-
فروش چای در بستههای کوچک رنگی
یکشنبه 12 شهریورماه سال 1391 17:19
شرکت توماس جی. لیپتون از نام مؤسس خود- یک ایرلندی مهاجر که در سال 1865 با کشتی به آمریکا رفت- بهره میبرد. داستان لیپتون در واقع حکایت فردی است که از فقر کامل به ثروت هنگفت رسید. لیپتون 15 ساله که از کشور خود فرار کرده بود، با 8دلار در جیبش و بدون هیچ دوستی به نیویورک رسید. در آن زمان جنگهای داخلی به اتمام رسیده بود...
-
قصه تولید از دریل تا لوازم باغبانی
یکشنبه 12 شهریورماه سال 1391 13:40
بلک اند دکر در بازار لوازم برقی و لوازم یدکی درایالات متحده پیشرو است و بیشترین نوآوری را در زمانهای پس از جنگ جهانی دوم داشته است. اصلیترین برندهای لوازمخانگیاین شرکت بلک اند دکر و دیوالت است. این شرکت همچنین یکی از مهمترین شرکتهای تولید لوازم چمنزنی و باغبانی برقی، قفلهایایمنی(تحت نامهای ویکست، بالدوین و...
-
تبلیغات بیثمر
یکشنبه 12 شهریورماه سال 1391 11:50
گاهی مدیران ارشد کسبوکارها بر این باورند که آنچه بابت تبلیغات هزینه میکنند، اتلاف منابع است. فارغ از ناتوانی حسابداران مدیریت در ردیابی دقیق اثر ریالی آگهیهای تبلیغاتی شرکتها به سطر پایانی صورت سود و زیان (سطر پایانی صورت سود و زیان «سود خالص»/ «سود ویژه» است)، آن بخش از منابع شرکتها که در اختیار بنگاههای...
-
فروش مستقیم، رمز موفقیت Dell
یکشنبه 12 شهریورماه سال 1391 08:55
در سال ۱۹۸۳جوان ۱۸سالهای به نام مایکل دل، در رشته پزشکی دانشگاه تگزاس ثبتنام کرد. او هیچ علاقهای به این رشته نداشت و بعدها اعتراف کرد که فقط به خاطر خوشحال کردن پدر و مادرش این رشته را انتخاب کردهاست. علاقه اصلی او کامپیوتر بود. دل که اولین ماشین حسابش را در سن هفتسالگی و اولین کامپیوترش را که اپل۲بود، در سن...
-
ایده های عجیب کسب و کار برای میلیاردر شدن
چهارشنبه 8 شهریورماه سال 1391 08:56
کسب و کار و درآمد زایی هموراه یکی از دغدغه های افراد است و راه های زیادی هم برای درآمدزایی وجود دارد. به گزارش بانکی دات آی آر، ماجرا وقتی جالب می شود که با افرادی آشنا می شویم که درآمد و ثروت هنگفت به دست آورده اند ولی نه از راه های معمول و شناخته شده در بازار کسب وکار. در اینجا با روش هایی آشنا می شوید که باعث...
-
چگونه ایدهای فوقالعاده برای شروع کسبوکار پیدا کنیم
سهشنبه 7 شهریورماه سال 1391 09:02
قدم اول برای راهانداختن بنگاهی اقتصادی داشتن ایده خوب است. با نگاهی به مدارس کسبوکار میبینیم که در آنها جلسههای «توفان مغزی ایدهیابی» فراوانی برگزار میشود که در این جلسهها گروههای دانشجویان سعی میکنند ایده میلیارد دلاری بعدی را پیدا کنند. اما هیچ کدام از این ایدهها هیچوقت چیزی نمیشوند. کسبوکارهای بزرگ بر...
-
چرا مدیران شرکتها دیگر فرماندهی نمیکنند؟
دوشنبه 6 شهریورماه سال 1391 09:46
مطالعه جدید شرکت IBM در مورد بیش از 1700 مدیرعامل از 64 کشور و 18 صنعت مختلف درسرتاسر دنیا به مفاهیم جالب توجهی از فرهنگ سازمانی دست یافته است. گرچه طی چند ماه گذشته، با چند مدیر منابع انسانی در مورد ضرورت تغییر شیوه کارمان صحبت کردهام، اما همواره این ناآرامی و اضطراب را احساس کردهام که تمام مدیران لزوم اعمال این...
-
استفاده از سبد برند (پرتفولیو)
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1391 15:39
امروزه بسیاری از شرکتها محصولات خود را تحت چندین برند به بازار ارائه می کنند. به این ترتیب با افزایش تنوع محصولات و برندهای خود، با گروههای مختلف مشتریان مرتبط شده و باتعیین جایگاه های متنوع برای این برندها، ریسک بهره گیری از تنها یک برند را از بین می برند. پورتفولیو برند، به مفهو م کلیه برندهایی است که توسط یک شرکت...
-
4 نکته که مشتریان تمایلی به شنیدن آنها ندارند
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1391 12:16
اگر مشتریان شما در جلسه، مودب و ساکت هستند، به این معنی نیست که به بحث نیز علاقهمند باشند. در ادامه نکاتی آورده شده است که میتوانید با استفاده از آنها از خسته کردن مخاطبان خود در جلسات جلوگیری کنید. در جلسه فروش مخاطبان شما مودبانه گوش میدهند. آنها به نشانه تایید سر تکان میدهند، سوال میپرسند و لبخند میزنند. این...
-
بازی پیچیده اسپانسرها در مسابقات ورزشی
یکشنبه 5 شهریورماه سال 1391 11:29
در المپیک لندن، بخش بازاریابی شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی محاسبات متعددی روی ورزشکارانی که امید موفقیت بودند انجام دادند تا از جادوی المپیک پول درآورند. تعداد زیادی از شرکتها، از جمله کوکا کولا، مک دونالد و داو کمیکال، مبالغ زیادی پرداخت کرده بودند تا اسپانسر رسمی خود مسابقات باشند. برخی از شرکتها هم توافقنامههایی...
-
چگونه نوآوری برای شرکت لگو دردسرساز شد
شنبه 4 شهریورماه سال 1391 08:52
نوآوری لجامگسیخته شرکت لگو را تا آستانه ورشکستگی برد تا هنگامی که با طرحی نو بازسازی شد. سال 2003 بود، درست 56 سال بعد از اینکه اوول کرک کریستین سن نخستین دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک را در دانمارک خرید تا ساخت آجرهای پلاستیکی برای اسباببازیهای سازهای را آغاز کند. در ظاهر اینطور به نظر میآمد که گروه لگو تا این...
-
رموز موفقیت یک کارآفرین خلاق
پنجشنبه 2 شهریورماه سال 1391 09:49
رییس و مدیر عامل انجمن جهانی کشتی نمایشی(کشتی کج)، وینس مک ماهون 66 ساله، با اجرای برنامه در 145 کشور دنیا بر قلمرو کشتی حرفهای در سرتاسر جهان احاطه دارد. او در دهه 1980، شخصا تعریفی نو از «کشتی» و «نمایش» و (تلفیق این دو) ارائه داد و توانست کمپانی خود را با ترتیب دادن یک دوره مسابقات برای کشتی گیران حتی با وجود...
-
آدیداس، عبرت دیگران
سهشنبه 31 مردادماه سال 1391 09:39
از زمانی که شرکت آلمانی آدیداس از محصول جدید جنجالی خود رونمایی کرد، سوالی که به ذهن همه آمد این بود که مدیران این شرکت با تولید این محصول در چه فکری بودند؟ کتانیهای جدید دارای پابندهایی بود مشابه پابندهایی که به پای زندانیان و بردهها میبستند و موجب شد موجی از خشم، به ویژه در میان رهبران سیاهپوست دنیا به راه...
-
تحقیقات بازار
دوشنبه 23 مردادماه سال 1391 16:47
تحقیقات بازار، یکی از ابزارهای مورد استفاده مدیران سازمانها در مقوله مدیریت سیستم اطلاعات بازاریابی ( MIS ) میباشد. به عبارت دیگر اگر فرآیند مدیریت سیستم اطلاعات بازاریابی در یک شرکت یا سازمان، شامل سه بخش ارزیابی نیازهای اطلاعاتی، گردآوری اطلاعات مورد نیاز و استفاده از اطلاعات جمعآوری شده باشد، تحقیقات بازار، به...
-
چگونه در بازاریابی اینترنتی تحول ایجاد کنیم
یکشنبه 22 مردادماه سال 1391 15:38
برای بازاریابهای اینترنتی، به خصوص افرادی که با بازاریابی خردهفروشی آنلاین سروکار دارند، زمان به سرعت در حال تغییر است. جذب و حفظ مشتریها سختتر و گرانتر شده است و تکنولوژیهای جدید با سرعت سرسام آوری ظهور میکنند. ابزارهای زیادی وجود دارند که میتوانند به این افراد کمک کنند. اما رویکرد بهتر این است که هر...
-
آیا کسبوکار شما موفق است؟
شنبه 21 مردادماه سال 1391 10:17
چگونه صاحبان کسبوکارهای کوچک نسبت به ادامه فعالیتهای خود یا تعطیلی واحد کسبوکارشان میتوانند مطمئن شوند؟ اداره یک کسب وکار کوچک میتواند بسیار گیج کننده باشد، بر همین اساس بسیاری از صاحبان کسب وکارهای کوچک در واقع نمیدانند که کسب وکار آنها زیان ده است یا خیر، و چه زمانی برای خارج شدن از این کسبوکار مناسب است....
-
طوطی خوش نقش پولساز
چهارشنبه 18 مردادماه سال 1391 10:50
در کسبوکار، خوب تقلید کردن به اندازه نوآور بودن مهم است. هر ساله لیز وکسنر، صاحب خرده فروشی جواهرات کمپانی ویکتوریا سیکرت، یک ماه دست از کار کشیده و به اطراف جهان سفر میکند، تا طرحهای جدید کمپانیهای دیگر را یافته و از آنها در کار خود استفاده کند. گروه طراحی شرکت او، به دنبال الهام گرفتن از هر نوع سازمانی، از...
-
مدیریت تقاضا
دوشنبه 16 مردادماه سال 1391 08:58
یکی از وظایف مدیریت بازاریابی اداره کردن انواع تقاضاست. از آنجاکه در اثر مرور زمان، تقاضای مشتریان تغییر میکند، مدیریت این تقاضا برای نیل به هدفهای شرکت امری ضروری است. تقاضای تنزلی: منظور این است که میزان تقاضا برای محصول شرکت رو به کاهش و تنزل است. در این حالت، مدیریت بازاریابی باید در جستوجوی پاسخ به این سوال...
-
چالش نامگذاری محصولات جدید
دوشنبه 16 مردادماه سال 1391 08:31
وقتی شرکت اپل جدیدترین آیپد خود را روانه بازار کرد، متخصصان و عموم مردم انتظار داشتند که نام آن «آیپد ۳» باشد؛ همانطور که سری دوم این محصول آیپد ۲ نامگذاری شده بود، اما اپل این محصول را «آیپد جدید» نامید. تعدادی از منتقدان آن را تضعیف نام تجاری تعبیر کردند، اما دیگر منتقدان این اقدام اپل را تلاشی سنجیده برای قرار...
-
توصیههای کاربردی آلریس برای استادان بازاریابی
شنبه 14 مردادماه سال 1391 10:03
آل ریس، استاد و نویسنده پرآوازه حوزه بازاریابی است. او در سال 1994 به همراه دخترش، لورا موسسه مشاوره ریساندریس را در نیویورک تاسیس کرد. سه سال بعد و در سال 1997 این موسسه به آتلانتا در جنوب شرق آمریکا نقل مکان کرد و هماکنون در این شهر به فعالیت خود ادامه میدهد. ریس به همراه دخترش سفرهای متعددی به کشورهای مختلف جهان...
-
کسب و کارهای کوچک، برندگان یا بازندگان المپیک لندن
سهشنبه 10 مردادماه سال 1391 08:52
در حدود 6 کیلومتری شرق استادیوم جدید و مجهز مخصوص بازیهای المپیک لندن، مغازه خردهفروشی الکساندرا لوزلی قرار دارد. این فروشگاه، مرکز محصولات مربوط به شخصیت افسانهای «دکتر هو» است. الکساندرا میگوید، این استادیوم برای ما یادآور شور و هیجان و البته ابهاماتی است که بازیهای المپیک با خود به همراه آوردهاند. «امیدوارم...
-
چگونگی موفقیت : به جای تبلیغات بر افزایش کیفیت متمرکز شوید
دوشنبه 9 مردادماه سال 1391 09:29
ویلیام باتلر آدامز، مدیر عامل بزرگترین شرکت دوچرخه سازی بریتانیا همیشه به تکامل فکر میکند. وی میگوید: «هیچ گاه نمیتوانیم به خودمان اجازه دهیم محصول بد تولید کنیم.» استفاده از دوچرخههای تاشوی شرکت برامپتون، این روزها برای کارمندان شهری در شهرهای بزرگ، از لندن گرفته تا شانگهای، به یک ضرورت تبدیل شده است. از زمان...
-
شرکت ایتالیایی در اعماق بحران اروپا
دوشنبه 2 مردادماه سال 1391 13:23
پائولو برتازونی روزهای سختی را در چند سال اخیر گذرانده است. مدیرعامل شرکت برتازونی، تولیدکننده لوازم آشپزخانه در ایتالیا، در این سالها شاهد از بین رفتن بازارهای مهم دنیا بهواسطه بحران یورو و فروپاشی موسسات مالی بوده است. اما با اینکه فروش لوازم آشپزخانه در بزرگترین کشورهای اروپا دچار رکود شده، شرکت برتازونی همچنان...
-
شخصیت برند و عوامل سازنده آن
دوشنبه 26 تیرماه سال 1391 10:59
در دنیای بازاریابی امروز شخصیت برند مفهوم جذاب و گیرایی دارد. آکر ( ۱۹۹۶) شخصیت برند را هسته مرکزی و نزدیکترین متغیر در تصمیمگیری مشتری در هنگام خرید می داند. از نظر مصرف کننده هویت برند معرف پایه و اساس یک برنامه برندسازی مطلوب است. مدیریت کارا و مناسب برند علاوه بر این که شخصیت برند را دربر می گیرد، در رسیدن به...
-
سهم ذهنی و سهم عاطفی مشتری
شنبه 10 تیرماه سال 1391 08:47
تنها با دانستن این نکته که خودمان چه تولید میکنیم؟ به چه قیمتی میفروشیم؟ چگونه آن را به دست مشتری میرسانیم؟ و چه سهمی از بازار را در اختیار داریم؟ نمیتواند یاریرسان ما در عرصه رقابت پویا باشد بلکه، این نکته نیز حائز اهمیت است که رقبای ما در آن صنعت از چه جایگاهی برخوردارند یا به عبارت دیگر سهم بازار رقیب در آن...
-
بازاریابی یا اقتصاد: ژیمناستیک یا بندبازی؟
چهارشنبه 7 تیرماه سال 1391 10:56
اقدام متهورانه نیک والندا برای عبور از روی آبشار نیاگارا با بندبازی، فضایی به وجود آورد که همه مردم آمریکا در مورد آن صحبت میکردند. از طرف دیگر، مسابقات انتخابی ژیمناستیک آمریکا برای المپیک در حال برگزاری است و تقریبا هیچ کس در مورد آن صحبت نمیکند. چنین تفاوتی در علاقه و توجه عمومی، میتواند ذهن را به سمت تفاوت بین...
-
اول علاقه
دوشنبه 22 خردادماه سال 1391 14:49
مارک البیون در کتاب خود تحت عنوان «ساختن زندگی و امرار معاش» ، درباره یک مطالعه آشکارکننده از سوداگرانی می نویسد که دو مسیر کاملا متفاوت را پس از فراغت از تحصیل دانشگاهی طی کرده اند. وی چنین می گوید:یک بررسی از فارغ التحصیلان دانشکده بازرگانی، سابقه 1500 نفر را از سال 1960 تا سال 1980 مورد مطالعه قرار داده است. در...
-
ایدهآلهای برند P&G و دستاوردهای آن
سهشنبه 9 خردادماه سال 1391 13:51
پشت هر محصول موفق، نیتی مبنی بر بهبود زندگی مردم وجود دارد. دراین مسیر تیم مدیریتی ما شعار «جیف انتخاب مادران نمونه» را به «تفاوت را در جیف مزه کنید» تغییر داد. اما متوجه شدیم که همان شعار اولی بهتر بود. من آن را برگرداندم؛ هم چنین خبری تمام صفحه با عنوان «پاسخ منفی است» ایجاد کردیم. اولین بار بود چنین اتفاقی در پی...
-
تبلیغات پنهان در کتاب
پنجشنبه 4 خردادماه سال 1391 11:50
استفاده از تبلیغات پنهان و نامحسوس تنها محدود به تلویزیون و سینما نیست بلکه موارد متعددی از تبلیغات پنهان را میتوان در کتاب، بازیهای رایانهای، روزنامهها و شعر و موسیقی جستوجو کرد. پس از سینما و تلویزیون، رادیو، بازیهای ویدئویی و رایانهای، موسیقی، مجلات و روزنامه، کتاب بهعنوان جدیدترین ابزار تبلیغات پنهان...
-
از جعبه مداد شمعی چه درسی برای افزایش نفوذ میگیریم
پنجشنبه 4 خردادماه سال 1391 08:37
در گذشته هنگامیکه به رنگهای مداد شمعیها نگاه میکردیم، اسامیآشنایی در ذهن ما تداعی میشد. آبی، نارنجی، قرمز، سفید و... ولی امروزه هم رنگ مداد شمعیها تغییر کرده است و هم اسامیآنها. سبز استوایی، زرد لیزری، قهوهای فازی و... ولی چگونه اسامیمانند زرد آفتاب گردان و یا قرمز شاه توتی میتواند در کمک به کسب و کار ما...