباطات دنیای کسبوکار همواره در حال تغییر و تحول است. از این روی برای کمک به تسهیل ارتباطات کسبوکار و ایجاد روابط جدید، شرکتها به مدیران...
-
هدایای شرکتی برای سال نو
یکشنبه 24 اسفندماه سال 1393 09:16
عطیلات پایان سال و نیز آغاز سال نو فرصت بسیار مناسبی است تا از طریق دادن هدیه به با ارزشترین مشتریان خود، تجربه خاطرهانگیزی را برای آنها خلق کنید. بهتر است کالاهای تکراری را کنار بگذارید و به فکر ایدههای جدیدی باشید. در این مطلب نمونههایی از موضوع مطرح شده است. به یاد داشته باشید که هدیه مانند گفتار و نوشتار یک...
-
در بازاریابی اینترنتی، وقت و منابع خود را کجا صرف کنید؟
چهارشنبه 20 اسفندماه سال 1393 11:39
امروزه بازاریابی آنلاین به تنها گزینه در برابر کسبوکارها برای دستیابی به بازار هدف تبدیل شده است. در این یادداشت، راهنمای سادهای را فراهم خواهیم کرد که به شما نشان دهد وقت و منابع ارزشمند خود را کجا صرف کنید و به افزایش فروش و سود خود کمک کنید. این وعده که شرکت خود را راه بیندازید، از منزل کار کنید و رئیس خودتان...