-
مدیرعامل توئیتر: آنچه از تجربه آموختم
دوشنبه 13 خردادماه سال 1392 11:24
دیک کوستولو مسیر پر پیچ و خمی را برای رسیدن به مدیرعاملی توئیتر طی کرده است و شرکتی که اداره میکند، هم برای خودش و هم برای دیگران، همواره منبع شگفتیزایی بوده است. کوستولو در سال 2009 به عنوان مدیر عملیاتی شرکت توئیتر برگزیده شد و پس از مدتی، وقتی اوان ویلیامز برای تولد فرزندش به مرخصی رفته بود، ابتدا به طور موقت و...
-
مزیت برندسازی در کسبوکار
یکشنبه 5 خردادماه سال 1392 09:11
برند عبارت است از یک متن، تصویر یا ترکیبی از این دو که ذهن و نگاه خریدار یا مصرفکننده را به طرف کالا یا تولیدکننده مشخص و معینی، جلب میکند. امروزه برای مشخصتر کردن برند و افزایش تاثیر آن بر خریداران از تاثیرات صوتی مانند بیان جمله یا بهکارگیری آهنگ و موسیقی نیز استفاده میشود. به طور کلی در بازاریابی نهایت تلاش...
-
درس عبرت از تجربه بازاریابی اشتباه شرکت هوور
شنبه 4 خردادماه سال 1392 08:58
بازاریابی بر اساس وفاداری و جایزه دادن به مشتری به خاطر خریدی که انجام داده، یک ابزار موثر بازاریابی محسوب میشود، اما اگر این نوع بازاریابی به خوبی برنامهریزی نشده باشد یا به درستی اجرا نشود، برای شرکتی که از این نوع بازاریابی استفاده کرده، شرایط ناگواری به وجود خواهد آمد. یکی از بدترین نمونههای این نوع بازاریابی،...
-
بازاریابی انتخاباتی
چهارشنبه 1 خردادماه سال 1392 08:26
گفتوگوی تلفنی* با بروس نیومن، مولف کتاب «بازاریابی انبوه در سیاست»: چه شد که به بازاریابی سیاسی علاقهمند شدید؟ از 35 سال پیش متوجه اهمیت بازاریابی در سیاست شدم. در آن زمان متوجه شدم که بازاریابی رفتهرفته در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از فرآیند سیاسی است و به همین دلیل در رشته بازاریابی سیاسی تحصیل کردم. به عقیده...
-
تجزیه و تحلیل SWOT شخصی ابزار تقویت استفاده از استعدادهای فردی
سهشنبه 31 اردیبهشتماه سال 1392 08:13
سازمانها و شرکتها معمولا برای تدوین استراتژیهای خود، از روش شناخته شده تحلیل SWOT (روش برنامهریزی استراتژیک که مخفف قوت، ضعف، فرصت و تهدیدات موجود در یک پروژه است) برای ارزیابی شرایط محیطی خود و رقبایشان استفاده میکنند. اما جالب است بدانید این روش تنها ویژه سازمانها نیست و برای افرادی که به دنبال بهبود و رشد...
-
بازاریابی بر اساس مشتری مداری یا مشتری ستیزی
شنبه 28 اردیبهشتماه سال 1392 09:50
بیشتر کسانی که زیاد با هواپیما سفر میکنند، تجربیات متفاوتی را با مسافران داشتهاند، از جمله نشستن در کنار فردی که هیکل تنومندی دارد. سال گذشته در یک سفر هوایی 14 ساعته، کنار فرد چاقی نشسته بودم که بخشی از بدنش به صندلی من تجاوز کرده بود. نمیتوانستم چیزی بگویم و اعتراضی کنم، چون سفرمان طولانی بود و درگیری راهکار...
-
آیا فروش مستقیم راه درستی برای افزایش سود برندهای کوچک است؟
شنبه 28 اردیبهشتماه سال 1392 08:50
وقتی ژوان و تیم مدویتز شرکت تولید پوشاک «پاپ اوتور» را در سال 2009 تاسیس کردند، از یک موضوع مطمئن بودند. آنها میخواستند پوشاک تولیدی خود را مستقیما به مصرف کننده بفروشند، چه به صورت آنلاین، چه از طریق فروشگاه خودشان یا در نمایشگاههای فصلی. ژوان مدویتز میگوید «شرکتهایی مانند بونوبوس، واربی پارکر و لولولمون، با...
-
چگونه در بازاریابی خود گروه هدف را به درستی انتخاب کنیم؟
دوشنبه 23 اردیبهشتماه سال 1392 09:52
رستورانهای زنجیرهای پیتزا هات، در تلاشی هدفمند برای جذب مشتریان خاص از نسل جدید، هنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر هر یک از حاضرین در مناظرات باراک اوباما و میت رامنی بتوانند از آنها بپرسند که «پیتزای سوسیس دوست دارند یا پپرونی»، تا آخر عمر میتوانند از پیتزا هات، پیتزای رایگان دریافت کنند. اما...
-
سه درس مهم از برندهای بزرگ درباره محتوای تبلیغات
شنبه 21 اردیبهشتماه سال 1392 10:12
معمولا داستانهای تبلیغاتی درباره افرادی است که کالا یا خدمت را خریداری کردهاند و کمتر خود آن کالا یا خدمت محور داستانها قرار میگیرد. به سخن دیگر در این داستانها، مشتریان به جای خود شرکت یا محصول آن در جایگاه قهرمان داستان قرار میگیرند. سال گذشته فلیکس بومگارتنر رکورد بلند ترین سقوط آزاد جهان را شکست و از یک سکوی...
-
چالش انتخاب مدیر عامل برای کسبوکارهای خانوادگی
سهشنبه 17 اردیبهشتماه سال 1392 08:32
بیل ماریوت سالها انتظار داشت که پسرش نسل سوم مدیریت شرکت هتلهای جهانی او را بر عهده بگیرد. اما به تدریج به این نتیجه رسید که باید گزینهای دیگر را انتخاب کند. وقتی در سال 1964 به عنوان مدیر عامل شرکت ماریوت منصوب شدم، خیلی از افراد تعجب کردند. در آن زمان تنها 32 سال داشتم و تنها هشت سال بود که به صورت تمام وقت در...
-
چطور اعتماد مشتریان را به دست آورید
دوشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1392 08:08
وقتی ایمیلهای مشتریانم را مورد توجه قرار دادم و در جریان رکود اقتصادی از آنها طلب کمک کردم، شرکت متبوعم فکر میکرد که این یک ایده وحشتناک است. تقریبا یک سال قبل بود که تصمیم به انجام چنین کاری گرفتم، به هر حال به چنین کاری دست زدم. آنچه نوشتم بدین قرار است: «هرگز نفهمیدم چرا مالک یا مدیر یک شرکت رو به سقوط معمولا...
-
هنری فورد
یکشنبه 8 اردیبهشتماه سال 1392 14:26
هنری فورد در سی ام جولای 1863 در ایالت میشیگان آمریکا چشم به جهان گشود. پدر او دهقانی بود که هیچ دلیلی برای فرستادن پسرش به مدرسه برای ادامة تحصیل نمی دید. پس از اینکه هنری دورة ابتدایی را به پایان رساند، پدرش تصمیم گرفت که او را به جای رفتن به مدرسه و پاره و فرسوده کردن لباس در مزرعه نگه دارد تا او را یاری کند. در...
-
بدترین تصمیمهای کسبوکار در طول تاریخ
شنبه 7 اردیبهشتماه سال 1392 09:22
بدون شک، تشکیل شرکت نت فلیکس یکی از بهترین تصمیمهای حوزه کسبوکار در 15 سال گذشته بوده است. این شرکت بیش از 23 میلیون اشتراک برای ارائه خدمات فیلم و برنامههای تلویزیونی دارد که آن را به یکی از موفقترین شرکتهای اینترنتی از زمان ظهور اینترنت تبدیل کرده است. البته، این موفقیت بدین معنی نیست که نت فلیکس تاکنون اشتباه...
-
تجربه مدیر عامل بریتانیکا
شنبه 31 فروردینماه سال 1392 09:25
بنبست یک کسب وکار 250 ساله و شروعی تازه تصمیم مدیریت ارشد شرکت بریتانیکا برای توقف تولید مجموعه دایره المعارفهای صحافی شده قدیمی این شرکت جنجال زیادی به وجود آورد. اما بریتانیکا برای اینکه پیشتاز بازار آموزش آنلاین شود، نیازمند تغییرات جامعی بود. *** یک سال پیش، اعلامیه من مبنی بر اینکه شرکت دایره المعارف بریتانیکا...
-
روشهایی نوآورانه برای پاداشدادن به کارمندان
دوشنبه 26 فروردینماه سال 1392 10:12
اغلب ما فکر میکنیم که جایزه دادن به کارمندان به معنای انعامهای بزرگ است که میتواند بر نتیجه نهایی تلاشهای تیم کاری تاثیر بگذارد؛ اما تایید یک انجام وظیفه خوب و مناسب، میتواند در هر شکل و اندازهای صورت بگیرد. پیامهای کوچک تقدیر و تشکر که در زمان مناسب داده میشوند نه تنها سپاسگزاری درخور و شایستهای را تدارک...
-
نکاتی که شرکت شما میتواند از یک ایده خوب بیاموزد
شنبه 24 فروردینماه سال 1392 09:35
سه داستان زیر را در نظر بگیرید: • در موسسه کرایه خودرو «انترپرایز» وقتی مشتریان خودروی خود را تحویل میگیرند، یک بطری آب خنک به آنها داده میشود. این کار برای مشتریان موسسه لذت بخش است و طی دو دهه گذشته میزان وفاداری مشتریان سهم 11 درصدی در رشد سالانه سازمانی این شرکت داشته که این نرخ بیش از سه برابر نرخ رشد بازار...
-
استفاده از علم عصبشناسی در فروش
دوشنبه 19 فروردینماه سال 1392 08:47
وقتی یک آگهی بازرگانی تلویزیونی را اجبارا تماشا میکنیم، چه اتفاقی در مغز ما رخ میدهد؟ به گفته محققانی که از روش الکتروانسفالوگرافی (روشی برای ثبت الکتریکی فعالیت مغز) استفاده میکنند، با تماشای آگهی بازرگانی تلویزیونی امواج مشخصی در مغز ما که با افزایش میزان توجه انسان ارتباط مستقیم دارند، فعالتر میشوند و امواجی...
-
قواعد ثابت شده در یک کسب و کار موفق
شنبه 17 فروردینماه سال 1392 10:57
● خوب گوش دهید به مراجع و آن مشتری احتمالی و مشتری کنونی به دقت گوش دهید. به حرف های کارمندانتان هم توجه کنید. کارمندان هستند که از چند و چون کسب و کار خبر دارند و اگر آنها مشکلات، نقاط ضعف و نقاط قوت کسب و کار و بازار را به شما نگویند، نخواهید توانست بازاریابی و کسب و کار موفقی را پیش ببرید. مشتریان کنونی و احتمالی،...
-
بیخانمان دیروز، میلیاردر امروز
پنجشنبه 1 فروردینماه سال 1392 12:01
جان پل دوجوریا فردی خانه به دوش بود که در نهایت تبدیل به یکی از میلیاردرهای جهان شد. جان پل جونز دوجوریا در 13 آوریل سال 1944 همسایگی اکوپارک در لسآنجلس در ایالت کالیفرنیا متولد شد. پدر او مهاجری ایتالیایی و مادرش مهاجری یونانی بود. والدین جان پل زمانی که او دو ساله بود از هم جدا شدند. جان پل در 9 سالگی به همراه...
-
توصیه های بازاریابی
دوشنبه 28 اسفندماه سال 1391 08:50
● ایده های کلی نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید. هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید. یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید. هر روز و هر ساعت کارت...
-
گذری کوتاه بر عارضههای تبلیغات در ایران
یکشنبه 27 اسفندماه سال 1391 10:58
نگاهی که به بحث بازاریابی و تبلیغات در ایران وجود دارد بیشتر مدیریت اجرایی است تا مدیریت استراتژیک. به عبارت دیگر، شرکتها بدون داشتن یک رویکرد استراتژیک صرفا به فعالیتهای تبلیغاتی میپردازند. موضوعی به نام تبلیغات، در زیرمجموعه استراتژی بازاریابی یک شرکت قرار میگیرد که استراتژی بازاریابی خود زیرمجموعهای از...
-
دستورالعملی برای موفقیت اقتصادی شهرها
شنبه 26 اسفندماه سال 1391 10:15
چگونه برند شهر خود را بسازید هویت برند یکی از ابزارهایی است که به درستی درک نشده و از آن برای کسب موفقیت اقتصادی در شهرها استفاده نشده است. اگر شهر شما از فرصت استفاده نکرده تا نشان دهد که شما که هستید و گامهایی را برای معرفی و تعریف آن برای دنیا برنداشته باشد، پس این کار را به دیگران واگذار کرده است تا شما را آن طور...
-
برندینگ داخلی واقعا چیست؟
پنجشنبه 24 اسفندماه سال 1391 08:42
هر کسی میداند برند و تبلیغات چیست. برخی از ما ممکن است در مورد تفاوت ترویج فروش ( Promotion ) و تجارت ( Merchandising ) سردرگم شویم، اما بسیاری از ما یکایده اولیه داریم، حداقل میدانیم که آنها چه هستند. به طور قطع امروزه برندینگ داخلی موضوعی داغ است، که در مورد آن سمینارها و کارگاههای فراوانی در سرتاسر دنیا برگزار...
-
تجربه فرزاد رستگار، مدیر عامل شرکت مک لارن
سهشنبه 22 اسفندماه سال 1391 10:08
چگونه از اشتباهات گذشته تجربه کسب کنیم؟ مثل بسیاری از مدیران عامل، من هم از سرویسی استفاده میکنم که وقتی در خبرها به اسم شرکتم اشاره میشود، آن خبر برای من ایمیل شود. صبح روز نهم نوامبر 2009 اولین تیتر خبری که مشاهده کردم این بود: «کالسکههای شرکت مک لارن مرجوع شد.» در متن این خبر آمده بود که شرکت مک لارن که من از...
-
آیا میشود همه تامینکنندگان را شناخت؟
یکشنبه 20 اسفندماه سال 1391 14:00
بحران گوشت اسب در اروپا دیدگان متخصصان کسبو کار را متوجه پیچیدگی زنجیرههای تامینی کرده است که چندین تامین کننده و کشور را شامل میشود. جازدن گوشت اسب به جای گوشت دام باعث بروز بحرانی در انگلستان و فرانسه شد و سران این کشورها را به برگزاری نشست اضطراری سران واداشت. بحرانی که محصول یک تبانی بینالمللی بود و باعث شد...
-
بازاریابی حسی (مطالعات موردی) : تازهترین کمپینهای خلاقانه
یکشنبه 20 اسفندماه سال 1391 11:44
چگونه برندهایی نظیر نیسان، آدیداس، اوک، برتس بیز، مایکروسافت و سونی با بهرهمندی از بازاریابی حسی میکوشند تا زنده بمانند و تازه. برندهای جهانی همواره در پی آنند تا «توجه» مردم را به خود جلب کنند. تنها در این صورت است که میتوانند زنده بمانند. بنزین و انرژی نیسان با صدای انسان تامین میشود یکی از ویژگیهای یک کمپین...
-
HONDA
یکشنبه 13 اسفندماه سال 1391 14:15
فکر جستجوگر و خلاق سویی شیروهوندا، آهنگرزاده روستاهای ژاپن آنقدر عالی بود که شاید آدمی می توانست از همت بلند او دریابد که پس از ترک تحصیل دبیرستان بتواند طی مدت ۱۲ سال بزرگترین کارخانه موتورسیکلت سازی جهان را داشته باشد. اما شاید خود او نیز از همان ابتدا به فکرش نیز خطور نمی کرد که بتواند با ورود از دنیای موتورسیکلت...
-
مدلهای مالی قدیمی خود را تغییر دهید
یکشنبه 13 اسفندماه سال 1391 09:19
سیستمهای مالی قدیمی که شرکتها از آن استفاده میکنند، شاید دیگر پاسخگوی سرعت رشد و ارتباطات متقابل در دنیا نباشند. از شرکتهای بزرگ گرفته تا بنگاههای کارآفرینی کوچک، به ندرت شرکتی پیدا میشود که مدل مالی آن به طور کامل با واقعیت کسب وکار آن بنگاه همخوانی داشته باشد. شرکتهای بزرگ، در این مورد بهانه دارند: پرسوجوی...
-
10 فرمان شرکتهای مشتریمدار
پنجشنبه 10 اسفندماه سال 1391 08:53
همه چیز به یک نام مرسوم و معمولی منتهی میشود؛ مشتری. کسب و کارها نمیتوانند بدون مشتریانشان زنده بمانند؛ به این دلیل که مشتری عامل بقا و رونق حرفهها است، مشتری همیشه مقدم است و همیشه حق با اوست، حق؟ نه، اشتباه نکنید؛ اینکه بگویید مشتری، عامل بقای شما است و همیشه حق با مشتری است، کسب و کار شما را به جلو نخواهد برد....
-
واکنش نادرست مدیریت در رویارویی با تلاطم بازار
دوشنبه 7 اسفندماه سال 1391 09:31
هر شرکتی با انتخابهای دشواری مواجه میشود، به ویژه وقتی که اقتصاد با رکود مواجه است یا بدتر از آن به حالت توقف میرسد. مجله بیزینس ویک، ده اشتباه فاحشی را که شرکتها در تلاش برای رویارویی با اقتصاد دوره رکود یا متلاطم مرتکب میشوند، فهرست کرد. این فهرست به مدیریت یادآوری میکند که توانایی نوآوری پایدار، یکی از معدود...