-
ایدههای کوچک، کسبوکارهای پرسود
دوشنبه 6 آبانماه سال 1392 08:55
«ایدههای احمقانه»، شورشی، لجامگسیخته، بنیانبرانداز و هنجارشکن است. بسیاری از این «ایدهها»، شرکتها را به ورطه نابودی کشاندهاند و البته برخی از این شرکتها را به اوج قلل رفیع کسبوکاری در سطح جهانی رساندهاند. خوشبختانه «ایدههای احمقانه» سالها است، با اقبال وسیع مدیران روبهرو شده تا جایی که مثلا بیل گیتس در...
-
جهان متغیر بازاریابی
شنبه 4 آبانماه سال 1392 09:06
جهان بازاریابی طی سالهای اخیر به نحو فزایندهای تغییر کرده است. تا اندازه زیادی میتوان علت این تغییرات را ناشی از اینترنت، دسترسی به اطلاعات، و تغییر در شیوه خرید، جستوجو، آموزش، گردآوری، و شبکهسازی دانست. این تغییرات مستلزم آن هستند که بازاریابان، حتی بازاریابان موفق، رویکردشان نسبت به این مقوله را کاملا دگرگون...
-
پنج افسانه درباره کسبوکارهای تازه تاسیس
دوشنبه 29 مهرماه سال 1392 17:44
برخلاف باور عمومی، رقابت با شرکتهای بزرگ برای شرکتی که تازه راهاندازی شده است، نقطه ضعف محسوب نمیشود. حتی کارآفرینهای باتجربه نیز گاهی تصورات منسوخی درباره نحوه کارکرد دنیای کسبوکار دارند. توجه نداشتن به واقعیت باعث میشود این افسانه را باور کنید که شرکتهای کوچک در برابر شرکتهای بزرگ در موضع ضعف قرار دارند. در...
-
بازاریابی سناریوی فرضی
دوشنبه 29 مهرماه سال 1392 08:01
بازاریابی سناریوی فرضی، ترکیبی هوشمندانه از تکنیکهای بازاریابی سنتی به همراه ابزارهای پیچیده پیشبینیکننده، به منظور تعیین استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی برای محصولات احتمالی جدید است. کارشناسان بازاریابی با استفاده از روشهای مطالعه درمورد مشتریان و گروههای تمرکز، به ارزیابی و اندازهگیری علاقه مشتریان به...
-
هفت روش برای برنامه ریزی مناسب و استراتژیک
شنبه 27 مهرماه سال 1392 09:10
یکی از مهمترین تغییرات در بسیاری از شرکتهای امروزی حرکت به سوی یک استراتژی قابلیت محور است. شرکتهایی که یک «روش بازی» را همراستا با مجموعه قابلیتهای کلیدی متمایز برای ارائه پیشنهاد ارزشی تعریف میکنند، از مزیت رقابتی مشخصی برخوردارند. بر همین اساس، شرکت خود شما هم ممکن است استراتژی شما را بازطراحی کند. بدون شک،...
-
استفاده از اطلاعات مشتریان برای هدایت فروش
سهشنبه 23 مهرماه سال 1392 14:32
شما باید چه اطلاعاتی از مشتریانتان بدانید و داشته باشید؟ با اطلاعات جمعآوری شده چکار باید بکنید؟ چگونه این اطلاعات را بازبینی و طبقهبندی کنید ؟ هر شرکت با توجه به نوع کسبوکار خود باید بتواند به اینگونه سوالها پاسخ بدهد. در اینجا بیان میکنیم که چگونه جمعآوری اطلاعات مربوط به صدها مشتری یک کمپانی نرمافرازی، به...
-
پنج راز برای فروش بیشتر
سهشنبه 23 مهرماه سال 1392 12:51
کارآفرینان زیادی وجود دارند که به جای اینکه واقعا به دنبال مشتریان بروند، وقت خود را با مشغلههای کاری پر میکنند. در اینجا پنج روش برای قرار دادن خود در مسیری به سمت فروش موفق به شما معرفی میگردند. در اقتصاد جدید فروش پادشاهی میکند. موفقیت شما به وسیله قابلیت شما برای ایجاد درآمد و نه تنها فروش محصولات و خدمات خود...
-
تبلیغات اینترنتی با استفاده از ردیابی حرکات چشم
دوشنبه 22 مهرماه سال 1392 09:21
دنیای تبلیغات به شدت دگرگون شده است. ذائقه مردم از تبلیغات کاغذی به سمت تبلیغات اینترنتی گرایش پیدا کرده است، گزارشها نیز نشان میدهد که میزان هزینه تبلیغات کاغذی در سال 2012 پایینتر از تبلیغات اینترنتی بوده است. همین گزارشها، پژوهشگران را برانگیخته تا میزان تاثیرگذاری تبلیغات اینترنتی را افزایش دهند. پژوهش حاضر بر...
-
داستـان پـرورش اعتـماد در روزگار بیاعتـمادی
دوشنبه 22 مهرماه سال 1392 08:30
یه روز که داشت سوار مترو می شد نزدیک در ورودی، یه تابلو توجهش رو جلب کرد: "این مغازه واگذار میشود " ... خودش بود! تمام چیزی که لازم داشت همین بود! ترکیب کار تو ذهنش، خیلی شفاف و روشن شکل گرفته بود . مغازه کوچک دم در ورودی مترو چایی شیرین و ساندویچ نون و پنیر تو ظرف یکبار مصرف که سرپایی هم میشد خوردش . بله...
-
دستیابی به حداکثر ارزش از طریق فرآیند فروش مشارکتی
چهارشنبه 17 مهرماه سال 1392 09:15
امروزه لازمه سیاستهای فروش، مشارکت است. ایده «فرآیند فروش» پدیده جدیدی نیست. بسیاری از دستاندرکاران فروش با یافتن روشی کارآمد آن را به فرآیند خاص خود یا سازمان شان تبدیل میکنند و به این ترتیب همواره قطار امورشان حول آن حرکت میکند. در واقع فرآیند فروش چیزی بیش از مجموعهای از مراحل نیست که با تبدیل شدن به فرآیند،...
-
تجربه مدیر عامل شرکت بایر (Bayer)
سهشنبه 16 مهرماه سال 1392 11:20
با تمرکز بر استراتژی رشد به جای کاهش هزینهها، شرکت خود را نجات دهید وقتی گریگ بیب، مدیرعامل شرکت بایر متریال ساینس در شمال آمریکا ( Bayer Material Science )، با پیشنهاد عجیب کمیته اجرایی جهانی شرکت مبنی بر تعطیلی دفاتر شمال آمریکا روبهرو شد، سعی کرد شرایط را تغییر دهد و فرصتی برای تغییر ساختار اساسی شرکت خود ایجاد...
-
گفتوگو با دکتر دومینیک دی ماتیا، مشاور اقتصادی، روانپزشک
چهارشنبه 10 مهرماه سال 1392 08:48
مدیریت فروش در دوران رکود فروش در زمان رکود به قدرت مدیریت و هنر مدیران و سرپرستان فروش وابسته است. دکتر «دومینیک دیماتیا» راههای به دست آوردن قدرت مدیریت و هنر بهکارگیری آن در زمان رکود را در این گفتوگو تشریح میکند. بیشتر اوقات مشتریان در دوران رکود حال خوشی ندارند و علاقهای به شنیدن نشان نمیدهند. چگونه...
-
موردکاوی مشکلات کاهش فروش یک شرکت کوچک
یکشنبه 7 مهرماه سال 1392 08:51
چگونه یک مشاور میتواند فروش شرکت را متحول کند؟ سال گذشته، کسبوکار من در حوزه میزهای کنفرانس با کاهش فروش شدیدی مواجه شد که نگرانی زیادی را برای من به وجود آورد و مرا به فکر انداخت که راهکارهایی را امتحان کنم. مهمترین کاری که انجام دادم این بود که یک مشاور فروش استخدام کردم تا ارزیابی دقیقی از متدهای فروش ما داشته...
-
کسبوکارهای کوچک :مزایای کارآفرینی چیست؟
چهارشنبه 3 مهرماه سال 1392 16:21
رایان هیمل، تحلیلگر و موسس و مدیرعامل شرکت اینترنتی BIDaWIZ.com است که در آن کارآفرینان میتوانند سوالات و مسائل کاری و مالی خود را مطرح کنند و پاسخ بگیرند. رایان همچنین در مجلههای وال استریت، فوربس فاکس بیزینس و... نیز مقالاتی در زمینه کارآفرینی مینویسد. او در ادامه تجربههای خود را در زمینه کارآفرینی با ما به...
-
مدیریت به وسیله انتظارات
یکشنبه 31 شهریورماه سال 1392 10:11
زنجیره ارزش قرن 21، یک چارچوب کاری برای موفقیت کسبوکارها فراهم میکند که در بالای آن، مدیریت انتظارات مشتری قرار دارد. اما منظور از مدیریت انتظارات مشتری چیست؟ این یک دیدگاه از بیرون به درون کسبوکار است که بر مشتریان متمرکز است. این، نگاهی از منظر مشتری است. در پایان روز، تنها رضایت موجود در چشمان و نگاه مشتری است...
-
ابزارهای ذهن : تجزیه و تحلیل کانو
یکشنبه 31 شهریورماه سال 1392 09:58
تجزیه و تحلیل Kano ابزاری مفید برای تصمیمگیری در مورد ویژگیهایی است که ممکن است محصول یا خدمت خود را با آن عرضه کنید. این ابزار به شما کمک میکند تا با تفکری صحیح، بهینهترین ویژگیهای مناسب محصول یا خدمت خود را به مشتری عرضه کنید و با این تصمیم درست دقیقا بتوانید تفاوت بین سودآور یا ضررده بودن آن را احساس کنید. از...
-
غافلگیری؛ قدرتمندترین ابزار بازاریابی
شنبه 30 شهریورماه سال 1392 15:49
زندگی هیچگاه به اندازه امروز قابلپیشبینی نبوده است. سرویس یلپ (Yelp) در مورد رستورانهایی که غذاهای بد دارند به ما هشدار میدهد و رستورانهای خوب را معرفی میکند، فیسبوک در مورد کنسرتها یا وقایع مورد علاقهمان به ما اطلاعات میدهد و دستورالعملهای دائمی از نقشه گوگل، باعث میشود هیچگاه گم نشویم . همین اتفاق در...
-
موردکاوی فروشگاه Safe Way : بازاریابی سوپرمارکتهای زنجیرهای مواد غذایی
شنبه 30 شهریورماه سال 1392 08:51
تاریخچه سوپرمارکتها نشان میدهد که آنها در آمریکا ابداع و به سراسر جهان گسترش پیدا کردند. سوپرمارکت درواقع یک بقالی یا فروشگاه عظیم با بخشهای مختلف است که تنوع وسیعی از مواد غذایی، لوازم و خدمات خانگی را ارائه میدهد. نکات برجسته در مورد سوپرمارکت این است که اولا عرضهکننده مواد غذایی هستند و ثانیا در آمریکا از لحاظ...
-
تجزیه و تحلیل بازار برای کارآفرینی
چهارشنبه 27 شهریورماه سال 1392 11:14
«بازار» عبارت است از افراد یا کسب و کارهایی که میتوانند مشتری شما باشند. تحلیل بازار یک تصویر داخلی از کاری که قصد ورود به آن را دارید و جریانات ملی و محلی در اختیارتان قرار میدهد و به شما کمک میکند نیازهای مشتریان بالقوه خود را بشناسید. اگر قصد صادر کردن خدمت یا محصول خود را دارید، باید شرایط بینالمللی را نیز در...
-
از طوفان سهمگین رکود عبور کنید و آسوده بفروشید
چهارشنبه 27 شهریورماه سال 1392 08:23
اگر در مواجهه با تغییرات زندگی انعطافپذیر نباشید، در دوران رکود اقتصادی با مشکلات جدی روبهرو خواهید شد. «فروش در زمان رکود» به قدرت مدیریت و هنر مدیران و سرپرستان فروش وابسته است. دکتر دومینیک دیماتیا، راههای به دست آوردن قدرت مدیریت، و هنر به کارگیری آن را در زمان رکود، در این گفتوگو تشریح میکند. یک فروشنده...
-
درسهای مدیریتی از استارباکس
دوشنبه 25 شهریورماه سال 1392 16:07
صرف نظر از اینکه مردم دنیا در مورد قهوههای استارباکس چه نظری دارند، صحبت از موفقیت این شرکت کار دشواری است. این کافیشاپ زنجیرهای حضور اجتنابناپذیری در شهرهای بزرگ، مراکز خرید حومه شهر و حتی فرودگاهها دارد. دفتر اصلی شرکت استارباکس در سیاتل آمریکا، به یکی از قطبهای توریستی بزرگ تبدیل شده و محصولات قهوه این شرکت...
-
رقابت شدید بین مارکهای البسه ورزشی
چهارشنبه 20 شهریورماه سال 1392 14:06
دنیای لباس و لوازم ورزشی یک بازار انحصاری دوبرندی است. نایک که دفتر مرکزی آن در اورگان آمریکا قرار دارد به واسطه فروش تولیداتش، در دید بودنش، مشتریانش که معمولاً ورزشکاران شناختهشده جهانی هستند و غلبهاش در بازار آمریکا، رهبر جهانی این بازار است. اما آدیداس که از شهر کوچک هرتسوگناوراخ در جنوب آلمان میآید دومین...
-
چرا نباید هزینههای بازاریابی را کاهش دهیم؟
یکشنبه 17 شهریورماه سال 1392 12:09
وقتی ناامنی اقتصادی جهان را فرامیگیرد، اولین سوالی که به ذهن فعالان کسب و کار میرسد این است که «در حال حاضر چقدر باید به هزینه بازاریابی اختصاص دهیم؟» در حقیقت، منظور آنها بیشتر این است که «چقدر میتوانیم هزینههای بازاریابی را کمتر کنیم؟» در مورد این سوال تحلیلهایی وجود دارد، اما این تفکر از دهههای قبل وجود داشته...
-
خرید و فروش کالاهای فصلی
شنبه 16 شهریورماه سال 1392 13:22
رمز گشایی از تردیدهای دوگانه مشتریان و خرده فروشان لاکشمن، استاد بازاریابی در مدرسه مدیریت کلاگ، سعی دارد با مطالعه اطلاعات حقیقی فروش یک خرده فروشی پوشاک به درک بهتری از تردیدهای دوگانه خریداران و فروشندگان دست یابد . او با کمک «دگونکا سویسال» که هم اکنون استاد دانشگاه تگزاس دالاس است، با تحلیل آمار ارزشمند دوساله...
-
آن دسته از فروشندگان که هرگز نباید استخدام کنید
شنبه 16 شهریورماه سال 1392 13:19
دو دسته فروشنده وجود دارند و آن دسته که شما در مصاحبه بیش از همه خواهان استخدامشان هستید چه بسا همان دستهای باشد که باید ردشان کنید. صحنه فروش چیده شده است. کسبوکار شما، یک پیشنهاد آمرانه و استادانه دارد و گروه کاملی از مشتریان بالقوه را میشناسید که محتاج کسبوکار شما هستند. تنها یک چیز ندارید: یک فروشنده، یک...
-
فرصتسازی از تهدیدهای ناگهانی
چهارشنبه 13 شهریورماه سال 1392 14:09
مشکل پدال گاز خودروهای تویوتا در سال 2010 شهرت شرکت تویوتا موتور را که پیش از آن در محبوبیت میان شرکتهای خودروساز سرآمد بود، لکهدار کرد. نویسندگان این مقاله که تاکنون دو کتاب معروف در مورد تویوتا منتشر کردهاند، با موفقیت اعلام کردهاند مشکل چسبندگی پدال خودروهای تویوتا برعکس آنچه عموم مردم فکر میکنند به دلیل...
-
موسس eBay: چگونه این کار را کردم؟
چهارشنبه 13 شهریورماه سال 1392 14:05
شاید سایتهای اینترنتی کمی وجود داشته باشند که بتوانند ادعا کنند مانند سایت شرکت eBay موفق هستند. این شرکت در خانه «پیر امیدیار» در سال 1995 تاسیس شد و اکنون از پیشتازان سایتهای درآمدزایی اینترنتی است. شرکت eBay کار خود را به شیوه یک بنگاه فروش آنلاین آغاز کرده و در طول سالهای اخیر از رشد خوبی بهره برده است. اجناسی...
-
10 درس کسبوکار که باید تا پیش از چهل سالگی بدانید
سهشنبه 12 شهریورماه سال 1392 13:43
یک کارآفرین موسسهای اقتصادی، پس از سی سال تجربه مداوم در کسبوکار، ده مورد از مهمترین درسهایی را افشا میکند که آرزو داشت زودتر در زندگیاش آموخته بود: من حرفه کسبوکارم را سی سال پیش آغاز کردم. آن روزها، زمانیکه کار را شروع کردم، هرگز فکرش را نمیکردم که برای شرکتی بزرگ کار خواهم کرد. با سه شرکت و یک سرمایه...
-
موردکاوری موفقیت رستوران «البولی» در کسب شهرت
سهشنبه 5 شهریورماه سال 1392 10:06
قدم بعدی پس از نوآوری چیست؟ سرآشپزی معروف یک بار به فران آدریا گفته بود: «خلاقیت به معنی کپی کردن نیست.» آدریا این نصیحت پیشگویانه را به گوش جان خرید و تصمیم گرفت همیشه در کارهایش کاملا متفاوت باشد. در نتیجه، رستوران «ال بولی» ( El Bulli ) که او در سه دهه مدیریت آن را بر عهده داشته، یکی از بهترین رستورانهای جهان است...
-
بازاریابی چریکی چیست؟
سهشنبه 5 شهریورماه سال 1392 09:41
امروزه علم بازاریابی از علوم پایه دنیای تجارت محسوب میشود. بازاریابی گستره عظیمی از استراتژیها و برنامهها را برای رونق دادن به یک کسبوکار و حفظ این رونق به کار میگیرد. بازاریابی در واقع اقدام به خلق عقاید مشتریان نسبت به یک محصول و سپس حفظ این عقاید در ذهن آنان میکند. اما همواره آنچه که موجب ظهور علوم جدید در...