بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

پیش بینی وضعیت بازار ماکارونی در ایران

روند
ماکارونی جزء کالاهایی است که از اجرای برنامه ی هدفمندی یارانه ها و اعمال تحریم های بین المللی که منجر به افزایش قیمت نان , گوشت و برنج شد بیشترین سود را برد . مهمترین منفعتی که ماکارونی در این دوره به دست آورد این بود که برای بسیاری از ایرانیان ماکارونی پخته شده با سویا , به عنوان یک غذای سالم و باصرفه , جایگزین مناسبی برای خورشت های گوشت دار ,  مانند قیمه و قرمه سبزی , شناخته شد . به طور معمول خانواده های ایرانی چندین بار در هفته این خورش ها را مورد استفاده قرار می دادند اما با افزایش قیمت گوشت این رویه برای بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل به یک رویه ی پرخرج و گران شد . این مسئله مصرف کنندگان ایرانی به ویژه مصرف کنندگان کم درآمد را تشویق کرد تا ماکارونی پخته شده با سویا و دیگر جایگزین های گوشت را به عنوان غذای خود برگزینند . در عین حال ماکارونی به عنوان یک غذای سالم , راحت و باصرفه در میان مصرف کنندگان با درآمد متوسط و سبک زندگی پرمشغله نیز محبوبیت پیدا کرد . ماکارونی به ویژه در میان دانشجویانی که دور از خانه زندگی می کردند و همچنین خانواده های با درآمد متوسط و بالا که در آن هر دو والدین شاغل بودند به محبوبیت دست یافت . در مجموع این روندها کمک می کند که با اطمینان بگوییم “رشد ” ارزش خرده فروشی ماکارونی در سال 2012 برابر با رشد ارزش خرده فروشی ماکارونی در سال 2011 بود و هم اکنون این نرخ رشد بیش از سال گذشته است .  

ادامه مطلب ...

چگونه یک تبلیغ براساس استانداردهای جهانی بسازیم؟

برنامه‌ریزی کلید موفقیت شما است. آگهی شما به هر اندازه که باشد، باید براساس اصول ساده ارزیابی شرایط و برنامه‌ریزی دقیق باشد. معمولا 10 تا 90 درصد سرمایه‌گذاری‌های تبلیغاتی به دلیل عدم برنامه‌ریزی یا برنامه‌ریزی غیر اصولی به هدر می‌رود. برنامه‌ریزی برای تبلیغ شما با پاسخ به پنج پرسش شروع می‌شود.

1- محصول شما چیست ؟

برنامه‌ریزی شما با شناسایی محصولتان آغاز می‌شود. این محصول تا چه اندازه دارای نقاط قوت است؟ چه ضعف‌هایی دارد؟

تصویر ذهنی شرکت شما چیست؟ مردم در مورد شرکت شما چه فکری می‌کنند؟ کارتان را با جمع‌آوری تمامی اطلاعات در دسترس آغاز کنید. همچنین می‌توانید احتمال موفقیت‌تان را با جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد رقبایتان بیشتر کنید. رقبا از چه رسانه‌هایی استفاده می‌کنند و چه زمانی تبلیغ می‌کنند؛ هر چه بیشتر در مورد خودتان و رقبایتان بدانید، راهکار تبلیغاتی تان موثرتر خواهد بود.

2- چه چیزی را قول می‌دهید ؟

چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، تبلیغات همواره براساس وعده رضایت استوار است. تبلیغات باید پاسخگوی یک نیاز باشد. یک آگهی همیشه بر انگیزه‌ای خاص تمرکز می‌کند. وظیفه شما یافتن انگیزه مناسب است، انگیزه‌ای که محصول شما را به فروش برساند. به‌طور کلی، شما باید یک آگهی فروش اصلی تدارک ببینید. یک آگهی موثر باید طرح فروش منحصر به فردی اختیار کند. در واقع، هر تبلیغی باید یک طرح برای مصرف‌کننده تهیه کند. تنها واژه‌ها، کیفیت محصول و تبلیغات کافی نیستند.   

 

ادامه مطلب ...