بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

هفت مولفه قدرت برند در مدل ارزشی Interbrand

قدرت برند در مدل شرکت Interbrand قسمتی از روشهای ارزشیابی می باشد که می تواند چارچوب مفیدی را برای ملاحظه عملکرد هر برند ارائه نماید

 

 

§         بازار: 10 درصد قدرت برند را بازار تشکیل می دهد

برند ها در بازارهایی که به اولویت های مصرف کننده اهمیت بیشتر ی می دهند نمره بالاتری را به خود اختصاص می دهند

 

§         ثبات: 15 درصد از قدرت برند را تشکیل می دهد

ایجاد برند با عمر بالاتر معمولا با نمره بالاتری همراه است که این امر به دلیل عمق وفاداری مشتری می باشد

 

§         رهبری: 25 درصد قدرت برند را شامل می شود

رهبری بازار بسیار باارزش است. داشتن تسلط و سهم قوی در بازار از خصوصیات رهبر می باشد

 

§         روند سود: 10 درصد قدرت و توان برند را تشکیل می دهد

روند سود در دراز مدت برای برند یک ابزار مهم برای بقا در بازار می باشد

 

§         پشتیبانی: 10 درصد قدرت برند پشتیبانی است

برندهایی که سرمایه گزاری های ثابت و حمایت های متمرکزی را دریافت می کنند معمولا فرانشیزهای بیشتری دارند. در اینجا کیفیت این پشتیبانی ها به اندازه کمیت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است

 

§         گسترش جغرافیایی:  فاکتوری 25 در صدی می باشد

برند های بین المللی قوی تر از برند های ملی و ناحیه ای می باشند زیرا آنها کمتر در معرض حملات رقابتی قرار می گیرند ودر نتیجه از  سرمایه های پایدار بیشتری بهره می گیرند

 

§         حراست و حفاظت:5 درصد قدرت برند را تشکیل می دهد

حفاظت کامل از یک برند و استفاده  از  قوانین کپی رایت مولفه نهایی قدرت  یک برند در مدل Interbrand می باشد.