بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

بازاریابی

مجموعه نوشتارهای عمومی با محوریت موضوعات بازار

سس قرمز و هاینز

هاینز برند مشهور و محبوبی است که دارای طیف بسیار زیادی از محصولات و چاشنی های مختلف (‌از جمله سس کچاپ، انواع سس سالاد با طعمهای مختلف، سس مایونز، سس باربیکیو، لوبیا و ... ) در سراسر دنیا می باشد. بسته بندی های ارائه شده توسط این برند خوشمزه، همواره مورد توجه مصرف کنندگان و خریداران بوده است. یکپارچگی در نوع طراحی لیبل محصولات و ساختار بسته بندی ها در موفقیت و جایگاه سازی برای این برند بسیار موثر و کارآمد بوده است.
سسهای تک نفره (ساشه
) در فروشگاه ها و رستوران ها، سفره های کوچک، در هنگام سفر، ‌پیک نیک و ... همواره مورد توجه مصرف کننده ها بوده و هست.
درایران شرکتهای زیادی وجود دارند که این نوع بسته بندی را برای ارائه محصول خود به این بازار به نسبت گسترده انتخاب می کنند. قطعا تولید و عرضه این نوع بسته بندی با مشکلات و سختی های زیادی همراه است اما نکته ای که توجه را به آن جلب می کند، نبود خلاقیت و نوآوری در بسته بندی و نحوه ارائه این نوع بسته بندی ها در بازار بود. تمامی شرکت های تولید کننده از یک نوع بسته بندی مشخص (با تغییر خیلی کوچک در سایز و نحوه باز شدن) استفاده می کنند.
توجه به خواسته ها و انتظارات مصرف کننده می تواند باعث خلق و تولید یک محصول متفاوت، جذاب و محبوب در میان خریداران شود. عدم توجه به کیفیت تولید، مواد اولیه، حجم و چگونگی بسته بندی انواع سس های تک نفره باعث شده که این محصول به عنوان یک چاشنی خوشمزه در ذهن مصرف کنندگان قرار نگیرد.
هنگامی که مشغول به بررسی بازار مصرف این سس ها بودیم، متوجه میزان تقاضا و خواسته های مصرف کنندگان از این نوع سس ها شدیم. آنها می خواهند میزان بیشتری از سس را در اختیار داشته باشند، به راحتی از آن استفاده کنند، طعم و مزه واقعی انواع سس را در این بسته ها هم احساس کنند، همواره در دسترسشان باشد و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد. متاسفانه به دلیل کمبود امکانات مختلف و محدودیت ها (مانند ‌دستگاههای تولید، تکنسین ها، زمان، هزینه و...) به غیر از توجه به طعم، حجم، نحوه باز شدن و ظاهر بسته بندی (‌طرح گرافیکی) موفق به ارائه راه حل دیگری برای بهبود شرایط این محصول نشدیم. متاسفانه این محدویت ها بسیاری از تولید کنندگان علاقه مند به گسترش محصول را وادار به عقب نشینی و انطباق با شرایط موجود می کند و در نهایت این مصرف کنندگان هستند که به ندرت می توانند بسته بندی متمایزی را که نیازهایشان را پاسخگو باشد در بازار پیدا کنند. متاسفانه در برخی موارد تولید کنندگان به این نیازها بی توجه هستند و در مواردی هم که این نیازها شناسایی می شود، امکانات لازم برای تولید و عرضه به بازار وجود ندارد. مواد اولیه موردنیاز برای تولید بسته بندی در دسترس نیست و یا مقرون به صرفه نیست. تولید بسته بندی در خارج از کشور و ورود آن به بازار داخلی نیز هزینه بسیار زیادی را در بر دارد. با توجه به رقابت شدید محصولات غذایی در قیمت مصرف کننده، نمی توان به این گزینه به عنوان یک راه حل برای بهبود وضعیت بسته بندی مواد غذایی نگاه کرد.
اما درجاهای دیگر این نیازها بررسی و به آنها پاسخی شایسته و قابل تقدیر داده می شود. و این بار باز هم هاینز محبوب.

 

 

ترجمه از سایت : firewireblog.com
معرفی محصول جدید هاینز،
Dip & Squeeze

"برای بیش تر از یک قرن ،‌نو آوری در محصول و بسته بندی بر اساس درک کاملی از آنچه که مصرف کنندگان می خواهند ، بخش مهمی از موفقیت بزرگ سس هاینز را بر عهده داشته است"

Wiliam R.Jhonson رئیس هیات مدیره کارخانه هاینز:
امروز ، هاینز بسته بندی جدید سس گوجه فرنگی خود را در پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان معرفی کرد . این بسته بندی در جهت رسیدن به راههای بیشتر برای لذت بردن از سس های مورد علاقه در آمریکا طراحی و ارائه شده است .
بسته بندی جدید سس کچاپ هاینز آخرین نوآوری در زمینه ارائه بسته بندیهای جدید و متفاوت به بازار است. بر اساس گفته رئیس هیات مدیره ، هاینز همچنان به رهبری این صنعت در نوآوری برای بسته بندی کچاپ ادامه خواهد داد .

دستیابی به موفقیت با ارائه یک بسته بندی مناسب
بسته بندی جدید هاینز تابع دو خواسته دوستداران سس کچاپ است و به آنها 2 راه برای لذت بردن از سس هاینز پیشنهاد می دهد.
با برداشتن و پاره کردن نوک بسته فشرن آن می توان به میزان کم بر روی هر ماده غذایی سس مورد نیاز خود را بریزید و یا با برداشتن پوشش قسمت تحتانی بسته بندی می توانید غذای مورد علاقه خود را در آن غوطه ور کنید . بسته بندی جدید دارای 3 برابر سس هاینز بیشتر از بسته های قبلی است و این بدان معناست که:
"کچاپ بیشتر زمانی که مورد نیاز است و جایی که موردنیاز است"
یک ظرف سرباز و میزان مناسبی از سس می تواند تجربه یک ناهار لذت بخش باشد حتی در هنگام سفر.
توضیح مترجم: مردم آمریکا علاقه زیادی به صرف وعده های مختلف غذایی خود (صبحانه، نهار، عصرانه و شام)‌ به همراه سس کچاپ دارند.
آمریکایی ها عاشق سس کچاپ هاینز هستند و در حال حاظر محصول جدید باعث می شود که آن را آسان تر مصرف کرده و از آن لذت برده و سرگرم شوند.

معاون رئیس شرکت ( Dave Ciesinski ) می گوید :
فرو بردن قطعات سیب زمینی های سرخ شده درون سس کچاپ و ریختن آن بر روی همبرگر و تخم مرغ،‌ به مصرف کنندگان انعطاف پذیری بیشتری می دهد به طوری که آنها در هر کجا و در هر حالی می توانند از خوردن سس هاینز لذت برده و سرگرم شوند .

منبع: http://mrfi.ir/asli/MBA/MBA45/MBA13.htm

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد