-
شکلگیری بینشهای جدید در میان مصرفکنندگان
پنجشنبه 10 بهمنماه سال 1392 10:03
در سال 1969 میلادی و همزمان با تاسیس شرکت Compuserve (یکی از فروشندگان پیشرو و مشهور در صنعت تجهیزات کامپیوتر و تجارت الزامات و سایر محصولات مرتبط است)، تااولین معاملات آنلاین این شرکت فاصلهای بیست ساله وجود داشت و جهان رسانههای اجتماعی کاملا غیرقابل تصور بود، اما ظهور شرکتی که بعدها به یکی از بانیان وب سایتهای...
-
«جان نش» و نظریه بازیها
پنجشنبه 10 بهمنماه سال 1392 08:16
ممکن است بسیاری از شما اصطلاحاتی همچون «نظریه بازیها» یا «تعادل نش» را شنیده باشید یا حتی اگر نشنیده باشید حداقل در زندگی روزانه خود به موقعیتهایی برخورد کردهاید که در آنها یا به صورت نا خود آگاه از نظریه بازیها استفاده کردهاید یا اگر از این نظریه استفاده میکردید و از آن آگاهی داشتید به نتایج بهتری دست...
-
Unilever و بازار مصرف سس های کچاپ در روسیه
سهشنبه 8 بهمنماه سال 1392 10:00
Unilever روسیه اقدام به تولید مجدد سس کچاپ Baltimor در بازار روسیه کرده است. روسیه دومین بازار بزرگ مصرف سس های کچاپ در دنیا محسوب می شود به گونه ای که مصرف سرانه این محصول در 6 ماه اول سال بیشتر از میانگین مصرف سس در سراسر دنیا می باشد. این میزان در حدود دو برابر مصرف سس در بازار آمریکا است. Unilever با دو نام تجاری...
-
سس قرمز و هاینز
سهشنبه 8 بهمنماه سال 1392 09:44
هاینز برند مشهور و محبوبی است که دارای طیف بسیار زیادی از محصولات و چاشنی های مختلف (از جمله سس کچاپ، انواع سس سالاد با طعمهای مختلف، سس مایونز، سس باربیکیو، لوبیا و ... ) در سراسر دنیا می باشد. بسته بندی های ارائه شده توسط این برند خوشمزه، همواره مورد توجه مصرف کنندگان و خریداران بوده است. یکپارچگی در نوع طراحی لیبل...
-
چه رابطهای بین کارآفرینی و رشد اقتصادی وجود دارد؟
سهشنبه 24 دیماه سال 1392 11:23
اگر بخواهیم تعریفی ساده از کارآفرینی ارائه دهیم، شاید بتوان به خلق فرصت و سازماندهی کسبوکار اشاره کرد. البته این واژه جای بحث بسیار دارد، به خصوص زمانی که بخواهیم بین سرمایهدار و کارآفرین تمایز قائل باشیم، اما درک این تمایز میتواند به داشتن تصویری واضحتر از کارآفرینی کمک کند. با وجود این درک این تمایز کار آسانی...
-
مفاهیم و روشهای سرمایهبرداری
یکشنبه 22 دیماه سال 1392 09:28
چه زمان روند سرمایهگذاری را تغییر دهیم تا به حال در مباحث مدیریت و اقتصاد و حتی زندگی روزمره خود بارها و بارها به واژه سرمایهگذاری و روشهای آن برخورد کردهاید. بارها خود و دیگران را دیدهاید که در مورد سرمایهگذاریهای خود تصمیمگیری میکنند و در بسیاری از موارد این سرمایهگذاریها با زیاندهی مواجه میشود. و گاهی...
-
دام هزینه از دست رفته
شنبه 21 دیماه سال 1392 14:42
هزینه از دست رفته، هزینه ناشی از تعهدی در گذشته است و نمیتوان آن را بازیابی کرد. برای مثال، هزینه استهلاک یک ساختمان در هر دوره مالی، بخشی از بهایتمامشده تاریخی ساختمان است که در مقطع خرید، در گذشته، متحمل شدهایم و هزینهای از دست رفته است و در تصمیمگیریهای ما نباید نقشی ایفا کند. مثال دیگر، اجارهبهایی است که...
-
برترین برندهای سال 2013
پنجشنبه 19 دیماه سال 1392 09:43
در زمانه ما سرعت عامل مهمی است و تغییرات لحظه به لحظه در حال وقوع هستند، کسبوکارها نیز به طور مداوم از شکلی به شکلی دیگر تغییر میکند و شاهد تولد کسبوکارهای جدید هستیم. در دنیای امروز و به واسطه بسترهای ارتباطی گسترده و فراوان، نامهای تجاری با سرعت فزایندهتر به اطلاع مصرفکنندگان میرسد و هر نوع تغییر در ذائقه...
-
برندسازی: دیدگاه کلنگر
دوشنبه 16 دیماه سال 1392 12:12
برندسازی در حال تکامل است. طی دهه آینده، گفتوگو از کمپینهای تبلیغاتی چاپی و تلویزیونی به یادماندنی، به سوی مسیر ابداع مجدد کشیده خواهد شد. برندها باید برجسته باشند، بر منحصربهفرد بودن اصرار کنند و هویتی ایجاد کنند که هرگز قبلا وجود نداشته است. کانالهای تبلیغات سنتی هنوز به کار خود ادامه خواهند داد، اما باید در...
-
محاسن و معایب تبلیغات تلویزیونی
شنبه 30 آذرماه سال 1392 15:14
تلویزیون در بین شرکت های تبلیغاتی عنوان "پادشاه تبلیغات" را به خود اختصاص داده است. مردم روزانه چندین ساعت را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و به هیچ رسانه دیگری، چنین توجهی ندارند. بنابرین پیام تبلیغاتی به راحتی به مخاطبان منتقل می شود . تلویزیون ترکیبی از تصویر، رنگ و حرکت است و تاثیر زیادی بر بیننده می...
-
انواع تیزر تبلیغاتی در ایران
یکشنبه 24 آذرماه سال 1392 10:26
در لغت تیزر به معنی آگهی کوتاه تبلیغاتی است که ویژگی های جذاب کالا یا برنامه ای را در تلویزیون به نمایش گذارد. به طور کلی تبلیغات تلویزیونی دارای انواع و اقسامی متعددی است که می توان به موارد ذیل اشاره کرد: تیزر های تلویزیونی که به آن آگهی مستقیم نیز می گویند تبلیغات معمول تلویزیونی است که حداقل زمان آن 15 ثانیه می...
-
سود بازی
یکشنبه 24 آذرماه سال 1392 08:42
سونی بیش از دو میلیون PS4 فروخت شرکت سونی اعلام کرد میزان فروش کنسول جدید بازی این شرکت یعنی PS4 ، روز اول دسامبر به 1/2 میلیون واحد رسید. کنسول جدید توانست این رکورد را تنها دو هفته پس از عرضه در بازارهای آمریکا و کانادا و فقط سه روز پس از ارائه در دیگر بازارهای جهان کسب کند. کنسول بازی PS4 روز 15نوامبر در بازارهای...
-
چه میکنید وقتی ایده کاری بزرگی در ذهن دارید؟
شنبه 23 آذرماه سال 1392 13:57
خیلی از افراد تمایلی به راهاندازی یک کسبوکار جدید ندارند، اما دوست دارند از فکری که در سرشان است پول درآورند. آیا میخواهید از رازی در حوزه کسبوکار مطلع شوید؟ وقتی ایده کاری بزرگی دارید، نیازی نیست خودتان کارآفرین باشید. هر کسی میتواند ایدههایی در ذهن داشته باشد. این ایدهها در هر زمانی به ذهن خطور میکنند. مثلا...
-
تکنیکهای قیمتگذاری در دوران رکود : 10 سوال کلیدی درباره قیمتگذاری
دوشنبه 18 آذرماه سال 1392 09:09
قیمتگذاری پایدار تخفیف دادن شاید در کوتاهمدت بتواند بقای کسبوکار را تضمین کند، اما استراتژی پایداری برای قیمتگذاری محسوب نمیشود. کسانی که فکرمیکنند مشتریان با تمام شدن رکود و بهتر شدن اوضاع، قیمت بیشتری برای محصولات و خدمات پرداخت خواهند کرد، سخت در اشتباه هستند. وقتی کسبوکاری با پایین آوردن قیمت مشتریان را...
-
آیا همه باید از ایدههای شما استقبال کنند؟
شنبه 16 آذرماه سال 1392 15:17
آیاوقتی یک ایده خلاقانه به ذهنتان میرسد، باید دیگران آن را تایید کنند تا با ارزش محسوب شود؟ تقریبا پاسخ اکثر افراد به این سوال منفی است. مردم اغلب دوست دارند برای رسیدن به یک خلاقیت، خود را مستقل نشان دهند. چرا شما از دیگران نظرخواهی میکنید؟ اگر آنها با شما مخالفت کنند چه کار میکنید؟ چه بر سر ادعای شما مبنی بر...
-
چرا دادههای بزرگ مختص کسبوکارهای بزرگ نیست؟
چهارشنبه 13 آذرماه سال 1392 09:16
مدتی قبل قرار بود مجموعهای از دادههای بزرگ را در اختیار یک گروه قرار بدهم. مخاطب هدف من جمعی از مدیران ارشد در حوزه بنگاههای کوچک و متوسط ( SME ) بودند. در برخی کشورها، اندازه این نوع بنگاهها با SME های فعال در آمریکا و اروپا بسیار متفاوت است. بزرگترین SME ها در کشورهایی که اقتصادهای کوچکتر دارند، 250 نفر پرسنل...
-
مارک استیوینگ: یک درصد افزایش قیمت، 10 درصد افزایش سود
پنجشنبه 7 آذرماه سال 1392 11:11
مارک استیوینگ، مولف کتابی است در حوزه قیمتگذاری که اصلیترین مخاطب آن مدیران هستند. استیوینگ، متخصص قیمتگذاری، در این کتاب روشهای تازهای برای قیمتگذاری علمی دارد. به باور وی، اگر مدیران با روش علمی قیمتگذاری کنند، تنها با یک درصد قیمتگذاری صحیح میتوانند، 10 درصد سود شرکت را افزایش دهند. در ادامه گفت و گویی در...
-
ایدههایی برای قیمت گذاری در محیط رقابتی
سهشنبه 5 آذرماه سال 1392 15:59
از آنجا که مدیریت علمی دقیق نیست، رویکردهای نوظهور در این حوزه ارزش و اهمیت کمی دارند. در کتاب «اصول قیمتگذاری» نوشته اساتید مدیریت دانشکده مدیریت کلوگ Rakesh Vohra و Lakshman Krishnamurthi به طور اختصار به موضوع قیمتگذاری و رقابت پرداخته شده است، نویسندگان بیشتر بر این نکته تمرکز دارند که چرا برخی ایدهها به نظر...
-
قیمتگذاری در دوران رکود
دوشنبه 4 آذرماه سال 1392 10:53
قیمتگذاری در دوران رکود کاملا متفاوت از زمانهای معمولی نظیر رونق بازار است. مقاله حاضر بدون هیچگونه حاشیه روی، برای قیمتگذاری در دوران رکود، هم اشتباهات فاحش مدیران به ویژه فروشندهها را آشکار میسازد، هم روشهای سودمندی برای قیمتگذاری در این دوران معرفی میکند. آمارها نشان میدهد که بیش از 55 درصد مدیران بر این...
-
برترین شعارهای تبلیغاتی از برندهای موفق
سهشنبه 28 آبانماه سال 1392 16:42
ما در دورهای زندگی میکنیم که برندهای کوچک و بزرگ از شعارهای تبلیغاتی برای پابرجایی برند خود استفاده میکنند. شعار تبلیغاتی هسته اصلی و زیر بنای برند است. شعارهای بسیاری، از شرکتهای مختلف شنیده میشود؛ اما بهترین شعارهای تبلیغاتی آنهایی هستند که به هسته اصلی برند اشاره دارند. در این مقاله برترین شعارهای تبلیغاتی را...
-
شرکتهای کوچک چگونه باید با اطلاعات برخورد کنند؟
سهشنبه 28 آبانماه سال 1392 16:25
جمعآوری اطلاعات در مورد یک کسبوکار برای کارآفرینان هرگز کار سادهای نبوده است. اما کارآفرینان چگونه میدانند که چه اطلاعاتی را باید جمعآوری کرده و چگونه آنها را اجرایی کنند؟ برای صاحبان کسبوکارهای کوچک که به شدت به زمان و منابع نیاز دارند، جستوجو در میان انبوه اطلاعات به دست آمده از رسانههای اجتماعی،...
-
نوکیا درس عبرتی تلخ در بازار تلفن همراه
دوشنبه 27 آبانماه سال 1392 09:10
در کمتر از پنج سال نوکیا از قدرت برتر بازار تلفن همراه به شرکتی تبدیل شده است که در حال رها کردن تجارت تلفنهای همراه است. این سقوط سریع نوکیا میتواند درسی بزرگ برای رهبران تجاری باشد. داستان نوکیا که اکنون در دشوارترین مرحله اصلاح ساختاری قرار دارد، میتواند تجربهای گران درباره بازار پرسود و پر ریسک کالاهای پر مصرف...
-
برندسازی شخصی برای درونگراها
یکشنبه 26 آبانماه سال 1392 11:46
تازه سخنرانی در یک شرکت پیشرو در تکنولوژی را تمام کرده بودم که فردی نزدیک آمد و گفت: «من ایدههای شما را در مورد برند شخصی دوست داشتم ومی توانم ببینم که چقدر عملکرد خوبی دارند، اما بیشتر این ویژگیها برای من کارآمد نیستند، چون من انسانی درونگرا هستم، آیا کار دیگری هست که بتوانم انجام بدهم؟ اما مسالهای که او نمیدانست...
-
قوانین جدید کسبوکار در دنیای دیجیتال
شنبه 25 آبانماه سال 1392 09:51
در گذشته کار فروشندهها نسبت به زمان حال مقداری آسانتر بود. چند شبکه تلویزیونی محدود، تعدادی ایستگاههای رادیویی، تعدادی مجله و حداکثر یک یا دو روزنامه تمام رسانههای آن روزگار بود. دسترسی به مشتری آسانتر بود. با یک پیغام انگیزشی هوشمندانه محصول به فروش میرفت. اما امروزه ما با اقیانوسی از شبکههای تلویزیونی دست و...
-
بلیتهای المپیک لندن چگونه قیمتگذاری شد؟
دوشنبه 20 آبانماه سال 1392 08:52
قیمتگذاری برای بلیتهای لندن 2012 با حضور برجستهترین کارشناسان بینالمللی دنیا صورت گرفت. آیا میتوان از این رویداد بینالمللی برای قیمتگذاری، درسهای فراوانی آموخت؟ پاسخ این پرسش را در این اثر کوتاه جستوجو کنید که در نوع خود برای قیمتگذاری کمنظیر است. هم فدراسیونهای ورزشی و هم سایر صنایع میتوانند بر پایه همین...
-
چگونه مثل یک «رهبر اندیشه» بازاریابی کنید
دوشنبه 13 آبانماه سال 1392 08:36
بزرگترین رمز موفقیت بازاریابی برای متخصصان، مشاوران و کسبوکارهای خدماتی کوچک این است که چگونه بتوانند به طور دائم و پایدار مشتریان پرسودی جذب کنند. باید بدانیم که مشتری میخواهد اختیار داشته باشد. کلید کار این است که یک رهبر اندیشه باشید که همیشه و قبل از هر چیز در جستوجوی مشتری است، نه اینکه بازاریابی باشید که...
-
نقش SMEها در کشورهای در حال توسعه: آیا کوچک بودن هنوز زیبا است؟
یکشنبه 12 آبانماه سال 1392 08:57
سازمان جهانی کار در گزارشی به بررسی چگونگی نقش کارآفرینان مشاغل کوچک در پیشرفت کاری پرداخته است. در این بررسی به آنالیز تاثیر مشاغل کوچک و متوسط بر چگونگی خلق موقعیت کاری و کاهش فقر در کشورهای درحال توسعه پرداخته شده است. نتایج دریافتی از این بررسی بسیار امیدوار کننده بوده است. کارآفرینان کسبوکارهای کوچک و متوسط که...
-
هشت عاملی که باعث میشود شرکتها از شما خرید کنند
پنجشنبه 9 آبانماه سال 1392 09:21
برای اینکه شرکتهای دیگر تمایل به خرید از شما داشته باشند، باید حداقل یکی از این موارد را در نظر داشته باشید. تنها 8 دلیل وجود دارد که یک شرکت تمایل پیدا میکند تا از شرکت دیگر خرید کند. توانایی شما برای فروش بنگاه به بنگاه ( B2B ) با توانایی شما برای لحاظ کردن یکی از موارد زیر در رویکرد شرکتتان رابطه مستقیم دارد: 1-...
-
میانگین بودجه بازاریابی چقدر است؟
چهارشنبه 8 آبانماه سال 1392 09:23
داشتن برنامه مشخص به بازاریابی کسبوکار شما هدف میدهد، بودجه بازاریابی به شما کمک میکند تا گامهای عملی برای دستیابی به این اهداف بردارید. حال چقدر باید برای بازاریابی هزینه کنید ؟ و در کجا باید هزینه شود؟ چه چیزهایی در بودجه بازاریابی وجود دارد؟ بودجه بازاریابی به طور معمول هزینههای تبلیغات، ترفیع و روابط عمومی...
-
موردکاوی چالشهای شرکت ویکتورینوکس در دنیای جدید
سهشنبه 7 آبانماه سال 1392 08:55
شرکتهای باسابقه چگونه استراتژیهای خود را بهروز کنند؟ در تابستان 2009، کارل السنر، مدیر عامل شرکت ویکتورینوکس، ایدههایی در ذهن داشت که فراتر از دستاوردهای شرکتش بود. در آن زمان، دنیا گرفتار بحران اقتصادی شده بود و او نمیدانست آیا فلسفهای که این شرکت خانوادگی سوئیسی در سختیهای گذشته استفاده میکرد، در شرایط سخت...