-
کوجی ناگا در احیای یک شرکت زمین خورده
چهارشنبه 5 مهرماه سال 1391 10:17
شرکت نومورا که سالها در راس صنعت اوراق بهادار ژاپن بوده، برای مقابله با سلسله وقایعی که اعتبار 87 ساله آن را لکهدار میکرد روزهای سختی را گذراند. پانزده سال پیش، نام این شرکت کارگزاری مستقر در توکیو به اتهام انجام معاملات غیرقانونی و انتقال پول به یکی از مشتریان خود که در کار قاچاق بود، بر زبانها افتاد. این مساله...
-
راهبرد دلفینی
پنجشنبه 30 شهریورماه سال 1391 08:36
نویسندگان کتاب راهبرد دلفینی معتقدند که به طور کلی، انسانها را همانند موجودات دریایی میتوان به 3 طبقه تقسیم کرد: ماهیهای کپور، کوسهها و دلفینها. دسته اول: ماهیهای کپور هستند که همیشه ماهیهای قربانیاند زیرا پیوسته توسط دیگر ماهیها خورده میشوند. در حیات اجتماعی بشر، برخی از انسانها نیز چنین هستند؛ یعنی برخی...
-
هنر چانه زنی
چهارشنبه 29 شهریورماه سال 1391 09:04
بیایید تصور کنیم یک تاجر موفق در فرآیند خرید ویلای ساحلی کوچکی است. خریدار احتمالی مبلغ دست پایینی را پیشنهاد میکند. صاحب ویلا مبلغ بالایی را مطالبه میکند. هر دو طرف بسیار محتاطانه عمل میکنند و هر یک امیدوار است دیگری اشتباه کند. بعد از بارها بالا و پایین کردن، آنها بر سر قیمت مشخصی به توافق میرسند، اگرچه هر دو...
-
کریستین دیور، همیشه ورای مد
سهشنبه 28 شهریورماه سال 1391 13:11
کریستین دیور (که معمولا به نام دیور شناخته میشود) شرکتی فرانسوی است که علاوه بر در اختیار داشتن برترین تولیدکنندگان مد دنیا و بهترین خیاطان زنانه دوز، 42 درصد سهام لویی ویتان ( LVMH ) را که بزرگترین تولیدکننده کالاهای لوکس است در دست دارد. هر دو شرکت دیور و LVMH توسط تاجری به نام برنارد آرنالت کنترل و مدیریت میشود....
-
کار آفرینی ، روانشناسی موفقیت
سهشنبه 28 شهریورماه سال 1391 13:05
گیتس و سیمپلوت دو تن از موفقترین کارآفرینان جهان هستند. حکایت زندگی این دو نفر سوالات سحرآمیزی را برای روانشناسان ایجاد میکند. این دو نفر که از دو نسل کاملا متفاوت هستند و در دو محیط متفاوت پرورش یافتهاند، دارای چه وجوه اشتراکی هستند؟ مساله مهمتر این که،چه چیزی آنها را نسبت به اکثر مردمیکه هرگز تجارتی را شروع...
-
تاثیر کیفیت برند های مواد غذایی بر انگیزه مشتری
دوشنبه 27 شهریورماه سال 1391 09:24
رفتار مصرف کنندگان هنگام خرید مواد غذایی وکیفیت یک کالا ارتباط نزدیکی با واداشتن برند ها به تولید کالاهایی بهداشتی و درجه یک در همفکری با کارشناسان بهداشت و تغذیه دارد . به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت AdWeek ،اهمیت به سلامت و کیفیت بالای اجناس در دنیای بازاریابی فاکتوری مفید و در عین حال مرموز به نظر میرسد....
-
چرا فهم «شأن و جایگاه» کلید خدمت به مشتری است؟
دوشنبه 27 شهریورماه سال 1391 09:03
خدمات مشتریان طی چند دهه اخیر تحولات فراوانی را از سر گذرانده و به معیارها و میزانهای زیادی برای تحلیل رضایت و شادمانی مشتری متوسل شده است. خدمات مشتریان پیش از همه با خرسندی مشتری، اشتیاق و ارزش وی و تلاشهایش سروکار دارد. هرچند معیارهای گوناگونی برای کیفیت خدمت به مشتری وجود دارد و این بخش از بازار تاکنون دستخوش...
-
چگونه در کسب و کار بیپروا باشید
یکشنبه 26 شهریورماه سال 1391 11:04
عقل سلیم میگوید که انسانهای جسور رشد میکنند. آنها نظر خود را به دیگران میگویند، منابعی که نیاز دارند عنوان میکنند، همواره پیشرفت طلب میکنند و جواب نه را نمیپذیرند. پس افرادی که جسارت ندارند چه کاری باید انجام دهند، اگر فرهنگ شرکتشان تنها برای افراد بی پروا ارزش قائل است؟ اگر شما فردی خجالتی یا گوشهگیر هستید،...
-
پنج کلمه رایج میان بازندگان
شنبه 25 شهریورماه سال 1391 09:03
سطح موفقیت با کلماتی که به زبان میآورید مقدر میشود. در مکالماتتان از این 5 کلمه «ناکامیساز» اجتناب کنید. کلماتی که هر روزه استفاده میشوند ساختار ذهنی را تشکیل میدهند و موفقیت یا ناکامی گوینده خود را رقم میزنند. در مشاهداتم از افراد بازنده با 5 کلمه مواجه شدم که در جملات این افراد نمود بیشتر داشت و اغلب افراد...
-
رابطه با مشتریان
شنبه 25 شهریورماه سال 1391 08:34
هر شرکت خصوصی یک مشتری بسیار مهم دارد. این مشتری هر ماه تقریبا یکی دو بار به فروشگاه شرکت سر میزند، چرخ ماشیناش را تعویض میکند و میگوید که میخواهد ماشین تازهای بخرد، اما پول چندان زیادی ندارد. او چرخی در مجتمع میزند و با شما صحبت میکند تا اینکه هر دو به توافق لازم برای ادامه همکاری دست مییابید. او پیشنهاد شما...
-
برخی مشاهدات از بازار شکلات و قهوه
سهشنبه 21 شهریورماه سال 1391 09:49
شکلات: 32 درصد متقاضیان شکلات در شهرهای بزرگ، مشتری محصولات شرکت آیدین هستند.نتایج بررسی های صورت گرفته به روش trend درخصوص رابطه میزان تقاضای شکلات از سوی شهروندان بالای 15 سال با میزان درآمد و تحصیلات آنها در شهرهای بزرگ کشور نشان می دهد که 79 درصد شهروندان در برنامه غذایی خود شکلات را لحاظ می کنند و در این میان...
-
سواچ، زمان دقیق برای زندگی
سهشنبه 21 شهریورماه سال 1391 09:15
سواچ (که از لغات سوئیس و watch به معنای ساعت ساخته شده است) نام برندی از ساعتهای مچی است که توسط گروه سواچ به مدیریت نیکلاس ج.هایاک تولید میشود. در سال 1984، سواچ به وجود آمد و در سال 1985 در سوئیس به بازار معرفی شد. این فکر در اوایل دهه 1980، تحت مدیریت ارنست تومکه، مدیر عامل ETA SA و نظارت تیمی از مهندسان ساعت...
-
قوانین تغییرناپذیر برندسازی
سهشنبه 21 شهریورماه سال 1391 08:55
قانون گسترش (توسعه): قدرت یک برند نسبت معکوس با گسترش آن دارد. شورلت در گذشته یکی از پرفروشترین اتومبیلهای آمریکایی بوده است. در سال 1986، شعبه فروش اتومبیلهای شورلت شرکت جنرال موتورز 1718839 اتومبیل به فروش رساند، اما این تلاش برای رضایت همه گروهها، موجب شد که مفهوم و نفوذ برند نادیده انگاشته شود. امروزه، میزان...
-
بزرگترین سایت خرید و فروش اجناس دست دوم در جهان
دوشنبه 20 شهریورماه سال 1391 09:53
eBay اولین و بزرگترین سایت خرید و فروش اجناس دست دوم در جهان محسوب میشود. موسس و مدیر این سایت موفق یک ایرانی الاصل به نام پیر امیدیار( Pierre Omidyar ) است. بیش از 276 میلیون کاربر ثبت شده در eBay وجود دارد و در هر ثانیه اجناسی با ارزش حدود 2 دلار در آن دادوستد میشود. این سایت طبق ردهبندی سایت الکسا، رتبه هجدهم...
-
برادران دوج
یکشنبه 19 شهریورماه سال 1391 15:46
دوج یک کارخانه آمریکایی ساخت اتومبیل، ونهای کوچک و ماشینهای اسپرت است که توسط گروه کرایسلر در بیش از 60 کشور دنیا تولید و بازاریابی میشود. این کمپانی در سال 1900 تحت عنوان «برادران دوج» و برای عرضه قطعات و تجهیزات صنایع خودروسازی در شهر دیترویت تاسیس شد و در سال 1914 اولین خودرو کامل خود را تولید کرد و در سال 1928...
-
تولید کننده بیشترین تعداد لنز و دوربین در دنیا
یکشنبه 19 شهریورماه سال 1391 15:33
مارک نیکور ( Nikkor ) یک نام برای لنزهای دوربینهای نیکون بود که با اضافه کردن R به NIKKO به وجود آمده بود. نیکو مخفف شده نام اصلی شرکت نیکون در زمان تاسیس آن؛ یعنی Nippon Kugaku K.K بود. شرکت نیکون (که در ژاپنی «کابوشیکی گایشا نیکون» نامیده میشود) یک شرکت چندملیتی است که مقر آن در توکیو پایتخت ژاپن قرار دارد. نیکون...
-
قدیمیترین خودروی لوکس جهان
شنبه 18 شهریورماه سال 1391 13:27
کادیلاک قدیمیترین برند اتومبیل لوکس است که در بیش از 50 کشور جهان به فروش میرسد، ولی بازار اصلی آن در آمریکای شمالی بوده و در حال حاضر زیرمجموعه شرکت جنرال موتورز میباشد. کادیلاک اکنون پس از بیوک، دومین سازنده قدیمیخودروی آمریکا و جزو قدیمیترین خودروسازان جهان میباشد. البته بحث بر سر قدیمیتر بودن بیوک و کادیلاک...
-
تجزیه و تحلیل بازار برای کارآفرینی
شنبه 18 شهریورماه سال 1391 11:33
«بازار» عبارت است از افراد یا کسب و کارهایی که میتوانند مشتری شما باشند. تحلیل بازار ، یک تصویر داخلی از کاری که قصد ورود به آن را دارید و جریانات ملی و محلی در اختیارتان قرار میدهد و به شما کمک میکند نیازهای مشتریان بالقوه خود را بشناسید. اگر قصد صادر کردن خدمت یا محصول خود را دارید، باید شرایط بینالمللی را نیز...
-
چرا بازاریابی سنتی به پایان رسیده است
شنبه 18 شهریورماه سال 1391 08:22
امروزه بازاریابی سنتی که به شکل تبلیغات، روابط عمومی، علامت تجاری و ارتباطات شرکتی تعریف میشود، دیگر کاربردی ندارد. بسیاری از افراد و سازمانهایی که همچنان در این چارچوب فعالیت میکنند ممکن است ندانند که بر پیکرهای بیجان اتکا کردهاند. این موضوع حقیقت دارد و شواهد تایید کننده آن نیز، کاملا مشهود است. اولا، خریداران...
-
موفقیت پورشه
پنجشنبه 16 شهریورماه سال 1391 10:56
پورشه از آن برندهای جاه طلبی است که می خواهد همه چیز را با هم داشته باشد و با اجرای درست قوانین برندینگ توانسته به هدفش برسد. از یک طرف با خودروهای سرعتی بی نظیری که به بازار عرضه کرده توانسته نامی باشد نماد جوانی، شادابی و به روز بودن. از سوی دیگر هر خودرویی که به بازار عرضه می کند از جهت امکانات تکنولوژیکی، نکات...
-
آغاز آدیداس
پنجشنبه 16 شهریورماه سال 1391 10:15
آدولف دسلر مغز متفکر اصلی نام تجاری آدیداس را مردم به عنوان پایهگذار صنعت لوازم ورزشی مدرن میشناسند. نوجوانی وی در آلمان و در دوران رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی اول سپری شد. او در همین دوران به خانوادهاش کمک میکرد که با استفاده از باقی ماندههای کیفهای ارتشی خود دمپایی درست کنند، ولی علاقه و اشتیاق او همیشه ورزش...
-
مزایای بازاریابی حسی
پنجشنبه 16 شهریورماه سال 1391 08:58
بازاریابی حسی یک رویکرد شگفتیآور برای حضور شخصیت یک برند در زندگی روزمره است. به طور مثال اگر میخواهید برای یک نوشابه انرژیزا با مشتریان هدف تیپ ورزشی یا افراد پرانرژی به فعالیت بازاریابی حسی بپردازید، آنگاه تجربه تعاملی باید مبتنی بر همین ویژگیهای پرانرژی بودن، فعال بودن و فعالیت تعاملی جوشش و حبابی، نظیر نوعی...
-
برادران وارنر
چهارشنبه 15 شهریورماه سال 1391 10:32
شرکت برادران وارنر یک شرکت آمریکایی تولید فیلم و محصولات تلویزیونی است. وارنر برادرز، زیرمجموعههای زیادی شامل تولیدات فیلم، برنامههای تلویزیونی و انیمیشن دارد و نیمی از سهام تلویزیون CW متعلق به این شرکت است. نام این شرکت به یاد آورنده نام چهار برادر به نامهای هری، آلبرت، سام و جک وارنر است که از هلند زمانی که تحت...
-
بزرگترین شرکت تولید کریستال و جواهرات
چهارشنبه 15 شهریورماه سال 1391 09:54
کمپانی زاواروفسکی ( Swarovski ) یک شرکت تولید جواهرات برش خورده خاص و لنزهای قوی و یکی از بزرگترین و بهترین شرکتهای تولیدات صنایع اپتیک در جهان است که طی بیش از یک قرن سابقهای درخشان در تولیدات اپتیکی، جواهرات و کریستال دارد. به جرات میتوان گفت که هیچ دوستدار جواهراتی وجود ندارد که نام زاواروفسکی را نشنیده باشد و...
-
واقعیتهای راهاندازی کافیشاپ
سهشنبه 14 شهریورماه سال 1391 13:36
جک ویلسون میگوید: «من یک برنامه کاری برای راهاندازی یک کافی شاپ نوشتهام و آن را به یک مقام عالی رتبه در شهر نشان دادهام، ولی او سود حاصله را خیلی کم برآورد کرده است. این نوع کار رویا و اشتیاق من بوده و اعتقاد دارم نکته کلیدی در این حرفه موقعیت مکانی آن است. لطفا برای آگاهی من به برخی از پارامترهایی که تاکید بر...
-
تکنیک های بازاریابی چریکی برای صاحبان کسبوکارهای کوچک
سهشنبه 14 شهریورماه سال 1391 08:22
به عنوان صاحب یک کسبوکار کوچک، اگر دنیا به کامتان باشد، بودجه نامحدودی برای بازاریابی کارتان دارید. اما در اکثر اوقات این گونه نیست. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه بسیار کمی برای انجام کارهای بازاریابی در اختیار دارند. این مساله برای یکی از دوستان من که در مراحل اولیه راه اندازی دفتر وکالتی برای خود است و قبلا در شرکت...
-
والت دیزنی
دوشنبه 13 شهریورماه سال 1391 14:21
خلاقیت: «پول و ثروت، یک نتیجه است.» بسیاری از مربیان پیشرفت شخصی در سراسر جهان در خلال آموزه های خود بارها و بارها به این موضوع اشاره می کنند. در دنیای واقعی شاید یکی از مهم ترین مصداق های این جمله شخص والت دیزنی باشد که 100 سال پیش رویاهایی را به عینیت رساند که هنوز همدم خیلی هاست و نه تنها کودکان را سرگرم می کند که...
-
داستان رنو
دوشنبه 13 شهریورماه سال 1391 10:44
فوریه سال 1877 لوئیز رنو در پاریس بهدنیا آمد. او چهارمین فرزند خانواده بود و دو خواهر و دو برادر داشت. پدرش آلفرد تاجر پارچه و دکمه و مادرش لوسیه نیز دختر یکی از مغازهداران شهر بود. لوئیز رنو در جوانی به هر چیزی که مربوط به مکانیک، ماشین بخار و برق بود علاقه داشت و با شور و شوق بسیار به آن میپرداخت. او علاقهای به...
-
دومین تولیدکننده خودروهای کوچک
دوشنبه 13 شهریورماه سال 1391 10:22
سوزوکی موتور، یک کارخانه چند ملیتی ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در هاماماتسو ژاپن واقع شده است و اتومبیلهای کوچک، شاسی بلندهای قدرتمند، موتورسیکلت، خودروهای چند منظوره، موتور قایق های دریایی، ویلچر و انواع موتورهای احتراق داخلی کوچک تولید میکند. بنابر آمار انجمن اتومبیلسازان ژاپن، سوزوکی دومین تولیدکننده بزرگ...
-
یک روش عجیب فروش: حذف کارمزد بخش فروش
دوشنبه 13 شهریورماه سال 1391 09:38
شما تصور میکنید که درصد یا کارمزد فروش بهترین انگیزه برای فروشندگان است؟ بله، اما شاید در برخی موارد اینگونه نباشد. معمولا پرداخت درصد فروش به فروشندگان ریشه در فرهنگ و پیشینه بخش فروش دارد و لزوما روش منطقی نیست. شیوه پرداخت درصد فروش برای ما عادت شده است، اما شاید فقط در شرایط خاص بهترین روش باشد. بسیاری از شرکتها...