ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
همزمان با استفاده روزافزون از پیشبرد فروش، شرکتها باید مشخص نمایند که با ارایه پیشبردهای فروش به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستند و رابطه میان برنامههای مربوط به پیشبردهای فروش آنها با سایر اجزای آمیخته بازاریابی چگونه است.
هرگاه بازاریابان بدون توجه به آثار بلندمدت پیشبردهای فروش روی تصویر و جایگاه محصولات و برند شرکت، اقدام به ارایه پیشبردهای فروش نمودهاند، تنها تغییرات کوتاه مدتی در میزان فروش ایجاد شده است. تمامی فعالیتهای مربوط به اجرای پیشبردهای فروش به منظور دستیابی به یک هدف خاص طراحی نمی شوند. بازاریابان باید با تجزیه و تحلیل موقعیت و تعیین نقش هر یک از پیشبردهای فروش به تدوین برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی بپردازند. آنها باید تعیین نمایند که برنامه مربوط به پیشبردهای فروش برای دستیابی به چه اهدافی طراحی شده است و این برنامه معطوف به چه بخشی از جامعه هدف میباشد. تعیین اهداف روشن و قابل اندازهگیری برای برنامههای مربوط به پیشبردهای فروش، بازاریابان را ملزم میسازد که به چیزی ماورای فروش در کوتاهمدت بیندیشند.
از آنجایی که هدف اصلی اغلب پیشبردهای فروش ترغیب مشتریان به خرید برندی معین میباشد، ممکن است بازاریابان برای برندهای قبلی و جدید خود اهداف متفاوتی تعیین نمایند. بطورکلی مهمترین اهداف شرکتها از ارایه پیشبردهای فروش عبارت است از:
الف) تشویق مشتریان به آزمایش و خرید محصولات جدید
ب) افزایش فروش محصولات موجود
ج) حفظ مشتریان فعلی
د) هدف قرار دادن بخشهای خاصی از بازار
هـ) توسعه ارتباطات بازاریابی یکپارچه