بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

کمپین تبلیغاتی

بطور خلاصه کمپین تبلیغاتی برنامه ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه های مختلف تبلیغات به همراه اجرای آنها بصورت یک مجموعه مرتبط و با زمانبندی مشخص به منظور تاثیر گذاری حداکثری و پیشبرد اهداف بازاریابی می باشد که کلیه عملیات فوق توسط یک مجموعه انجام می شود که این مجموعه با تشکیل یک تیم عملیاتی و بکارگیری متخصصان مختلف و خرید رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی آن را برنامه ریزی و اجرا می نماید.

هر چند روش ثابتی برای مدیریت و اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد , ولی بر اساس تجربه , شرکت های تبلیغاتی در دنیا معولا از چند الگوی اصلی پیروی می کنند و با توجه به نوع سفارش و هدفگذاری ها یک روش را انتخاب می نمایند ولی آنچه از اهمیت برخوردار است قابلیت اجرایی و توانایی مدیر کمپین در مواجهه با مسائلی چون عدم هماهنگی بخش های مختلف , تصحیح خطاها , تاخیرهای زمانی , تغییرات در ترکیب تیم , تغییر وظایف اعضا , تغییرات در استراتژی ها, تغییر در برنامه های رسانه های موجود و ... می باشد.

در برنامه ریزی فاکتورهایی از قبیل بودجه تبلیغات , وضعیت بازار ,  

 

وضعیت رقبا و اهداف تبلیغات مد نظر قرار می گیرد و در نهایت با توجه  

 

به هزینه ها، کمپین تبلیغاتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.