بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

چگونه در بازاریابی اینترنتی تحول ایجاد کنیم

برای بازاریاب‌های اینترنتی، به خصوص افرادی که با بازاریابی خرده‌فروشی آنلاین سروکار دارند، زمان به سرعت در حال تغییر است.

جذب و حفظ مشتری‌ها سخت‌تر و گران‌تر شده است و تکنولوژی‌های جدید با سرعت سرسام آوری ظهور می‌کنند. ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به این افراد کمک کنند. اما رویکرد بهتر این است که هر بازاریابی اگر می‌خواهد در عملکرد آنلاین خود موفق شود، بر سه حوزه زیر متمرکز شود:
1) سرعت
بسیاری از وب سایت‌ها در حوزه سرعت هنوز عملکرد ضعیفی دارند که هزینه مالی قابل توجهی به همراه دارد. هر ثانیه‌ای که به بار یک وب سایت اضافه شود، سرعت تبدیل آن را به میزان قابل توجه 2 تا 7 درصدی کاهش می‌دهد و بازدید از صفحه سایت را 1 تا 2 درصد کمتر می‌کند.
بنابراین، اگر می‌خواهید در دنیای رقابتی خرده فروشی اینترنتی پیروز شوید، داشتن یک وب سایت با سرعت بالا اولین چیزی است که باید از آن مطمئن باشید. برای این کار نکات اولیه و فنی را باید رعایت کنید. مثلا مطمئن شوید سایت شما از نظر فنی بهینه است. همچنین، سرویس‌دهنده شبکه‌ای و مرکزی که به شما پهنای باند می‌دهد را چک کنید تا مطمئن شوید کاربرانتان را مجبور نمی‌کنید حجم بالایی از ویدئوها و تصاویر را دانلود کنند. راه دیگر برای بالا بردن سرعت سایت که فعالان در خرده فروشی اینترنتی از آن استفاده می‌کنند، سیستم مدیریت برچسب است. برچسب‌های وب‌سایت را تکنولوژی‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های انجام شده در صفحه را کنترل کنند. بسیاری از سایت‌ها می‌توانند 20 یا حتی 30 برچسب مختلف در هر صفحه داشته باشند که هر یک از آنها سرعت بالا آمدن صفحه را کند می‌کند. سیستم مدیریت برچسب می‌تواند این فرآیند را کنترل کند، سرعت سایت شما را بالا ببرد و عملکرد آن را ارتقا بخشد. در نهایت، منظور از سرعت سایت فقط سرعت بالا آمدن آن نیست. بهترین شرکت‌ها به طور مداوم در حال ارزیابی و معرفی رویکردهای جدید هستند. برای موفقیت، تیم بازاریابی شما باید با تیم فنی در تعامل باشد تا بتوانید بیشترین بهره را از تکنولوژی‌ها و رویکردهای جدید ببرید.

2) دیدگاه مشتری
وضعیت خرید به صورت آنلاین این روزها پیچیده‌تر شده است. سه چهارم مشتری‌ها برای خرید خود از بیش از دو نقطه تماس استفاده می‌کنند، چه چند بار از یک سایت واحد دیدن کنند و چه از روش‌های دسترسی گوناگون آنلاین و خارج از شبکه داشته باشند. در نتیجه، 25 درصد چرخه‌های فروش برای تکمیل شدن از زمان اقدام تا زمان خرید، بیش از یک ماه زمان می‌برد.
در طول این پروسه طولانی خرید، صدها عامل مثل پیشنهادها و پیام‌های اجتماعی وجود دارند که می‌توانند بر تصمیم مصرف‌کننده تاثیر بگذارند. ممکن است یک کاربر اول از وب‌سایت شما دیدن کند، اما بعد ممکن است به صفحه فیس بوک شما مراجعه کند، یا یک آگهی تصویری ببیند، لینکی را از طریق جست‌وجو کردن پیدا کند و در آخر هم حضوری به فروشگاه شما مراجعه کند. خرده فروشان اینترنتی در این چرخه باید در راس مسیر باشند. شما باید بدانید چه چیزی باعث شده یک مشتری از سایت شما خرید کند و مهم‌تر از آن، چه چیزی باعث می‌شود خرید نکند.
برای پی بردن به این موضوع، بهتر است در تحلیل‌های خود، دیدگاه خود را مشتری محور کنید، نه سایت محور. قبلا برای این که ترافیک یک وب سایت را تحلیل کنند، میزان بازدید افراد را از آن وب‌سایت تحلیل می‌کردند. اما در عوض بهتر است به این فکر کنید که مشتری چه کاری انجام می‌دهد تا خرید اینترنتی را تجربه کند. سایت آمازون به نحو مطلوبی این کار را انجام می‌دهد. به طوری که از همه اطلاعاتی که در مورد شما دارد استفاده می‌کند تا مطمئن شود پیشنهاداتی که ارائه می‌کند همیشه کاربردی است.
3) شخصی سازی
به محض اینکه به درک مشخصی از مشتریان خود رسیدید، مرحله بعد این است که بتوانید تجربه آنها را شخصی‌سازی کنید. شخصی‌سازی همان پیشنهاد دادن به مشتری نیست. نباید بگوییم «شما این کالا را خریده اید، پس باید آن کالای دیگر را هم دوست داشته باشید.» شخصی‌سازی یعنی به وجود آوردن یک تجربه آنلاین که کاملا شخصی و منحصر به فرد است.
صاحب یک فروشگاه را تصور کنید که شما را خوب می‌شناسد و از سلیقه و اولویت‌های شما به خوبی آگاه است. تصور کنید در خرید یک لباس گرانقیمت تردید دارید و فروشنده شما را از کیفیت آن مطمئن می‌کند یا وقتی می‌بیند در حال ترک مغازه هستید، پیشنهاد ویژه‌ای به شما می‌دهد. اگر او به شما کمک کند مدلی را انتخاب کنید یا حتی آن را امتحان کنید یا اگر چیدمان مغازه مطابق سلیقه شما باشد، چقدر می‌تواند در تصمیم شما موثر باشد؟
اینها همان شخصی سازی است. ترکیبی از طراحی سفارشی، چیدمان، موجودی و پیام رسانی. برخی از وب‌سایت‌ها این کارها را انجام می‌دهند، اما تعداد آنها کم است. شخصی سازی از راه درست به این بستگی دارد که بتوانید در زمان مشخص محتوای درست را در جای درست استفاده کنید و تضمین کنید که تغییرات شما نتیجه بخش خواهد بود.
البته، شخصی سازی پروسه ساده‌ای نیست و به چهارمین عامل یعنی اتوماسیون نیز نیاز دارد. اگر قصد دارید برای تک تک کاربرانتان شخصی سازی کنید، باید بتوانید بر اساس داده‌هایی که دارید به سرعت سفارش‌ها را برآورده کنید. 

 

منبع: Mashable Business

مترجم: مریم رضایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد