بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

رمز و راز ثروتمند شدن ثروتمندهای دنیا

سال گذشته رکورد ثروتمندترین مردم روی زمین شکست؛به طوری که تعداد میلیاردرها در سال گذشته ۱۳ درصد رشد کرد و به ۲۰۴۳ نفر رسید.

به گزارش فوربس،۲۰۱۶ تعداد ثروتمندهای جهان ۱۸۱۰ نفر بود، در سال ۲۰۱۷ تعداد آنها ۱۳ درصد رشد کرد. ارزش خالص دارایی های ثروتمندان با ۱۸ درصد افزایش به ۷.۶۷ تریلیون دلار رسید. تغییر در تعداد میلیاردرها از ۳۱ سال گذشته رقم خورده است.

وارن بافت ثروتمند شماره ۲ امریکا درباره ثروتمند شدنش می گوید:« وقتی ۷ یا ۸ ساله بودم، این شانس را داشتم که موضوع واقعا مورد علاقه ام را پیدا کنم: سرمایه گذاری. تا زمانی که به ۱۱ ســالگی رسیدم تمام کتابهای مرتبط با سرمایه گذاری را که در کتابخانه عمومی شهرمان اوماها وجود داشـت خوانده بودم .

پدرم هم در حوزه سرمایه گذاری فعال بود و وقتی شنبه ها میرفتم تا با او ناهار بخورم از کتابهای دفترش هم چیز می خواندم چند سال بعد، زمانی که در دانشگاه نبراسکا درس می خواندم، اتفاقی کتابی را خریدم که بزرگترین تاثیر را روی زندگی تجاری ام گذاشت.

کتاب سرمایه گذار هوشمند اثر بنجامین گراهام را بارها و بارها خواندم. کتاب مثل فلسفه نوشته شده است، بسیار خواندنی است و فهمش آسان است. این کتاب به من فلسفه سرمایه گذاری ای را داد که هنوز از آن استفاده می کنم.

  

 آن استراتژی این بود: پیدا کردن یک کسب و کار خوب و خرید سهام آن - کسب و کاری که خودتان بتوانید بفهمید چرا خوب است - و اینکه این کسب و کار مزیتی نسبت به بقیه داشته باشد که در طولانی هم بتواند با آنها رقابت کند، توسط آدمهای صادق و کاربلد اداره شود، و قیمت سهامش معقول به نظر برسد.

فراموش نکنید که ما قرار نیست شرکتها را بخریم و ماه بعد یا سال بعد آنها را بفروشیم. ما به چیزی نیاز داریم که ۱۰ سال و ۲۰ سال و ۳۰ سال بعد هم بتواند پول دربیاورد. ما به تیم مدیریتی نیاز داریم که به آن اطمینان داریم و تحسینش می کنیم. هیچکس نمی تواند چیزهایی را که شما یاد گرفته اید ازتان بگیرد و همه پتانسیل هایی دارند که هنوز از آن استفاده نکرده اند. اگر بتوانید با تقویت استعدادهایتان پتانسیل تان را ۱۰ ،۲۰ یا ۳۰ درصد بالا ببرید، هیچکس نمی تواند روی آن مالیات ببندد. تورم نمی تواند ارزشش را کم کند. شما آن را همه عمر همراه خواهید داشت

 بیل گیتس مرد شماره یک ثروتمندان جهان برای چهارمین سال متوالی نامش در میان ثروتمندان دنیا به ثبت رسید. دارایی او سال گذشته 86 میلیارد دلار به ثبت رسیده که نسبت به سال 2016 به میزان 9 میلیارد دلار افزایش یافته است.

مارک زاکربرگ هم می گوید:« چند سال بعد از شروع کار فیس بوک چند شرکت بزرگ قصد داشتند آن را بخرند و تقریبا همه در فیس بوک می گفتند که بهتر است بفروشیم، اما من این را نمیخواستم. من می خواستم ببینم آیا ما می توانیم افراد بیشتری را به هم وصـل کنیم یا نه. این باعث اختلاف نظر جدی در شرکت شد طوری که در طول یک سال تمام افراد در تیم مدیریتی فیس بوک آن را ترک کردند. این سخت ترین دوران من در فیسبوک بود. من به آنچه می کردیم ایمان داشتم اما تنها مانده بودم. و بدتر اینکه این تقصیر من بود. این به من یاد داد که کافی نیست خودتان هدف بزرگی داشته باشید، شما باید این پایبندی به هدف را در دیگران هم ایجاد کنید. من به هیچ کس در مورد آرزوهایم برای فیس بوک توضیح نداده بودم. من هیچوقت آرزو نداشتم که شرکت راه بیندازم اما این احساس در من وجود داشت که باید مردم را به هم مرتبط کنم و فیسبوک ثمره این حس بود. حالا مردم اغلب از من درباره راه انداختن شرکتشان راهنمایی می گیرند و من اصولا می گویم: هدف شما هیچ وقت نباید راه انداختن شرکت باشد. روی تغییری که می خواهید در وضع کنونی به وجود بیاورید تمرکز کنید. آدم هایی را پیدا کنید که هدف مشترکی با شما دارند و بالاخره این فرصت را پیدا خواهید کرد که چیزی را بنا کنید که به دیگران هم هدف خواهد داد و تاثیر مثبتی روی جهان خواهد گذاشت

جف بزوس مالک آمازون در سال 2017 به میزان 27.6 میلیارد دلار به داریی خود افزوده و مجموع دارایی های او به 72.8 میلیارد دلار رسید.

او می گوید:« در میانه تحولی عظیم به ســر میبریم، جایی که مشــتریان قــدرت خارق العاده ای پیدا کرده اند. قبلا می گفتند اگر یک مشتری را خوشحال کنی او به پنج نفر از دوسـتانش این را خواهد گفت. حالا با بلندگویی به اسم اینترنت، آنها می توانند به ۵ هزار نفر از دوستانشان این را بگویند. قبلا شما می توانستید با بازاریابی حرفه ای محصولی کم کیفیت را در بازار بفروشید، حالا مشتریان تصمیم می گیرند که کدام محصول و سرویس خوب است یا بد. شفافیت بسیار بالا رفته است. مشتریان می توانند محصولات را به آسانی مقایسه کنند و تصمیم بگیرند. حالا بخشی از بازاریابی محصولات توسط مشتریان انجام می شود. حالا محصول باید واقعا خوب باشد تا فروش برود. این به نفع مشتری است و به نفع شرکت هایی که روند تازه را پذیرفته اند. این به نفع جامعه است.

ایالات متحده میلیاردرهای بیشتری نسبت به سایر کشورها دارد و با 565 ثروتمند جدید در سال گذشته رکورد دیگری را به ثبت رساند.چین با 319 ثروتمند در ردیف بعدی بیشترین ثروتمندان قرار دارد و پس از آنها هنگ هنگ،آلمان و هند قرار دارند.

منبع: خبر آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد