بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بنسون؛ کارآفرینی که از زمان پول درآورد

شاید شما هم این سوال را از خود پرسیده باشید که «چگونه می‌توانم پولدار شوم؟» چه چیزی می‌تواند دلیلی باشد تا کاری را از همین فردا شروع نکنید؟ باید شروع کنید. باید نگرانی از نتیجه نگرفتن کارتان را کنار بگذارید و تنها بر دلایلی تمرکز کنید که بر اساس آنها این کار عملی خواهد شد. اگر ایده‌ای دارید، چرا آن را امتحان نمی‌کنید؟ در اینجا داستان مارسل بنسون، موسس 27 ساله شرکت ساعت‌سازی بنسون را برایتان بازگو می‌کنیم:

 

اگر بخواهیم در یک کلمه مارسل بنسون 27 ساله، مشاور، کارآفرین و موسس شرکت بنسون واچ را توصیف کنیم، «مصمم» بهترین کلمه است. شعار ساعت بنسون این است: «زمان باید صرف انجام کاری شود، که عاشق آن هستید.» این باور همان چیزی است که بنسون را برای شروع به فعالیت واداشت.

حدود دو سال پیش، مارسل بنسون قصد داشت تا یک شرکت ساعت‌سازی را تاسیس کند. شاید افراد بسیار زیادی گمان می‌کردند که این یک ایده بی‌معنی است. ساعت؟ جهان به ساعت‌های بیشتری نیاز ندارد

اما این چیزی نبود که بنسون به آن فکر می‌کرد. او به ساعت علاقه داشت و همیشه جذب آنها می‌شد. حتی از زمانی که کودک بود، یک مجموعه کامل از آنها را گردآوری کرده بود.

بنابراین او این کار را شروع کرد و توانست بالای 12 هزار دلار از سایت Kicktarter که بزرگ‌ترین انجمن افراد آزاد و مستقلی است که از طریق اینترنت به حمایت‌های داوطلبانه و جمع‌سپاری می‌پردازد، سرمایه به‌دست آورد؛ او محصول خود را به راه انداخت و برای خودش سرمایه ایجاد کرد. و به این ترتیب بنسون واچ متولد شد. بنسون می‌گوید: «تغییر با الهام‌بخشی شروع می‌شود و اگر بتوانید از این فرصت استفاده کنید، یعنی به هدف اصلی خود رسیده‌اید». گرچه بنسون از یک خانواده طبقه متوسط آمده بود، اما والدین او مشکلات مالی زیادی داشتند. زمانی که او وارد مدرسه‌ای در کالج مورهوس شد، این مساله شدت گرفت. روزهایی که حتی توانایی پرداخت اجاره را نداشت یا حتی نمی‌دانست برای وعده غذایی بعدی چه باید بکند. هر سال به این موضوع فکر می‌کرد که آیا ارزشش را دارد که به مدرسه برود یا نه. چرا که برای مایحتاج خود دچار مشکل بود. او چند سال بعد، تصمیم گرفت کاری انجام دهد. او می‌گوید «من تصمیمم را گرفته بودم. اگر پول کافی به‌دست نمی‌آوردم، باید مدرسه را رها می‌کردم و به خانه باز می‌گشتم.» او شروع به جست‌وجو در روزنامه‌ها و اینترنت کرد تا بتواند فرصت‌های سریع برای پول درآوردن را بیابد. پس از هفته‌ها جست‌وجو، به تابلویی در کنار جاده برمی‌خورد. روی این تابلو نوشته شده بود «در املاک و مستغلات به شما مشاوره می‌دهیم . با سرمایه‌گذاری در مستغلات 10 هزار دلار در ماه به‌دست آورید». بنسون سریعا با شماره روی تابلو تماس گرفت، یک مصاحبه را برنامه‌ریزی کرد و منتظر جلسه ماند. طی این کنفرانس، مالک شرکت املاک و مستغلات تصویر فوق‌العاده‌ای از فرصت‌ها را به تصویر کشید که پیش روی هر کسی که می‌خواست در این برنامه ثبت‌نام کند قرار داشت. بنسون به امید موفقیت در این کار، 500 دلار از افراد متفاوت قرض گرفت. اما در نهایت آنها را از دست داد و حتی در موقعیت بدتری نسبت به زمان شروع کارش قرار گرفت. و در نهایت تصمیم گرفت مدرسه را ترک کند.

او به خانه برگشت. آنگاه بود که شروع به امتحان گزینه‌های جایگزین کرد. او به خودش قول داد تا به هر قیمتی در دانشگاه ثبت‌نام کند. در این لحظه بود که او تلاش کرد خصوصیتی در خود ایجاد کند که او را به سوی موفقیت سوق دهد؛ پشتکار و ثبات قدم. مشکلات مالی که او در اوایل زندگی‌اش و دوران مدرسه با آنها مواجه شده بود در اراده او برای ادامه راه بسیار موثر بود. او می‌گوید: «موفقیتم از اخذ مدرک از مورهوس، شروع اولین کارم به عنوان مشاور و ایجاد یک برند موفق ساعت، همگی به پشتکار و ثبات قدم نیاز داشت

بنسون در روابطش با سایرین به دنبال چیست؟

خصوصیت مهمی که بنسون در سایرین جست‌وجو می‌کند احترام است. او معتقد است احترام شالوده همه روابط پایدار است؛ چرا که این ویژگی خصوصیات مثبت دیگری ایجاد می‌کند که از یک رابطه حمایت می‌کند. یک رابطه توام با احترام به هر دو طرف سود می‌رساند.

پروژه‌های فوری که بنسون روی آنها کار کرده است، چیست؟

او در حال حاضر روی ارائه خط بعدی تولید ساعت‌ها، فونیکس کالکشن، کار می‌کند. فونیکس کالکشن، مجموعه‌ای از ساعت‌های لوکس در مقادیر محدود است. فونیکس یک مجموعه نسخه محدود (100 عدد) از ساعت‌هایی با عقربه‌های دست‌ساز است. روی هر ساعت تولید شده، شعار این شرکت حک می‌شود. به گفته بنسون بهترین توصیه‌ای که تا کنون دریافت کرده است این است که همواره گوش شنوایی داشته باشد. به حرف‌های دیگران گوش دهید، چرا که از هر فردی می‌توان نکته‌ای آموخت. بنسون می‌گوید « شاید کلیشه‌ای به نظر بیاید، اما همان تغییری باشید که خواهان آن هستید».

به نظر بنسون زمانی که یک جلسه مهم دارید یا می‌خواهید ایده خود را به افراد دیگری ارائه دهید، اضطراب و نگرانی هرگز از شما دور نخواهد شد. گرچه آماده بودن می‌تواند از میزان این اضطراب بکاهد و به شما کمک کند تا با اعتماد به نفس بیشتری در جلسات حاضر شوید. بنسون همواره سعی می‌کند از مخاطب خود بیاموزد. چه این مخاطبان گروهی از افراد باشند چه یک فرد تنها، بنسون تلاش می‌کند علایق، معلومات و دستاوردهای آنها را بشناسد. این کار به‌طور قابل‌توجهی لحن و سبک ارائه او را شکل می‌دهد. او اطمینان می‌یابد که به اندازه کافی به موضوع اجحاف داشته باشد؛ درست به همان اندازه که می‌توان این موضوع را به یک کودک آموزش داد. او با این کار اطمینان حاصل می‌کند که پیامش به‌طور موثر به مخاطب ارسال خواهد شد.

بنسون همیشه توازن را در زندگی شخصی و کاری خود رعایت می‌کند. او معتقد است که اگر سخت کار می‌کنید، باید بتوانید به همان اندازه از زمان فراغت خود لذت ببرید. زمانی که او به تعطیلات می‌رود تقریبا ارتباط خود را با جهان قطع می‌کند. همه رسانه‌های اجتماعی و ایمیل را رها می‌کند و حتی نگاهی هم به پیام‌های خود نمی‌اندازد. این کار به او آرامش می‌دهد و می‌تواند از تعطیلاتش نهایت بهره را ببرد.   منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3882

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد