X
تبلیغات
نماشا
رایتل

خودپرداز سخاوتمند کوکاکولا

شرکت کوکاکولا ماشین‌های خودپردازی در اسپانیا راه‌اندازی کرد که به‌طور رایگان صد یورو میان مردم تقسیم می‌کرد؛ به این شرط که فرد دریافت‌کننده این صد یورو را با فرد دیگری تقسیم کند. این کمپین بخشی از برنامه کوکاکولا برای گسترش شادی میان مردم است. همزمان با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل کوکاکولا ویدئوی یکی از کمپین‌های فوتبالی خود را منتشر کرد. البته این کمپین مربوط به رقابت‌های جام جهانی نمی‌شود بلکه یکی از قدیمی‌ترین و جنجالی‌ترین دربی‌های اروپا یعنی رقابت بین تیم‌های آث میلان و اینترمیلان را هدف گرفته است.دو تیم آث میلان و اینترمیلان از تیم‌های قدیمی فوتبال اروپا به حساب می‌آیند و رقابت بین این دو تیم همواره جذاب و پرحاشیه بوده است. دربی‌های میلان آنقدر برای مردم این شهر حائز اهمیت است که همسایه‌ها و دوستان نزدیک تبدیل به دشمنان یکدیگر می‌شوند.کوکاکولا برای اینکه از هیجان ناشی از این مسابقه بهره‌برداری کند و همزمان روح بازی جوانمردانه را نیز بین طرفداران دو تیم تقویت کند، دو دستگاه فروش نوشابه را روبه‌روی یکدیگر بیرون ورزشگاه سن‌سیروی میلان نصب کرد.یکی از این دستگاه‌ها برای طرفداران آث میلان در نظر گرفته شده بود و دیگری متعلق به طرفداران اینترمیلان بود.سیستم طراحی شده به‌وسیله متخصصان کوکاکولا به این شکل بود که طرفدار یک تیم زمانی می‌توانست از دستگاه، نوشابه رایگان بگیرد که دکمه به اشتراک‌گذاری (share)  را فشار می‌داد و یک نوشابه نیز برای طرفدار تیم رقیب درخواست می‌کرد. طرفداران این دو تیم ایتالیایی زمانی که جلوی دستگاه می‌آمدند، برای خود و رقیبشان درخواست نوشابه می‌کردند و ضمن کُری‌خوانی برای یکدیگر آرزوی موفقیت می‌کردند. این کمپین کوکاکولا به‌شدت مورد توجه طرفداران دو تیم شهر میلان قرار گرفت به‌طوری‌که در کمتر از یک ساعت تمامی نوشابه‌های دستگاه تمام شد.      منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۴۹۳