بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

از زباله تا گنج؛ طراحی کفش جدید آدیداس

اقیانوس‌های ما در آستانه از بین رفتن هستند و زمان زیادی برای نجات آنها نداریم. هیچ‌کس نمی‌تواند این مشکل را به تنهایی حل کند. همه بخشی از حل این مشکل هستند و همکاری و مشارکت در این زمینه فرمول جادویی است.

این گفته کریل کاچ، موسس سازمان گفت‌وگو برای اقیانوس‌ها است؛ سازمانی که در سال 2013  تاسیس شد و به انجام پروژه‌هایی برای حفاظت از اقیانوس‌های کره زمین می‌پردازد.  آلودگی‌های دریایی را اگر یک مشکل بزرگ بدانیم، آن را دست‌کم گرفته‌ایم. طبق اعلام سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل در سال 2006، در هر 5/ 1 کیلومتر مربع از آب اقیانوس، 46 هزار تن زباله پلاستیکی شناور وجود دارد. پسماندهای پلاستیکی سالانه عامل مرگ بیش از یک میلیون مرغ دریایی و 100 هزار موجود دریایی هستند و اینها تنها اطلاعاتی هستند که از آن خبر داریم؛ اثرات پسماندهای پلاستیکی در زندگی جانوران دریایی عمدتا ناشناخته است.   

 

ادامه مطلب ...

انقلاب تولید ناب

بدون شک تحقق رشد پایدار و دستیابی به عملکرد موثر امری دشوار و بسیار نادر است. از این رو بسیاری از شرکت‌ها هنوز هم موفق به توسعه مهارت‌های بازاریابی و فروش برای بهبود عملکرد خود نشده‌اند.
انقلاب تولید ناب، دنیای کسب‌وکار را به طرز شگفت‌آوری دگرگون ساخت. شرکت‌ها پس از آن روش‌هایی را برای تولید کارآمد و دستیابی به عملکرد مولد ابداع کردند. به باور ما زمان آن فرا رسیده است که کسب‌وکارها بار دیگر با هدف بازنگری در اصول بازاریابی و فروش تحولی جدید بیافرینند. مطالعات به روشنی نشان می‌دهند سازمان‌هایی که دارای مهارت‌های بازاریابی و فروش بهتری هستند، رشد سریع‌تری دارند. شرکت‌ها باید در برهه‌هایی که رشد تنها عامل کلیدی موفقیت به‌شمار نمی‌رود، از پتانسیل‌های بالقوه نهفته در بخش بازاریابی و فروش برای کسب نتایج بهتر استفاده کنند.

به‌منظورکمک به مدیران برای درک بهتر عملکرد بازاریابی و فروش اخیرا طی پژوهشی اقدام به بررسی 15 هزار تن از کارکنان
۱۴۰ شرکت پیشرو در حوزه کسب‌وکارهای بنگاه –بنگاه  و بنگاه-مشتری بین‌المللی کرده‌ایم. نتایج حاکی از این بود که نرخ رشد درآمد در شرکت‌هایی با مهارت‌های پیشرفته بازاریابی 30 درصد بیشتر است. این به معنی رشد ۴ درصدی سالانه هر صنعت است، شرکتی که در چارک اول مهارت‌های بازاریابی و فروش قرار دارد، معمولا به میزان 3/ 5 درصد رشد خواهد داشت. 

هفت نشانه مهارت‌های برتر بازاریابی و فروش
بسیاری از مدیران ارشد هنوز هم استدلال می‌کنند که دستیابی به بازگشت سرمایه حاصل از فرآیندهای بازاریابی و فروش امری بسیار دشوار است. ازاین رو بسیاری از کسب‌وکارها به‌جای اتخاذ رویکرد نظام‌مند برای سرمایه‌گذاری در حوزه بازاریابی و فروش بر فعالیت‌های تاکتیکی که نتایج ملموس‌تری به ارمغان می‌آورند تمرکز می‌کنند. این یک اشتباه است. مزیت رقابتی پایدار برای شرکت‌هایی محقق می‌شود که از بهترین مهارت‌های بازاریابی و فروش برخوردار هستند. نتایج مطالعات ما و تجارب کسب شده از کسب‌وکارها، هفت نشانه کلیدی شرکت‌های پیشرو در این مسیر را به شرح زیر شناسایی کرده است:

ادامه مطلب ...