بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

چطور می‌توان برای یک محصول ناشناخته بازاریابی کرد؟

امروزه با وجود اینترنت، بازاریابی برای کارها خیلی راحت‌تر از پیش شده است. اگر هوشمندانه عمل کنید حتی با راه‌اندازی یک کار کوچک می‌توانید وارد رقابتی بزرگ در دنیای مجازی شوید.

برای ورود به دنیای مجازی باید در ابتدا بررسی کنید که محصول شما با چه فضایی مرتبط است. به این معنی که چه محیطی برای ارائه محصول شما مناسب‌تر است. پاسخ به سوال‌های زیر شما را در انتخاب محیط مناسب یاری خواهد داد.

محیطی که در نظر گرفته‌اید حاوی چه داده‌هایی است که مربوط به کالای شما است؟ موضوعاتی که به معرفی کالای شما هرچند به‌طور غیرمستقیم کمک می‌کند، مهم هستند.

آیا مطلب و نوشته‌ای در آن فضا وجود دارد که به کالای شما مربوط باشد؟

آیا منبعی در آن فضا وجود دارد که شما با اشاره به آن بتوانید محصولتان را معرفی کنید؟ 

 

پس از انتخاب یک محیط مناسب به‌دنبال یافتن یک موقعیت خاص باشید. 

این موقعیت می‌تواند یک روز، یک هفته یا یک ماه مشخص باشد. شما می‌توانید هرساله در یک زمان مشخص از یک واقعه تاریخی برای معرفی محصولتان استفاه کنید.

به این ترتیب بیشتر در خاطرها می‌مانید. عنوانی را در نظر بگیرید که به نوعی به کارتان مربوط باشد، از خودتان بپرسید که چه رخدادی می‌تواند به موضوعی برای حمایت از کار من تبدیل شود؟ موقعیتی که می‌خواهم انتخاب کنم باید چطور باشد؟ هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده یا متفکرانه؟ شما با بررسی حوزه کاری خود و افرادی که مخاطب شما هستند باید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.

 برای مثال برای معرفی محصولی برای نوجوانان انتخاب یک رخداد ماجراجویانه گزینه خوبی است یا برای معرفی یک کتاب می‌توانید از یک حادثه تاثیرگذار تاریخی مرتبط با موضوع کتابتان بهره بگیرید. یک ماه پیش از فرارسیدن زمان مورد نظر به روش‌های مختلف مثل روزنامه، ارسال ایمیل و... اطلاع‌رسانی کنید. 

سعی کنید طوری اطلاع‌رسانی کنید که گویی شما موجب وقوع آن رخداد بوده‌اید!

مورد دیگری که در تبلیغات دارای اهمیت زیادی است به روز بودن است، شما باید دائما موقعیت آنلاین خود را ارتقا دهید.

 با توجه به رقابت شدیدی که در حوزه رسانه و مدیا وجود دارد برای جلب توجه مشتریانتان دائما باید از روش‌های جدید استفاده کنید. شما می‌توانید از تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته در زمینه کاری‌تان به‌عنوان یک امتیاز خوب برای معرفی هرچه بهتر محصولتان استفاده کنید. همچنین با توسعه اخبار منتشر شده مثبت در حوزه کاری‌تان می‌توانید به ارتقا جایگاه محصول در ذهن مخاطبانتان کمک کنید.

 اگرچه روش‌های مطرح شده در فوق برای بازاریابی کامل محصولتان کافی نیستند، اما روش‌های کم هزینه‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند محصولتان دیگر یک برند ناشناخته نباشد. 

البته به یاد داشته باشید که اجرای هرچه بهتر هرکدام از این مراحل شما را یک گام به تبدیل شدن به برند برتر نزدیک می‌کند.

روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۱۳۵ به نقل از ehow

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد