-
خردهفروشیهای آینده چه شکلی خواهند بود؟
سهشنبه 7 شهریورماه سال 1396 09:12
فروشگاههای آینده چه شکلی خواهند بود؟ آیا دستهای از روباتها با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره به کمک ما در خرید خواهند آمد تا سوابق خرید را با خلقوخوی فعلی مشتری یا اولویتهای قبلی او هماهنگ کنند؟ آیا دستیارهای شخصی صوتی وجود خواهند داشت که مقبولیت، رنگ و اندازه بودن هر لباسی را در گوشی هوشمند شما دانلود کنند؟...
-
آشنایی با پلانوگرام در فروشگاه خردهفروشی
یکشنبه 29 مردادماه سال 1396 09:14
پلانوگرام، شکل یا نموداری بصری است که نشان میدهد هر یک از کالاها در کدام نقطه از فروشگاه باید قرار بگیرد. این طرحوارهها نه تنها فلوچارتی را برای هر گروه از محصولات در بخشهای مختلف فروشگاه ارائه میکنند، بلکه بطور دقیق مشخص میکند که هر کالا در کدام ردیف و در کدام قفسه قرار گرفته است . البته میزان پیچیدگی پلانوگرام...
-
چرا 90 درصد استارتآپها شکست میخورند؟
شنبه 28 مردادماه سال 1396 18:20
بیشتر استارتآپ ها شکست میخورند و عمر آنها اغلب کم است. یک استارتآپ معمولی بهطور متوسط ۲۰ ماه فعالیت می کند و تا بسته شدن کامل درهایش حدود 3/1 میلیون دلار زیان مالی متحمل می شود. بنابراین چه فرمول موفقیتی را میتوانیم برای این کسب وکارهای نوپا که در آغازین سال های فعالیت خود با شکست مواجه میشوند، پیدا...
-
از تلویزیون به موبایل کوچ کنید!
شنبه 21 مردادماه سال 1396 09:11
رسانههای اجتماعی در چند سال گذشته، گسترش فراوانی در بین مردم داشته و اکنون دست کم بیش از 5 ساعت در روز به این رسانهها اختصاص مییابد. این حضور مستمر و پررنگ، بهترین فرصت برای بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر است. شاید به این صورت، زمان آن رسیده باشد که تبلیغات تلویزیونی و خیابانی را به رسانههای اجتماعی برده و از حضور...
-
موزه بستنی، ایدهای شیرین برای درآمدزایی
شنبه 31 تیرماه سال 1396 10:52
شاید همه ما در کودکی آرزوی رفتن به اتاقی پر از بستنی را داشتیم. حالا موزهای در لسآنجلس این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. موزه بستنی جایی است که ایدهها به تجربیات واقعی زندگی تبدیل میشوند. موسسان این موزه ماموریت خود را طراحی محیطهایی تعریف میکنند که مردم را کنار یکدیگر جمع میکند و قوه تخیل آنها را...
-
چگونه کسبوکار خود را نوآورتر کنیم؟
یکشنبه 18 تیرماه سال 1396 09:54
آیا در فکر روشهایی هستید تا کسبوکار خود را نوآورتر کنید؟ نوآوری بخشی حیاتی از موفقیت برای هر کسبوکاری است. تکنولوژی موجب شده است تا گسترش جهانی، دستیابی به مخاطبان هدف بزرگتر و افزایش قابلتوجه سودها آسانتر شود؛ اما رقابت بسیار زیادی را نیز به همراه داشته است. به این معنی که کسبوکارها برای پیشرفت باید این...
-
چگونه یک حسابدار برندی 100 میلیون دلاری خلق کرد
شنبه 3 تیرماه سال 1396 15:51
سارا کاوس، زندگی حرفهایاش را بهعنوان حسابدار رسمی آغاز کرد و سپس از مدرسه کسبوکار هاروارد مدرک ام بی ای دریافت کرد. او حسابداری بسیار منظم و دقیق در کارش بود و مردم بیشتر این نوع افراد را خشک و به دور از هنر و خلاقیت میدانند. اما سارا همواره به این فکر میکرد که در ساخت ظاهر بطریهای آب قابل استفاده مجدد تغییراتی...
-
بازاریابی پیامکی؛ مزایا و کارکردها
چهارشنبه 31 خردادماه سال 1396 10:10
زمانی بود که خط تلفن، لازمه هر خانه و هر کسبوکاری به حساب میآمد. بیشتر ارتباطات به صورت تلفنی و با تماس با شماره فرد صورت میگرفت. اما امروز، حتی اگر در خانه و شرکتی خط تلفن وجود نداشته باشد، چندان تعجب ندارد. با گسترش موبایل و خدمات ارائه شده آنها، به تدریج تلفن از دایره راههای ارتباطی اولیه خارج شد. ویژگی موبایل،...
-
پدیده سوپرمارکتهای آنلاین ایرانی
دوشنبه 18 اردیبهشتماه سال 1396 10:03
تصور کنید در راه خانه، اپلیکیشنی را باز میکنید و چند قلم از خورد و خوراک روزانه خود را که لازم دارید سفارش میدهید. سپس به نزدیکی خانه که رسیدید، آنها را از سوپرمارکت محل خود تحویل میگیرید. یا تصور کنید وارد سوپرمارکت بزرگی در نزدیکی محل کار یا منزل خود میشوید و با برداشتن اجناس مورد نظرتان، بدون اینکه اصلا به سراغ...
-
زنگ خطر برای کدام کسب و کار های ایرانی به صدا در آمده است؟
دوشنبه 21 فروردینماه سال 1396 12:10
زنگ خطر برای کدام کسب و کار های ایرانی به صدا در آمده است؟ با توجه به پیشرفت های تکنولوژی و بویژه با ظهور تلفن های هوشمند و در دسترس بودن اینترنت در تمام مکان ها و در نهایت تولید اپلیکیشن های متناسب با نیازهای روزمره برخی کسب و کارها در معرض تهدید قرار گرفتند و برخی کسب و کارهای جدید نیز عرضه شد. در ذیل برخی کسب و...
-
بازنگری در شعار همیشه حق با مشتری است
یکشنبه 22 اسفندماه سال 1395 09:10
تاکنون چند بار پیش آمده که دندانهای خود را از شدت عصبانیت به هم ساییده، نفس عمیقی کشیده و در سکوت با خود تکرار کردهاید که «همیشه حق با مشتری است.» این شعاری است که همواره به خردهفروشان و کارگران خوشرو القا شده و تاحدودی به اذهان صاحبان مشاغل نیز راه یافته است. اما مساله این است که همیشه حق با مشتری نیست و اندیشیدن...
-
چرا برای برندسازی خودمان را به دردسر بیندازیم
دوشنبه 25 بهمنماه سال 1395 17:09
برند ساختن یا نساختن، مساله این است! وقتی این سوال را از فردی که هنوز مطمئن نیست برندی لازم دارد یا نه میپرسید، اگر از این واقعیت که برند کلید رشد و موفقیت در بلندمدت است، بیخبر باشد، نمیتواند به سوال شما پاسخ دهد.با ایجاد یک برند، شما چشمانداز قوی و شفافی از آنچه میخواهید تعیین میکنید. بدون برند در دستهای که...
-
وقتی قرعه استراتژی، نه به نفع مشتری و نه سازمان میافتد!
شنبه 9 بهمنماه سال 1395 08:35
در چند سال گذشته برخی از برندهای ایرانی برای افزایش فروش خود دست به اقدامات متفاوتی زدهاند؛ یکی از این اقدامات که بسیار همهگیر هم شده است، برنامههای رنگارنگ قرعهکشی است. قرعهکشیهایی که محصولات سازمان را به بلیتهای بختآزمایی مشتریان تبدیل میکنند. اگرچه این استراتژی گاهی میتواند تغییرات حباب گونهای در فروش...
-
هر یک از ما یک پلاسکوایم!؟
سهشنبه 5 بهمنماه سال 1395 08:24
حادثه غمانگیز فروپاشی ساختمان پلاسکو در اواخر دیماه سرد پایتخت، روح همه ما را خراشیده و آزرده خاطر کرد. در این باره کسان بسیاری نوشتند و گفتند و به احتمال زیاد بسی خواهند گفت. من اما به این رویداد از زاویهای دیگر مینگرم، یا به تعبیر دیگر این رویداد غمانگیز را بهانه سخنی خواهم کرد که به واقع نه تمثیل و استعاره...
-
به همکاران کمک کنید تا روزی مدیر بزرگی شوید
چهارشنبه 22 دیماه سال 1395 09:47
تجربه نشان داده که مدیران ردههای پایین و کارمندانی که در محل کار به همکاران خود کمک میکنند و گرهی از کار آنها باز میکنند، در آینده به مدیران بزرگ و موفقی تبدیل خواهند شد که نردبان ترقی را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد، اما چرا چنین است و چه تفاوتی بین این افراد و سایر کسانی که سودای مدیر شدن دارند وجود دارد؟ در این...
-
محصول خود را تقلیدناپذیر کنید
دوشنبه 29 آذرماه سال 1395 14:25
گاهی اوقات کپی کردن میتواند بخشی از فرآیند یادگیری باشد، مثل زمانی که یک دانشجوی هنر یک نقاشی را در موزه کپی میکند. اما متاسفانه، کپی کردن در عرصه کسبوکار معمولا کار پستی محسوب میشود. شاید به خاطر اینکه این روزها در دنیای کپی/ پیست زندگی میکنیم، میتوان گفتهها، تصاویر یا دستورالعملهای دیگران را خیلی سریع دزدید....
-
از اشتباهات خود لذت ببرید
سهشنبه 9 آذرماه سال 1395 08:33
من در عمرم در جلسات بسیاری شرکت کردهام، اما یکی از این جلسات آن چنان تاثیری بر من گذاشته که هیچگاه از ذهنم پاک نمیشود. بهتازگی از دانشگاه فارغالتحصیل شده بودم و اولین کار تمام وقتم را پیدا کرده بودم و نمیدانستم کی و چگونه باید درباره یک ارزش جدید سخن گفت. یادم میآید در جلسهای که در اوایل کارم شرکت کرده بودم،...
-
سازندگان تبلیغات، روایت داستان را جدی بگیرند
چهارشنبه 26 آبانماه سال 1395 10:39
داستانها در ذخیرهسازی خاطرات و دستهبندی اطلاعات توسط مغز نقش اساسی دارند. این روزها حضور علم و هنر در عرصه بازاریابی و ساخت تبلیغات بیش از پیش حس میشود و وقت آن رسیده که سازندگان تبلیغات دیجیتال، به اهمیت روایت داستان در ساخت تبلیغات پی برده و آن را جدی بگیرند.همه ما عاشق داستان هستیم. در این شکی نیست، اما تا همین...
-
بنسون؛ کارآفرینی که از زمان پول درآورد
شنبه 17 مهرماه سال 1395 08:24
شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که «چگونه میتوانم پولدار شوم؟» چه چیزی میتواند دلیلی باشد تا کاری را از همین فردا شروع نکنید؟ باید شروع کنید. باید نگرانی از نتیجه نگرفتن کارتان را کنار بگذارید و تنها بر دلایلی تمرکز کنید که بر اساس آنها این کار عملی خواهد شد. اگر ایدهای دارید، چرا آن را امتحان نمیکنید؟...
-
مردی که ترکیب فهرست میلیاردرهای جهان را بر هم زد
یکشنبه 28 شهریورماه سال 1395 13:32
آمانسیو اورتگا، نابغه اسپانیایی صنعت خردهفروشی که برند معروف زارا را تاسیس کرده، بیش از 10 روز پیش، بیل گیتس را پشت سر گذاشت و به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شد. سهام شرکت ایندیتکس که شرکت مادر برندهای زارا، ماسیمو دوتی، برشکا و پولاندبر است، در روز چهارشنبه، 7 سپتامبر، 5/ 2درصد افزایش یافت و ثروت شخصی اورتگا را 7/...
-
راهکارهایی برای تعیین بودجه بازاریابی
یکشنبه 31 مردادماه سال 1395 11:33
برای اغلب شرکتها پاسخ به این پرسش که باید چقدر پول صرف بازاریابی خود کنند، بسیار دشوار است و در بیشتر مواقع مدیران بنگاهها دچار سردرگمی، تردید و ابهام از درستی میزان بودجهای هستند که هرسال برای فعالیتهای بازاریابی شرکت خود اختصاص میدهند. چرا تعیین بودجه در بازاریابی مهم است؟ فعالیتهای بازاریابی در هر سازمان...
-
مفاهیم رنگ ها
سهشنبه 26 مردادماه سال 1395 09:54
رنگ ها مفاهیم خاصی را به بیننده می رسانند اما این مفاهیم در گذر زمان تغییر میکنند . امکان دارد رنگی اکنون مفهومی را برساند که قرن ها پیش مفهوم دیگری را داشته و سال ها بعد مفهوم دیگری را برساند . در کل رنگ ها یک ابزار ارتباط بصری است که می تواند بر روانشناسی بیننده در سطحی نیمه هشیار تاثیر بگذارد . رنگ ها در طراحی لوگو...
-
شکست به معنای پایان دنیا نیست
یکشنبه 27 تیرماه سال 1395 08:47
یکی از نخستین آزمونهایی که مدیران تازهکار پس از تصدی پست مدیریت یک شرکت یا سازمان باید پشت سر بگذارند، انتخاب افراد و چیدن نیروهاست و اشتباه متداولی که در این مرحله از اغلب مدیران کمتجربه سر میزند این است که آن دسته از کارکنان و افرادی که به هر دلیلی در گذشته کاری شان در شرکت دچار شکست و ناکامی شدهاند را به سرعت...
-
مدیریت برند کالای استراتژیکی به نام آدامس!
شنبه 29 خردادماه سال 1395 10:26
در معمایی آمده بود که آن چیست که میجوید ولی قورت نمیدهید؟ و پاسخ هم روشن است. آدامس. در خبرها نیز آمده بود که ایرانیها بیشترین میزان آدامس را در جهان مصرف میکنند. آمارهای موجود نشان میدهد که سالانه 500 میلیارد تومان، بله 500 میلیارد تومان آدامس مصرف میکنیم که بیش از 80 درصد آن از محل واردات تامین میشود. یعنی...
-
چرخه عمر سازمانی
سهشنبه 21 اردیبهشتماه سال 1395 14:49
همه ما میدانیم که روزی خواهیم مرد؛ با این وجود، اکثر ما دوست نداریم بپذیریم که مرگ، انتهای چرخه زندگی ماست و حتی اگر این را هم از لحاظ منطقی بپذیریم، عموما در تصمیمگیریها و انتخابهای خود، این واقعیت گریزناپذیر را فراموش میکنیم . چرخه عمر یکی از مدلهایی است که به ما، در درک بهتر رویدادها و روندهای اطرافمان کمک...
-
در نام تجاری چه چیز نهفته است؟
دوشنبه 20 اردیبهشتماه سال 1395 08:51
فرهنگ، سنت، کیفیت و هنر در نام تجاری که شما آن را خریداری میکنید، نهفته است. اما به راستی شما برای خرید آن نام تجاری خاص تا چه میزان بیشتر حاضرید بپردازید؟ ساعتهای دقیق و با کیفیت با نام کشور سوئیس همراه است. ساعتهای ساخت سوئیس تداعیکننده کیفیت هستند، شهرتی که برای آن نزدیک به 500 سال تلاش صورت گرفته است و این...
-
تاکتیکهای ویژه برای حضور چشمگیر و ماندگار برند
شنبه 7 فروردینماه سال 1395 09:14
مدتهاست فعالیتهای نظاممند اقتصادی و تجاری در جوامع پیشرفته با اهمیت و تمرکز خاصی بر مقولههای مدیریت استراتژیک، برنامهریزی استراتژیک و نهایتا مدیریت زمان استراتژیک، رشد، رونق چشمگیر و فراتر از حد تصوری به خود گرفته است. مسلما برندها و سازمانهایی در عرصه فعالیتهای اقتصادی خود، یگانه، رهبر و یکهتاز خواهند بود که...
-
نگارخانه ای به وسعت چای ماسوله
دوشنبه 17 اسفندماه سال 1394 12:50
تبلیغات چای ماسوله مانند دستورالعملی می ماند که در آن می گوید چگونه تبلیغات محیطی وسیعی انجام دهیم بدون اینکه دیده شویم. چندی قبل یک فیلم تبلیغاتی در اینترنت برای این برند رونمایی شد که روند خلق برند را روایت می کرد حرکتی بسیار عالی که مشخص بود با ایده های نوآورانه این برند منطبق است. فیلمی که خبر از ورود یک برند...
-
پیش بینی وضعیت بازار ماکارونی در ایران
دوشنبه 5 بهمنماه سال 1394 09:30
روند ماکارونی جزء کالاهایی است که از اجرای برنامه ی هدفمندی یارانه ها و اعمال تحریم های بین المللی که منجر به افزایش قیمت نان , گوشت و برنج شد بیشترین سود را برد . مهمترین منفعتی که ماکارونی در این دوره به دست آورد این بود که برای بسیاری از ایرانیان ماکارونی پخته شده با سویا , به عنوان یک غذای سالم و باصرفه , جایگزین...
-
چگونه یک تبلیغ براساس استانداردهای جهانی بسازیم؟
شنبه 3 بهمنماه سال 1394 13:32
برنامهریزی کلید موفقیت شما است. آگهی شما به هر اندازه که باشد، باید براساس اصول ساده ارزیابی شرایط و برنامهریزی دقیق باشد. معمولا 10 تا 90 درصد سرمایهگذاریهای تبلیغاتی به دلیل عدم برنامهریزی یا برنامهریزی غیر اصولی به هدر میرود. برنامهریزی برای تبلیغ شما با پاسخ به پنج پرسش شروع میشود. 1- محصول شما چیست ؟...