-
10 گام اولیه برای شروع یک کسب وکار
دوشنبه 4 شهریورماه سال 1392 10:25
شروع کار جدید در کنار خوبی هایش همواره برای صاحبان آن با نگرانیهایی همراه بوده است. در اینجا برای کمک به شما لیستی از 10 مورد ضروری که باید پیش از شروع کارتان انجام دهید را میآوریم. با دانستن این موارد راحت تر میتوانید امور کارتان را در دست بگیرید و بر کارتان مدیریت داشته باشید. گام اول) برنامه کاری خود را بنویسید:...
-
ایده «بهتر» همیشه یک ایده «جدید» نیست
دوشنبه 4 شهریورماه سال 1392 09:57
آیا بهترین کسبوکارهای دنیا همیشه از یک ایده کاملا جدید ظهور میکنند؟ درست است که توئیتر روش جدیدی برای ارتباط برقرار کردن میان افراد ارائه کرد یا شرکت 5 Hour Energy روش جدیدی برای مصرف کافئین و مواد غذایی انرژیزا معرفی کرد، اما همه کسبوکارهای دنیا لزوما به یک ایده کاملا «جدید» نیاز ندارند. یک تیم کارآفرینی میتواند...
-
گفتوگو با فیلیپ کاتلر درباره آینده بازاریابی
دوشنبه 4 شهریورماه سال 1392 09:35
بزرگترین مسائل بازاریابی و تجاری که مدیران و بازاریابان طی 3-2 سال گذشته با شما مطرح کردهاند، چیست؟ مساله اصلی این است که چگونه درآمد تجاری را با افزایش هزینهها و رقابتهای داخلی و خارجی، افزایش دهیم. مساله دوم چگونگی سنجش بازده سرمایهگذاری روی بازاریابی است. مسائل دیگری هم هستند که شرکتها همواره با آنها روبهرو...
-
ایدههایی ساده اما پولساز
یکشنبه 3 شهریورماه سال 1392 11:03
در بهار 2011 جاشوا رسینکوف، روی تز دکترای مهندسی پزشکی خود کار میکرد و همسرش کار تهیه و فروش «کیمچی» (نوعی کلم ترش که غذای مخصوص کرهای است) را دنبال میکرد. رسینکوف میگوید که به دلیل کار همسرش «همیشه در خانه ما تعداد زیادی از شیشههای کنسروی شرکت میسون وجود داشت و من از این شیشهها برای نوشیدن قهوه در صبح استفاده...
-
خردهفروشیهای زنجیرهای چه زمانی ارزش خود را از دست میدهند؟
شنبه 2 شهریورماه سال 1392 14:44
تصمیم خردهفروشیهای زنجیرهای برای افتتاح یا تعطیل کردن یکی از فروشگاهها، چگونه بر ارزش سهام آنها در نظر سهامداران اثر میگذارد؟ بر اساس این مقاله که میتوان گفت یکی از اولین مقالههایی است که عواقب افزایش یا کاهش تعداد فروشگاههای زنجیرهای را بررسی میکند، بیشتر فروشگاهها از چنین اقداماتی نفع مشخصی نمیبرند. برخی...
-
ایده ابتکاری رنو: ماشین 6000 دلاری
دوشنبه 28 مردادماه سال 1392 10:54
در سال 1997 لوئیس شوئیتزر، مدیر عامل وقت شرکت فرانسوی رنو، در بازگشت از سفر روسیه با ناامیدی متوجه شد که خودروی کوچک ساخت روسیه به نام لادا به قیمت 6000 دلار فروش بسیار خوبی دارد؛ در حالی که خودروهای لوکس رنو با قیمت پایه 12000 دلار با استقبال خوبی مواجه نشده بود. شوئیتزر در این باره میگوید: «با مشاهده آن...
-
مشکل نوآوری، فقدان ایده؟
یکشنبه 27 مردادماه سال 1392 10:25
بیشتر سازمانهایی که برای افزایش نوآوری تلاش میکنند، به نظر میرسد با فرضیهای واحد شروع به فعالیت میکنند: «اینکه ما نیاز به ایدههای بیشتری داریم.» این سازمانها فکر میکنند برای دست یافتن به ایدههای جدیدی که منجر به تولید محصولات یا سیستمهای جدید شود، به «تفکر خلاقانه» ویژه نیاز دارند. با این حال میتوان...
-
موردکاوی صنعت گل کنیا: نحوه غلبه بر کسبوکارهای حساس
سهشنبه 22 مردادماه سال 1392 09:01
افرادی که گل میخرند، دوست دارند این گلها تا بیشترین زمان ممکن تازه بمانند. این کار با توجه به اینکه گاهی از مکان پرورش گل تا گلدان خانهها فاصله زیادی وجود دارد، بسیار سخت است. صنعت پرورش گل، کسبوکار در حال پیشرفتی در سراسر دنیا است. در این میان، کنیا بیش از یک سوم بازار اروپا را که بیش از نیمی از تقاضای جهانی گل...
-
درس عبرت از شکست یک مدیرعامل
چهارشنبه 16 مردادماه سال 1392 09:00
درسهایی که از دوره 17 ماهه مدیریت آشفته و بینظم رون جونسون در شرکت فروشگاههای زنجیرهای جیسیپنی میتوان آموخت، تا حد بسیار زیادی به همه ما شرکتها، تیمهای مدیریتی و مدیرانی که نیاز دارند در مدل کسبوکار خود نوآوری ایجاد کنند، مربوط میشود. بعد از چند ماه کشمکش و درگیری جونسون با هیاتمدیره، کارکنان ارشد شرکت،...
-
برای افزایش رضایت در کجا سرمایهگذاری کنیم؟
دوشنبه 14 مردادماه سال 1392 09:33
توصیههای وارن بافت سرمایهگذار مجرب و دانا درباره پول، سالها است که مورد توجه قرار گرفته و به آن عمل میشود. اما در عین حال که بسیاری از افراد به خوبی میدانند چگونه باید از توصیه متخصصان برای کسب درآمد بهره ببرند، تصور میکنند بر این امر نیز به خوبی واقفند که پول را باید در کجا خرج کنند که بیشترین خوشبختی را برای...
-
شش مشخصه بزرگترین مدیران جهان
شنبه 12 مردادماه سال 1392 10:16
اغلب اوقات کارفرمایان در ارتباطات خود با کارمندانشان دقت نمیکنند، آنها باید توجه داشته باشند که دقیقا همان چیزی را از کارمندانشان دریافت میکنند که به ایشان میدهند. وقتی کارمندان شما میدانند که شما به آرای ایشان و به زندگیهایشان توجه دارید، آنگاه احساس ارزشمندی بیشتری میکنند. آنها به نوبه خود، این توجه شما را...
-
غافلگیری؛ قدرتمندترین ابزار بازاریابی
چهارشنبه 9 مردادماه سال 1392 14:05
زندگی هیچگاه به اندازه امروز قابلپیشبینی نبوده است. سرویس یلپ (Yelp) در مورد رستورانهایی که غذاهای بد دارند به ما هشدار میدهد و رستورانهای خوب را معرفی میکند، فیسبوک در مورد کنسرتها یا وقایع مورد علاقهمان به ما اطلاعات میدهد و دستورالعملهای دائمی از نقشه گوگل، باعث میشود هیچگاه گم نشویم . همین اتفاق در...
-
عادت به تخفیف دادن و چگونگی اجتناب از آن
دوشنبه 7 مردادماه سال 1392 08:43
وارن بافت جمله معروفی دارد به این مضمون: « قیمت چیزی است که شما میپردازید. ارزش چیزی است که به دست میآورید » این میلیاردر مشهور، جمله مذکور را درباره بازار سهام گفته است، اما کارآفرینهای جوان نیز مخاطب او بودهاند. این جمله به طور خاص باید مورد توجه مدیران فروش باشد تا به جای متمرکز شدن روی قیمت محصول ارزش آن را...
-
کارآفرینان خاورمیانه : بهار شرکتهای نوپا
چهارشنبه 2 مردادماه سال 1392 09:23
هنگامی که فیدا طاهر در اوایل سال 2011 تصمیم گرفت وبسایت آشپزی راه بیندازد خانوادهاش به او خندیدند. او نهتنها آشپز خوبی نبود بلکه تجربهای هم در تجارت نداشت. علاوه بر این او قصد داشت شغل خوبش در شرکت ویدئویی را رها کند. با این وجود او عقیده داشت که در شرکت تجربه خوبی به دست آورده و هنوز به اندازه کافی جوان هست تا در...
-
12علامتی که نشان میدهد شما میتوانید کارآفرین شوید
سهشنبه 1 مردادماه سال 1392 10:19
تقریبا همه مطالبی که درباره کارآفرینی نوشته شدهاند اذعان دارند که همه مردم نمیتوانند کارآفرین باشند. با این وجود از خصوصیات اخلاقی مانند وجدان کاری، پشتکار، قدرت متقاعدکنندگی و انضباط که در افراد عادی هم وجود دارد به عنوان صفتهای مشترک میان کارآفرینهای بزرگ نام برده میشود. نتیجه حدود 25 سال مطالعه من درباره...
-
تازهترین الگوهای بازاریابی
دوشنبه 31 تیرماه سال 1392 09:39
امروزه در بازارهای گوناگون کسبوکار، تمرکز زیادی بر بهبود کارآیی و اثربخشی تلاشهای بازاریابی وجود دارد. شرکتها در جستوجوی روشهایی نوین برای انجام بهینه این وظایف خطیر در راستای کاهش هزینهها و افزودن ارزش به محصولات و خدمات خویش هستند. پژوهشگران قصد دارند خرید رفتن را در آینده به تجربهای ویژه تبدیل کنند. برای این...
-
چگونه برای مشتری مزیت احساسی ایجاد کنیم؟
یکشنبه 30 تیرماه سال 1392 09:19
بیشتر تحلیلگران کسبوکار، کل انرژی خود را صرف ویژگیهای کسبوکار میکنند – از قیمتگذاری گرفته تا مطالبات محصول و برنامه ساعات کار. اما این ویژگیهایی نیست که شما را از دیگران مجزا کند. عناصر منطقی کسبوکار شما تاثیر چندانی در فرق داشتن شما با رقبا ندارند. همچنین کمکی نمیکنند که بتوانید با مشتریانتان رابطهای شکل...
-
تازهترین الگوهای فروشگاهی برای احیای فروش
چهارشنبه 26 تیرماه سال 1392 08:42
تکنیکهای بازاریابی حسی- تجربی که اخیرا از سوی برندهای بسیاری مورد استفاده قرار گرفته، از جذابیت بسیاری نزد مشتریان برخوردار است. این تکنیکها را میتوان در فضای باز و حتی در قالب یک مجتمع بزرگ خرید پیادهسازی کرد. پارکهای موضوعی خرید از آخرین پیشرفتها در زمینه بازاریابی حسی هستند که یک تجربه خرید بیبدیل را در...
-
بهبود مهارتهای مدیریتی
سهشنبه 25 تیرماه سال 1392 12:32
جان اف. کندی روزی گفته بود «مدیریت و آموزش از همدیگر جداییناپذیر هستند.» هر کارآفرین شایسته باید این نکته را به خوبی با خود تکرار کند: مدیریت و آموزش. بنابراین وقتی کسبوکار کوچکتان را راه میاندازید، قطعا باید واجد مهارتهایی برای مدیریت بر مجموعه کاریتان باشید. اما چگونه این مهارتها به دست میآیند و به چه نحوی...
-
موردکاوی روند موفقیت یک شرکت نوشابهسازی
دوشنبه 24 تیرماه سال 1392 09:33
روند پیشرفت برند کولا ریل، از یک کسبوکار خانوادگی و فروش در سطح محلی، به شرکتی چندملیتی و فعال، داستان خاص خود را دارد، اما کولا ریل برای توسعه ساختار و استراتژی فعلی خود چه شانسهایی دارد تا به یکی از برجستهترین شرکتهای نوشابهسازی چند ملیتی جهان تا سال 2020 تبدیل شود؟ اولین بطریهای کولا ریل طی دهه 80 در شهر...
-
3 راهکار برای یافتن ایده تولید یک محصول موفق
شنبه 15 تیرماه سال 1392 09:41
به عنوان یک کارآفرین، عبارتی وجود دارد که شما احتمالا آن را بیشتر از آنچه واقعا دوستدارش باشید به کار میگیرید و آن عبارت چیزی نیست جز: «چرا من به این موضوع فکر نکرده بودم؟» زمانی که شما مجلهای را باز میکنید یا به تماشای یک برنامه تلویزیونی مینشینید، این عبارت «چرا من به آن موضوع فکر نکرده بودم؟» به صورت یک محصول...
-
قوانین جدید بازاریابی
شنبه 15 تیرماه سال 1392 08:37
اگر در مورد بازاریابی همانطور که بیست یا حتی ده سال پیش فکر میشد فکر میکنید، باید گفت که سخت در اشتباه هستید. دلیل این امر ساده است، قوانینی که امروز کار میکند مخالف چیزی است که در گذشته کار میکرده است. قوانین قدیمی آنچه در پی میآید، قوانین بازاریابی است که در بیشتر دروس کسبوکار مطرح میشوند و درون بیشتر...
-
چرا اطلاعات دادن به مشتری مهمتر از فروش است؟
چهارشنبه 12 تیرماه سال 1392 08:49
شما چه در کار فروش باشید یا بازاریابی، به خوبی آموزش میبینید که از محصول یا خدمات شرکتتان تعریف کنید و به مردم توضیح دهید چرا باید آن را بخرند. حال اگر تصمیم بگیرید فروش را متوقف کنید و در عوض کمک خالصانه و صادقانهای به مشتری ارائه کنید، چه اتفاقی میافتد؟ جی بائر، استراتژیست حوزه رسانههای اجتماعی در مورد ارائه...
-
چهار اصل موفقیت اپل
سهشنبه 11 تیرماه سال 1392 15:22
در سال 2002 زمانی که استیو جابز به اطراف کارخانه اپل نگاه انداخت محیطی مملواز ابزارهای کامپیوتری را مشاهده کرد: تلفنهای همراه، ام.پی. تری پلیرها و پی.دی.ای ها. یکباره این سوال برای وی مطرح شد که: چه میشد اگر تمام این ویژگیها دریک دستگاه قابل جمعآوری بود؟ جواب به این سوال خلاقانه باعث به وجود آمدن دستگاه جدیدی به...
-
موردکاوی: عمده فروشی در رقابت با خرده فروشان
شنبه 1 تیرماه سال 1392 09:22
شرکت سورس آوتدور، پنج سال است که در واردات و عمدهفروشی لوازم تزئینی پاسیو و حیاط خلوت با مالکیت جرالد شوارتزمن اداره میشود. کسبوکار شوارتزمن در ابتدا بسیار کوچک بود و از یک شرکت تازه تاسیسی که توسط خود او اداره میشد و سعی میکرد اولین بار کالاهایش را خودش به فروش برساند، اکنون به شرکتی با بیش از 50 کارمند و فروشی...
-
بازاریابی حسی: شگفتی بیافرینید تا مشتری بسازید
دوشنبه 27 خردادماه سال 1392 10:01
بازاریابی حسی، هم اندیشه است و هم تکنیکهایی دارد که اجرای آن، مخاطبان را به شگفت میآورد. شگفتی، عنصری است که مخاطبان را ترغیب میکند تا نام برندی خاص را تبلیغ کنند و در نهایت «مشتری وفادار» شوند. پروژه استرس نیوآ شرکت نیوآ در جدیدترین کمپین بازاریابی خود در فرودگاهی در شهر آلمان دست به اجرای پروژه استرس زد. در این...
-
مردانی که بزرگترین کارخانه اتومبیلسازی ایران را ساختند، داستان احمد و محمود
دوشنبه 20 خردادماه سال 1392 11:36
سالها پیش ارتش روسیه که در دوران جنگ جهانی اول بخشهایی از ایران را اشغال کرده بود، کامیونهای سیدی روحانی را در مشهد مصادره کرد. او علیاکبر خیامی نام داشت و از آن پس، مکان توقفگاه کامیونها را تبدیل به تعمیرگاه کرد و به کسبوکار ادامه داد. اندکی بعد او پسری به دنیا آورد که نامش احمد بود. سیدعلیاکبر از هفتسالگی،...
-
نقش رسانههای اجتماعی در افزایش فروش
دوشنبه 20 خردادماه سال 1392 09:44
جیم کینان، متخصص بازاریابی و فروش، در توصیف کار خود میگوید این روزها نمایندگان فروش از دنیای قدیمی و تلفن زدنهای مکرر به دنیای رسانههای اجتماعی روی آوردهاند. کینان معتقد است: ظهور «فروشندگان اجتماعی»، یعنی نمایندگان فروشی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، سود شرکتها را افزایش میدهد. با اینکه تاکنون...
-
چگونه از مزایای رقابتی ناپایدار، فرصت به دست آوریم
یکشنبه 19 خردادماه سال 1392 09:28
برخی شرکتها حتی وقتی مزیت رقابتی کوتاه مدتی در اختیار دارند، به موفقیت میرسند؛ پدیدهای که من آن را «مزیت ناپایدار» مینامم. من در مورد این شرکتها تحقیقاتی انجام دادهام. شرکت رگوس گروپ، که خدمات زیادی ارائه میکند، اما بیشتر به دلیل کسبوکار اجاره دفاتر کاری خود شهرت یافته، یکی از شرکتهای متعدد مورد بررسی در...
-
ورود کارپ به کلوپ میلیاردرها
یکشنبه 19 خردادماه سال 1392 09:01
دیوید کارپ کارآفرین آمریکایی و مدیر عامل شرکت تامبلر در سال 1986 میلادی در نیویورک امریکا متولد شد. وی که هماکنون دارایی بالغ بر 200 میلیون دلار آمریکا دارد یکی از جوانترین افراد ثروتمند دنیاست و تعداد زیادی از مجلات برتر رتبهبندی دنیا از او به عنوان جوانترین کارآفرین نام بردهاند. اما شرکتی که او هدایتش را بر...