بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

برندهای مشهوری که در جبهه‌‌ جنگ متولد شدند

آیا می‌دانستید که بسیاری از برندهای مشهور جهان پیشینه نظامی داشته‌اند؟ برخی از کمپانی‌های بسیار مشهور جهان، با افتخار از پیشینه نظامی خود یاد کرده و  آن ‌را حتی در نشان تجاری، وب‌سایت و بازاریابی خود نیز به روشنی نشان می‌دهند، درحالی‌که برخی دیگر، پیشینه شروع فعالیت‌های خود را در کتب تاریخ ذکر کرده‌اند.
به گزارش اقتصادنیوز، شمار قابل توجهی از برندهای مشهور تجاری، فعالیت‌های خود را برای تامین مایحتاج نظامی آغاز کرده‌اند یا فعالیت‌ها و محصولات آنها در طول جنگ‌های مختلف، با استقبال و اقبال عمومی مواجه شده‌است. در این گزارش، به‌نقل از بخش‌مالی‌ ام ‌اس ‌ان، برخی برندهای مشهور جهان را که فعالیت‌اصلی خود را در زمینه نظامی آغاز کردند، معرفی می‌کنیم.
 
عینک‌ آفتابی خلبانی ری‌بن
احتمالا، شناخته شده‌ترین برند عینک‌آفتابی در جهان، عینک ری‌بن و مدل مشهور خلبانی آن است. پس از آنکه، فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا از کمپانی‌های تولیدکننده عینک آفتابی خواست تا عینکی را طراحی کنند که سبب کاهش حالت تهوع و سردرد خلبانان جنگنده‌هایی شود که در ارتفاعات بالا پرواز می‌کنند. کمپانی ری‌بن با طراحی نمونه‌ای توانست توجه نیروهی هوایی آمریکا را به‌خود جلب کند. نمونه اولیه این عینک، در سال 1936 طراحی و تولید شد که با داشتن شیشه‌ای سبزرنگ و خاصیت ضد انعکاس (
Anti-Glare)، دید خلبانان را دچار اشکال نمی‌کرد.جیپ
خودروی جیپ در سال 1941 برای نخستین بار با اهداف نظامی طراحی و تولید شد. خودروی جیپ مدل
Willys MB، در طول جنگ‌جهانی دوم، به‌عنوان مشهورترین خودروی نظامی ارتش آمریکا مشهور شد.
 
وودافون
حیات وودافون (
Vodafone) در دهه 80 میلادی و به‌عنوان یک شرکت جنبی کمپانی «راکال الکترونیک»، بزرگترین تولید کننده فن‌آوری رادیویی و بی‌سیم انگلیس، آغاز شد. راکال در آن زمان یکی از سه شرکت بزرگ الکترونیک انگلیس بود. نخستین تلفن همراهی که وودافون تولید کرد، حدود پنج کیلوگرم وزن داشت.  


 

ام اند ام (M&M)
شرکت «مارس»، ترکیبات اولیه «ام اند ام» را در طول جنگ داخلی اسپانیا، اختراع کرد. وقتی «فارست مارس»، تاجر آمریکایی و رهبر اصلی امپراتوری آب‌نبات مارس در جهان، وقتی دید سربازان درحال خوردن تکه‌ای شکلات هستند که با پوششی از آبنبات پوشیده شده که آنرا از آب شدن در آفتاب شدید محافظت می‌کند، فکر تولید آبنبات های «ام اند ام» به سرش زد.
چاقوهای ارتش سوئیس (Swiss Army)
کمپانی ویکتوریناکس (
Victorinox)، که قدمت آن به سال 1864 میلادی بازمی گردد، به نخستین تامین کننده چاقوهای نظامی سربازان ارتش سوئیس تبدیل شد. امروزه این چاقو با همین برند شناخته می‌شود.هوگو باس
هوگو باس، یکی از اعضای حزب نازی بود که در سال 1928، به یکی از تامین کنندگان رسمی یونیفورم‌های این سازمان تبدیل شد. 
فانتا
کمپانی فانتا، در ابتدا، و در طول جنگ جهانی دوم، با هدف تبادل تجاری و واردات شربت کوکا کولا به آلمان نازی، تاسیس شد. بعدها، این کمپانی تصمیم به تولید نوشابه‌ای جدید گرفت که این محصول با عنوان نوشابه فانتا تولید و عرضه شد. نام این نوشابه از کلمه آلمانی به معنای
Fantastic  (شگفت‌انگیز) گرفته شده‌است.فولکس واگن
پس از آنکه آدولف هیتلر بر نیاز به تولید یک خودروی خوش بازار، ارزان‌قیمت و قدرتمند برای آلمان تاکید کرد، کمپانی پورشه، فولکس بیتل را طراحی و تولید کرد. نخستین خودروی فولکس بیتل در سال 1938 تولید شد.
موتورولا
کمپانی موتورولا، فعالیت خود را به‌عنوان تولیدکننده باطری تحت عنوان کمپانی
Galvin آغاز کرد اما درسال 1940، بیسیم رادیویی دوطرفه را طراحی کرد که در جنگ جهانی دوم، تاریخ‌ساز شد.آدیداس و پوما
بنیان‌گذار کمپانی‌های پوما و آدیداس، دو برادر به نام‌های «آدی» و «رادولف»، بودند که در کمپانی تولید کفش‌های ورزشی برادران داسلر فعالیت می‌کردند. کارخانه برادران داسلر که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان کارخانه تولید اسلحه ضد تانک فعالیت می‌کرد، در سال
۱۹۴۵ توسط نیروهای آمریکایی تقریبا ویران شد. اما زمانی که کیت، همسر آدولف، ادعا کرد که کارخانه و کارکنان آن تنها قصد داشته‌اند کفش ورزشی تولید کنند، کارخانه و مسوولین آن بخشیده شدند. پس از این واقعه، نیروهای آمریکایی که خاک آلمان را اشغال کرده بودند، خریدار عمده کفش‌های شرکت داسلر شدند.چسب داکت (Duct Tape)
چسب داکت که در طول جنگ جهانی دوم توسط کمپانی جانسون اند جانسون تولید شد. در این برهه زمانی به چسبی قدرتمند، انعطاف‌پذیر و ضدآب نیاز بود که بتوان با کمک آن تجهیزات نظامی را ترمیم کرد. این چسب، به دلیل داشتن آستری از الیاف کرباس، ازسوی سربازان به «داک تیپ» مشهور شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد