ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
واژه نوآوری بسته به جایی که استفاده میشود معانی متفاوتی دارد؛ در مبحث برندسازی این واژه به معنی پیدا کردن روشهای بهتر و جدیدتر برای عرضه تمام چیزهایی است که در تجربه مشتری دارای اهمیت هستند.
نوآوری پیش نیاز برندهایی است که میخواهند از زوال در حافظه کوتاهمدت اجتناب کرده و در حافظه بلندمدت مستقر شوند. در دنیای شتابان کنونی مصرفکنندگان خیلی زود خسته و دلزده میشوند. محصولات و خدماتی که امروز اعجاب برانگیز هستند و همه توجهها را به سمت خود جلب میکنند میتوانند فردا کهنه، کسلکننده و ملال آور بشوند.همگان قبول دارند که کلیشه سازی درباره دیگران و برچسب زدن به آنها کار اشتباهی است، اما به طور معمول اغلب مردم این کار را انجام میدهند. به همین دلیل تمام جنبههای برندسازی بیشتر از آنکه روی افکار منطقی افراد تاثیر گذار باشند باید روی ادراک افراد نفوذ کنند، زیرا اثرهالهای که با احساسات هدایت میشود به سادگی قدرت قضاوت منطقی و از روی تفکر فرد، درباره عوامل مختلف را تضعیف میکند.
یکی از متداول ترین محلهای بروز اثرهالهای هنگام انجام مصاحبههای شغلی است.در این جلسات ممکن است فرد مصاحبهکننده از لهجه، نحوه لباس پوشیدن یا حرکات شخصی مصاحبه شونده خوشش نیاید. ذهنیت منفی که نسبت به متقاضی شغل در حتی یکی از این زمینهها بوجود میآید موجب میشود تا مصاحبه کننده کل یا بیشتر خصوصیات متقاضی شغل را نامناسب ارزیابی کند. مثال دیگر افرادی هستند که فیزیک و ظاهر جذابی دارند که این افراد از دید بسیاری از عامه مردم، نسبت به دیگرانی که فیزیک و ظاهر جذابی ندارند باهوشتر، مهربانتر و موفقتر به نظر میرسند.
ممکن است در نگاه اول وجود اثرهالهای مانعی بر سر راه بنگاه به نظر برسد، اما بازاریابان حرفهای با درک و استفاده صحیح از این موضوع، منافع زیادی را برای بنگاه مطبوعشان کسب میکنند. یکی از متداولترین استفادهها از تاثیر اثرهالهای قرار گرفتن امضا و نشانهای از افراد مشهور روی محصولات برای ارتقای فروش بنگاه است. امضا و نشانهای از هنرپیشه مشهوری که در یک سریال تلویزیونی نقش دکتر را ایفا میکند روی محصولات پزشکی و بهداشتی میتواند موجب افزایش فروش این نوع محصولات بشود حتی اگر این فرد در دنیای واقع فاقد تحصیلات پزشکی باشد (و در سریالی دیگر نقش پلیس را ایفا کند). افراد مشهور حتی میتوانند موجب ارتقای محصولاتی که هیچ وجه مشترکی با کاراکتری که آنها نقشش را در تلویزیون یا رادیو ایفا میکنند ندارد بشوند، زیرا شخصیت یا سبک زندگی این افراد به راحتی روی روابط عقلایی اثر میگذارد. آنها حتی میتوانند به عنوان متخصص خودخوانده درباره تمام امور دنیا اظهار نظر کنند. بسیار دیده شده که یک هنرمند محبوب به ناگاه به صاحب نظری معتبر تبدیل شده و درباره همه امور از گرمای زمین گرفته تا مسائل کشور جهان سوم اظهار نظر میکند و بیشتر اوقات هم توجه رسانهها بیشتر از اظهارنظرهای کارشناسان واقعی، نسبت به نظرات این افراد جلب میشود.
منبع: دنیای اقتصاد شماره 2832
سلام دوست گرامی
از مقالات و آثار خوب شما نهایت استفاده را می برم
و بی نهایت سپاسگزارم
و وبلاگ خوب شما را به فرزندانم که در زمینه گرافیک تحصیل کرده اند و دوستان و همکارانم توصیه کرده و خواهم کرد .
باز هم سپاس از تلاش سازنده و این آثار خوب .