بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

تاکتیک‌های فشاری در بازاریابی با موبایل

بسیاری از کسب‌وکارها و برندهای امروزی، برنامه‌های بازاریابی خود را با تمرکز بر کاربران موبایل و کسانی که همیشه آنلاین بوده و در حال کسب اطلاعات و سرگرم کردن خود در محیط موبایل هستند، قرار می‌دهند. برای جذب آنها راه‌های زیادی وجود دارد که یک دسته از آنها تاکتیک‌های بازاریابی «کششی» است که برای مخاطبان فعال استفاده می‌شود. دسته دیگر که در این مطلب به آن می‌پردازیم، تاکتیک‌های «فشاری» هستند. بازاریابی فشاری برای مخاطبان «منفعل» استفاده می‌شود؛ یعنی کسانی که خودشان به دنبال محتوا و فعالیت‌های بازاریابی شما نمی‌آیند و این شما هستید که در خواسته یا فعالیت کنونی آنها خللی ایجاد می‌کنید تا محصول یا خدمت خود را تبلیغ کنید.این نوع از تاکتیک‌ها را بدون شک بارها دیده‌اید. پیامی تبلیغاتی که در بین یک بازی موبایل، پیدا می‌شود و برای ادامه بازی مجبورید آن را ببندید. همچنین کلیپ کوتاهی که پیش از فیلم جست‌وجو کرده خود در یوتیوب باید آن را ببینید. در هیچ‌کدام از این موارد، شما به دنبال جست‌وجوی یک محصول یا خدمت خاص نبوده‌اید و این تبلیغ بوده که مدتی از وقت شما را تقریبا به اجبار می‌گیرد تا پیامش را برساند. این نوع از تاکتیک‌های بازاریابی، انواع مرسومی دارند که عبارتند از:

 

• پیام‌ها (اس‌ام‌اس، ام‌ام‌اس)

• پیغام‌های فشاری در اپلیکیشن‌ها

• پیام‌های آی‌بیکون (iBeacon)


 
ادامه مطلب ...

6 نکته‌ در ایمیل مارکتینگ گردشگری

صبح یک روز تعطیل است. با یک لیوان چای بزرگ در دست، گوشی‌تان را برمی‌دارید تا ایمیل‌هایتان را چک کنید. لابه‌لای تمام ایمیل‌هایی که رسیده است یک تیتر جذاب میخکوبتان می‌کند. چای را روی میز می‌گذارید و ایمیل را باز می‌کنید.  ایمیل درباره‌ یک برنامه‌ سفر به مقصدی است که حتی نامش را هم نشنیده‌اید اما تصاویر و شرحی که در ایمیل آمده حسابی وسوسه‌تان می‌کند تا بیشتر درباره‌ آن مقصد بدانید. لینکی در ایمیل وجود دارد که شما را به وب‌سایت آژانس گردشگری می‌رساند. با لمس لینک، ناگهان احساس می‌کنید درِ کمد جادویی باز شده و شما وارد سرزمینی پر از شگفتی و جذابیت شده‌اید. همان سفر، با جزئیات بیشتر روی وبسایت هم وجود دارد.

 اگرچه از این سفر خوشتان آمده اما یک روز تعطیل است و حتما کسی در دفتر آن آژانس گردشگری پاسخگوی شما نیست. چیزی نمانده که سفر را فراموش کنید و از وب‌سایت خارج شوید که متوجه می‌شوید امکان خرید آنلاین هم روی سایت آژانس مهیاست. هرچه فکر می‌کنید دیگر بهانه‌ای برای دست کشیدن از این سفر ندارید. چند دقیقه بعد لیوان چایتان را درحالی از روی میز برمی‌دارید که هنوز گرم است. حالا چای می‌نوشید و با خیالی آسوده فکر می‌کنید که کدام چمدان را برای سفرتان بردارید؟  این داستان جذاب «آسوده سفر کردن» است؛ آسودگی و آرامشی که از موهبت‌ ارتباطات بین دنیای دیجیتال و صنعت گردشگری به‌وجود آمده است؛ ارتباطاتی که «ایمیل مارکتینگ» یکی از اجزای کلیدی آن است و بازیگری که داستان سفرها را شروع می‌کند، آنها را جهت می‌دهد و پیش می‌برد. 

 

 
ادامه مطلب ...