بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

وب سایتهایی که هر ثانیه پول پارو می کنند

امروزه دنیای وب شاهد حضور وبسایت های قدرتمندی است که قادرند در هر ثانیه 1هزاردلار کسب درآمد کنند. در ادامه فهرستی از پردرآمدترین سایت های جهان و ایران آورده شده است هر چند که نوع کسب درآمد سایت های ایرانی با سایر وب سایت های جهان بسیار متفاوت است.   

 

1-Amazon.Com

در آمد سایت آمازون به میزان 34 میلیارد دلار است. این سایت معروف در هر ثانیه 1هزاردلار درآمد کسب می کند. تاریخ تاسیس این سایت به سال 1994 بر می گردد و در حال حاضر 33 هزار و 700 نفر کارمند دارد سایت آمازون بزرگترین سایت خرده فروشی جهان است که در صدر فهرست پردرآمدترین سایت های جهان قرار گرفته است. درآمد سایت آمازون تنها از محل خرده فروشی نیست بلکه آمازون چند سایت پربازدید دیگر مثل الکسا و زاپوس را در زیرمجموعه خود دارد. 

 

2-Google.Com

به جرات می توان گفت که اینترنت بدون گوگل صفایی ندارد. گوگل در سال 1996 به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط لری پیج و سرجی برین کار خود را آغاز کرد. این دو دانشجوی دانشگاه استنفورد آمریکا بودند. درآمد این سایت در سال 2010 ،29میلیارد دلار بوده است. در واقع این سایت در هر ثانیه به میزان 929 دلار درآمد کسب می کند. گوگل سایتی صاحب سبک است این موضوع را می توان بعد از راه اندازی گوگل پلاس توسط گوگل متوجه شد. 

 

3-Ebay.Com

سایت ای بای در سال 1995 توسط یک ایرانی راه اندازی شد. سایت ای بای بهترین فروشگاه آنلاین است که شما می تونید با مشتریان خود بر سر قیمت چانه زده و اجناس خود را به معرض فروش بگذارید. در مدت 13 سال گذشته مدیر سایت ای بای توانسته است 35 شرکت دیگر را از جمله 6 فروشگاه آنلاین در هند،کره جنوبی، فرانسه و سوئد راه اندازی کند. طبق آخرین آمار درآمد این وب سایت 9میلیارد و 156هزار دلار است، درحقیقت این وب سایت در هر ثانیه به اندازه 290 دلار به میزان درآمد خود می افزاید.

ادامه مطلب ...

فروش 40 میلیارد دلار از محصولات دوستدار محیط زیست P&G

گزارش زیست محیطی P&G در سال 2011 حاکی از آن است که این ابر قدرت تولید کننده کالاهای پرمصرف با کاهش مصرف انرژی تا مرز 52 درصد، کاهش انتشار دی اکسید کربن تا مرز 53 درصد، کاهش تولید ضایعات تا مرز 61 درصد و کاهش میزان استفاده از آب تا مرز 58 درصد، از سال 2002 تاکنون بیش از نیمی از اهداف زیست محیطی خود را جامه عمل پوشانده است.

به نقل از www.marketingmagazine.co.uk، سیزدهمین گزارش سالیانه P&G به نام "تعهد به زندگی روزمره"، روند پیشرفت این شرکت در عمل به تعهدات جهانی خود در راستای کاهش میزان تخریب محیط زیست، ارائه نوآوری در محصولات دوستدار محیط زیست به بازار و اجرای کامل تعهدات خود در مسیر پاسخ به احساس مسئولیت اجتماعی را نشان می دهد.

در سال 2007 P&G یک سری اهداف مشخص را برای دستیابی تا سال 2012 تعیین کرد که فروش 50 میلیارد دلاری محصولات دوستدار محیط زیست را شامل می شد که تاکنون 40 میلیارد دلار از آن محقق شده است.

این شرکت تاکنون موفق به 20 درصد کاهش در هر یک از حوزه های مصرف آب و تولید ضایعات شده و هنوز به آمار مشابهی در رابطه با انتشار دی اکسید کربن و استفاده از انرژی دست نیافته است.

برنامه تولید آب سالم و بهداشتی توسط P&G به عنوان بخشی از تعهدات او در حوزه پاسخ به مسئولیت اجتماعی، دو میلیارد و 900 میلیون لیتر آب سالم و بهداشتی به 300 میلیون کودک ارائه داده و مدعی است که به هدف خود یعنی عرضه چهار میلیارد لیتر آب سالم و بهداشتی در سال 2012 دست پیدا خواهد کرد.

P&G کلیه پودرهای شوینده خود را در آمریکا و کانادا تا 33 درصد فشرده کرده، و بدین ترتیب مصرف کنندگان می توانند با استفاده از مقادیر کم پودر شوینده، همان کیفیت و عملکرد بالا را تجربه کنند. مزایای زیست محیطی این نوآوری شامل صرفه جویی در بسته بندی، اتلاف کمتر و کامیون های کمتر در جاده جهت توزیع محصولات می باشد.

این شرکت در ادامه به معرفی بسته بندی شامپوهای پنتن Pro-V با استفاده از پلاستیک ساخته شده بر پایه گیاه در اروپای غربی و در آمریکای شمالی در پاییز امسال می پردازد.

P&G هم چنین یک سری اهداف دراز مدت در حوزه حفظ محیط زیست تا سال 2020 تعیین کرده که استفاده کامل از انرژی قابل بازیافت در کارخانه های خود در سرتاسر جهان، مصرف 100 درصد مواد تجدید پذیر یا بازیافت شده در بسته بندی محصولات و حذف ضایعات در طول پروسه تولید را شامل می شود.